ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית עם שולחן – כתבה

החלפת מפרק ירך המילון הרפואי

מי מועמד לניתוח?  

פרופ' דבי מסביר על החלפת מפרק ירך | המילון הרפואי. הניתוח מיועד למטופלים הסובלים משחיקת סחוס במפרק הירך, לאחר שמיצו את הטיפולים השמרניים. ובכל זאת, סובלים כאב, הגבלה ופגיעה באיכות החיים.

כלומר: צליעה, הגבלת טווח התנועה, קיצור הרגל, כאבים . יחד עם שחיקה משמעותית שנראית בצילום הרנטגן.

בשנים האחרונות התפתחו טכנולוגיות חדשות, גישה קדמית, שמבטיחה הליך נטול סיבוכים והחלמה קלה. יש גם שיפור רב גם במשתלים ובשרידות המשתל.

למה לא בגישה הקלאסית?

ניתוח בגישה הקלאסית, או המסורתית, היה בגישה צידית או אחורית. כאשר המטופל שוכב על צידו, מנח שמקשה לפלס את הדרך אל מפרק הירך, מחייב חיתוך של השריר. ובהתאם, מעלה יותר סיכון לפריקות חוזרות, דימום ( חותכים שריר), צליעה ודורש שיקום ארוך.

מה מיוחד בגישה הקדמית?

פרופ' דבי מנתח החלפת ירך בגישה קדמית, עם מיטת הניתוחים היחודית. ללא חיתוך שרירים.

לפני כל ניתוח, פרופ' דבי עושה הכנה. מודד את מבנה המפרק, מתאים ומזמין לכל אחד את המפרק האידאלי, בהתאמה אישית. 

המטופל שוכב על גבו, כך ניתן לבדוק ולדייק את טווחי התנועה והיציבות של מפרק הירך. פרופ' דבי מחליף את ראש הירך הכדורי , ואת אזור השקע באצטבולום, אליו נכנס ראש הירך. במשתלים לתוכם יכולה לצמוח העצם ולהפוך את המשתל לחלק ממנה. המפרק שהוחלף יציב יותר. בזכות הגישה הניתוחית.

בגישה קדמית (Direct Anterior Approach) יש פחות טראומה לגוף, מעטפת השרירים של המפרק נשמרת. לאחר הניתוח אין צורך בהגבלות המוכרות מניתוח החלפת ירך הרגיל (כמו ישיבה על כיסא נמוך, כרית בין הרגליים).

מה סיכויי ההצלחה?

הצלחת הניתוח תלויה בגורמים שונים כמו:

ניסיונו האישי ומקצועיותו של המנתח.

אורח חיי המטופל טרם הניתוח, רמת פעילותו, טווח התנועה של המפרק.

ההליך הכירורגי (לרב קדמי), סוג המשתל, והחומרים שמהם הוא עשוי (לרב – סגסוגת טיטניום).

וכמובן ההיענות להנחיות ולהליך השיקום וההחלמה שלאחר הניתוח.

החלפת מפרק ירך, זה פתרון לאורך זמן?

פרופ' דבי משתמש בשתלים של החברות המובילות בתחום. בזכות ההתקדמות הטכנולוגית, המשתלים יכולים להיות עמידים גם למשך 25-20 שנים.

ניתוח החלפת ירך – פרופ' רונן דבי

אם אתם עומדים לפני ניתוח החלפת מפרק, אתם מוזמנים להתייעץ עם פרופ' דבי , כדי לקבל את מלוא האינפורמציה על הניתוח, ההכנה, הגישה, השתלים והשיקום.

פרופ' דבי מומחה מוביל בארץ בכירורגיה אורתופדית – ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. בשיטות מתקדמות, בהתאמה אישית. עם השתלים המתאימים ביותר.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן