תוצאות ניתוח החלפת ירך – למה לצפות.

ניתוח מתקדם המפחית את משך זמן ההחלמה.

למה לצפות אחרי ניתוח החלפת ירך – פרופ' דבי מסביר למה לצפות אחרי ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית, עם שולחן הניתוחים. לדבריו, השילוב של מנתח מיומן מקצועי, גישה קדמית, משתלים איכותיים, ושולחן הניתוחים. מאפשר להגיע לשיאים חדשים.

ניתוח החלפת מפרק הירך בגישה הקדמית צובר תאוצה בעולם. הגישה למפרק היא מחלקו הקידמי. כשהמטופל שוכב על הגב.  החלפת ירך בגישה קדמית, בשילוב מיטת הניתוחים הייעודית. היא שיטה פורצת דרך שמתבצעת ללא ניתוק או חיתוך של השרירים האחוריים של הירך. יש שליטה טובה יותר באורך הרגליים, ולאחר הניתוח המטופלים חשים פחות כאב וזמן השיקום מתקצר משמעותית.

אז למה לצפות אחרי ניתוח החלפת ירך בישה קדמית, עם שולחן הניתוחים? להחלמה מהירה, כמעט ללא הגבלות.

היתרונות הבולטים של השולחן:

  1. זרועותיו שעשויות מקרבון. כלומר, שקופות לצילומי רנטגן. ניתן לבצע שיקוף במהלך הניתוח, מכל זוית אפשרית.
  2. מערכת צירים כדורית, שמאפשרת ניוד הרגל המנותחת בזמן הניתוח.
  3. המנתח יכול לגשת למפרק בצורה הטובה ביותר מבחינה כירורגית. יותר גמישות ונוחות בביצוע ההליך הניתוחי.
  4. שולחן הניתוחים עוזר להבטיח מיקום אופטימלי לשתל ולדייק את אורך הרגליים.

בסיום הניתוח, פרופ' דבי מדביק תחבושת עמידה למים על החתך(ניתן להתקלח עם התחבושת).

יתרונות ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית

למה לצפות אחרי הניתוח?

כיון שכל התהליך משופר:

הרדמה, לרב מקומית. – מאפשרת להתאושש מהר יותר .

הניתוח פחות פולשני – פרופ' דבי עובד בין השרירים והרקמות מבלי צורך לחתוך שרירים ואו לנתק גידים. ולכן, לאחר הניתוח – תועברו להתאוששות ולמחלקה.

כמה שעות לאחר הניתוח כבר תוכלו לרדת מהמיטה, ולקום על הרגליים בכוחות עצמכם. אחות בית החולים או הפיזיותרפיסט, יסיעו בירידה מהמיטה, ובהמשך – ישיבה, והליכה בעזרת הליכון או מקל. ותוכלו להתחיל להתחיל להניע את המפרק וללכת.

מותר לנסות ללכת ללא קביים או עזרה, בנשיאת משקל מלאה על הרגל כבר למחרת הניתוח (במידה ואסורה דריכה מלאה תינתן הוראה מפורשת לכך בתום הניתוח). חשוב מאוד להתחיל ולנסות הליכה כבר ביום הראשון שלאחר הניתוח.

פרופ' דבי דוגל בשיטת השחרור המהיר – Rapid recovery.יום או יומיים למחרת הניתוח כבר תחזרו לביתכם. תעזבו את בית החולים כשאתם עצמאיים לחלוטין. כלומר, מסוגלים להגיע בעצמכם (בהתחלה, לשם הבטיחות, בעזרת הליכון) לשירותים. תדעו לשלוט בעליה וירידה במדרגות. וכמובן תדעו מה תרגילי הפיזיותרפיה המומלצים ותתרגלו אותם בשיקום הביתי.

גישה קדמית להחלפת ירך, משמרת את השרירים סביב מפרק הירך. ולכן מאפשרת שיקום מהיר של יכולת ההליכה, העדר מגבלת מבחינת ישיבה שכיבה או נסיעה מיד לאחר הניתוח.

השחרור מבית החולים

ביקורות –

השחרור מבית החולים לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה הקדמית, הוא לרב 1-3 ימים לאחר הניתוח. תיקבע לכם פגישת ביקורת עם צוות המרפאה כשבועיים לאחר הניתוח. וביקורת נוספת עם פרופ' דבי כעבור 3 חודשים.

שיקום ביתי ותרגול –

בתקופת השיקום הביתי,  תקבלו טיפול אמבולטורי פיזיותרפי כדי לחזק את שרירי הירך ולהגדיל את טווח התנועה. כך שתגיעו ליציבות, טווחי תנועה ובטחון  תנועתי. חשוב לזכור – שיתוף פעולה מלא מצידכם, יאפשר לכם  לעבור את שלב השיקום בצורה המוצלחת והמהירה ביותר. הקפידו על תרגול יומיומי והתוצאה לא תאחר לבוא. 

ובכל זאת, בימים הראשונים, יתכן שכדאי ללכת בחוץ עם מקל, שגם מפחית את הסיכון לנפילה  וגם מהווה נורת אזהרה לאנשים זרים במקומות ציבוריים. שימנעו מלהיתקל בכם, לדחוף אתכם וכד'.

הקפידו על שיקום ביתי איכותי ותגלו, שבניגוד לעבר. ניתוח החלפת מפרק ירך כבר לא דורש תקופת שיקום ארוכה ומסורבלת. ותוך זמן קצר ניתן להגיע לעצמאות תנועתית, נטולת מגבלות ולשגרת חיים  ואיכות חיים.​

המשמעות של פיזיותרפיה ביתית היא גם התאמה אישית. בהתאם ליעדים שלכם.ביצוע התרגילים לפי ההנחיות,יאפשר לכם שיקום מהיר יותר ותוצאות טובות יותר.

ניהול כאב והפצע הניתוחי –

אין להרטיב את פצע הניתוח עד יום לאחר הסרת התפרים. במשך כשבוע תתכן הפרשה מפצע הניתוח. במידה והפרשה זו נמשכת או מטרידה אתכם, צרו קשר עם צוות המרפאה.

הקפידו על זריקה יומית וטיפול מונע, כדי למנוע הצטברות של קרישי דם בוורידי הגפיים.

זיכרו – כאב לא מטופל עלול להקשות עליכם להתמיד בתרגילי השיקום, ואף להתפתח לכאב כרוני. הקפידו על נטילת הטיפול התרופתי ועל הפעלת המפרק. נטילת הטיפול התרופתי היא זמנית , בהתאם לפרוטוקול ניהול כאבים לאחר ניתוח . מטופלים שנוהגים לפי ההנחיות, משתקמים מהר יותר ומגיעים לתוצאות טובות יותר, מאלה שלא מיישמים את התכנית.

כמו כן, נסו להימנע מזיהומים – חתכים או פצעים, כמו גם טיפולי שיניים שונים או פרוצדורה ניתוחית אחרת. עלולים לגרום לזיהום שיגיע למפרק החדש. התייעצו עם צוות המרפאה, טרם הטיפול, לגבי טיפול מונע.

תופעות צפויות, לאחר ניתוח החלפת ירך .

גם אם אתם מרגישים נפלא, המפרק נע ויש שיפור בטווחי התנועה. אתם אחרי ניתוח משמעותי, בגפה נושאת משקל.

צפו לנפיחות, אודם וחום מקומי בגפה המנותחת – הגוף עובד על ריפוי והתחדשות הרקמות ומזרים דם לאיזור. נסו להרים את הרגל מעל גובה הלב, אם האודם יורד, סימן שכנראה הכל בסדר, ואם אתם לא בטוחים – צרו עם צוות המרפאה קשר.

כאבים – כמו ששוחחנו בטרום ניתוח. תהליך ההחלמה מלווה בכאב. הקפידו על פרוטוקול הטיפול בכאב, כמו גם על תרגול , תזונה נכונה ומנוחה מספקת.

יתכנו. גם שטפי דם, ירידה בתחושה סביב אזור החתך.

"המינון הוא הרעל" (פאראצלסוס). שמרו על איזון בין פעילות למנוחה

גם אם אתם מרגישים נפלא, אתם אחרי ניתוח. זיכרו שהגוף עבר סוג של טראומה.

הקפידו מצד אחד על תרגול, פעילות והנעה של המפרק, בהתאם להנחיות הפיזיותרפיסט ופרופ' דבי. התמידו בתרגילי הפיזיותרפיה, שמרו וחזקו את שרירי הירך .

עם זאת אין צורך לחזור במהירות רבה מדי לשגרה.הגוף שלכם אחרי ניתוח והוא זקוק גם למנוחה. מצאו את האיזון בין פעילות למנוחה. עד שתרגישו שחזרתם לעצמכם לחלוטין.

לאחר הניתוח יש להגיע לאחות להוצאת תפרים, למעקב פצע במרפאה. ולאחר מכן – לביקורת, רצוי עם צילום אצל פרופ' דבי.

הקפידו על מעקב רפואי עקבי . אצלנו, במרפאה תקבלו הנחיות מפורטות ומותאמות אישית להכנה לניתוח, להתנהגות המומלצת אחריו ולכל שאלה שאולי שכחתם לשאול. צוות המרפאה

מטופלים מספרים

ניתוח החלפת מפרק ירך הוא אחד הניתוחים האורתופדיים הנפוצים והמוצלחים. בזכות שיטות חדשניות, גישות וטכנולוגיה מתקדמות, וכמובן – מנתח בעל נסיון, מיומנות ומקצועיות. מה שמקל מאוד על תהליך ההחלמה.

אנו זוכים לראות מטופלים מרוצים, זמן קצר מאוד לאחר ניתוח החלפת המפרק. המטופלים הרבים שנותחו ע"י פרופ' דבי בגישה זו, מדווחים על היכולת להניע את המפרק לאחר הניתוח, בלי הגבלות.

לדבריהם, הכאבים שהרגישו לפני הניתוח נעלמו לחלוטין, טווח התנועה גדל. והם חוזרים לפעולות שביצעו טרם השחיקה והכאב. וגם מעבר…

מטופלים מספרים – המלצות נוספות
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן