האם הגיע הזמן להחלפת מפרק ירך

מתי הזמן הנכון לניתוח החלפת מפרק ירך?

מתי הזמן הנכון לניתוח החלפת מפרק ירך ? לדברי פרופ' דבי, מחקרים מראים כי הרבה לפני השחיקה המלאה במפרק, יש חולשת שרירים, חוסר יציבות וכאב. חיזוק של השרירים המייצבים מפחיתה כאב. לכן, כיום כבר יודעים, שדווקא למטופלים שלא עושה פעילות גופנית, יש סיכוי גבוה יותר להגיע לניתוח ביחס למטופלים פעילים, שמתרגלים את השרירים ( בצורה נכונה).

ולכן אם מטרתכם לדחות את הניתוח, יש משמעות רבה להתמקד בשינויי אורח חיים.

מתי הזמן לניתוח החלפת מפרק ירך

מחלת האוסטיאוארטריטיס היא מחלה גלית. לכן, לפני שחושבים על ניתוח- חשוב מאוד לבחון: האם הכאב מספיק משמעותי, אתם בשלים מנטלית ופיזית לניתוח. והאם הכאב מתאים גם לממצאים האובייקטיבים – כמו לדוגמא – צילום הרנטגן.

פרופ' רונן דבי, אורתופד מומחה בינלאומי, החליף אלפי מפרקי ירך בגישות מתקדמות ומותאמות אישית. מנתח החלפת ירך בגישה קדמית, עם שולחן ניתוחים ייעודי. ללא חיתוך שרירים. ניתוח בגישה קינמטית, בהתאמה אישית. במטרה להשתיל את מפרק הירך, בהתאם לזויות המדויקות של המטופל טרם השחיקה . ( בדומה להחלפת ברך קינמטית).

בסרטון, פרופ' דבי מסביר את השיקולים טרם ההחלטה על ניתוח החלפת מפרק. ומדגיש כי למרות אחוזי ההצלחה המעולים של הניתוח, אין צורך לרוץ לניתוח, אלא אם סובלים מכאב ופגיעה באיכות חיים. וטיפולים שמרניים לא הועילו.

האם הגיע הזמן? גם בגיל השלישי?

כשאיכות החיים מתדרדרת, התמונה הקלינית היא של שחיקה במפרק. והטיפול השמרני נכשל – יתכן שהגיע הזמן לניתוח.
הטיפולים השמרניים למיניהם, אמורים להקל על הכאב, לשפר את היציבות ולהגדיל את טווח התנועה . אך, אם אינם מועילים – הפתרון הוא ניתוח החלפת מפרק.

טרם קבלת ההחלטה לגבי ניתוח , חשוב לבחון את המצב הכללי, לא מדובר דווקא על גיל. אמנם, מטופלים מבוגרים לעתים חוששים בשל גילם. אבל מה שבאמת משמעותי זה לא הגיל, אלא מוכנות פיזית ונפשית, המצב הבריאות הכללי, והפגיעה באיכות החייים.
אם אין הגבלה, מבחינה רפואית, והחלפת המפרק תתרום לשיפור ניכר באיכות החיים – הגיל הוא לא קריטריון. להיפך – מטרתנו לאפשר לכם להינות מהגיל, לצאת לפעילות, ולשמור על הבריאות . אם לאחר החלפת המפרק
תשפרו את ההליכה , תצאו מהבית, ותיהנו מפעולות שנמנעתם מהם, בגלל הכאב והמוגבלות. הניתוח דווקא מומלץ.
אבל –אם המצב הרפואי מורכב, תשארו מוגבלים למרות הניתוח. או כאשר בעיות בריאות אחרות עלולוות לסכן אתכם בזמן הניתוח. יתכן שהסיכון יגבר על התועלת . וכדאי יותר לשקול את המשך הטיפול השמרני .

הגיע הזמן לניתוח! איך בוחרים מי ואיך לנתח?

פרופ' דבי – אורתופד מנתח, מהמומחים המובילים בארץ בניתוחי החלפות מפרקים. מומחה בניתוחי החלפת מפרק ירך. ניתוחים מותאמים אישית, בטכנולוגיות חדישות, לשם תהליכי שיקום מהירים.

במהלך השנים האחרונות ביצע אלפי ניתוחי החלפת ירך. מנתח החלפת מפרק ירך בגישה קידמית ובשיטה קינמטית. ללא חיתוך שרירי. תוך שימור המבנה האנטומי האינדבדואלי של כל אחד. גישה המאפשרת שיקום מהיר – Rapid recovery.

פרופ’ רונן דבי הוא אורתופד מומחה מוביל בהחלפות מפרקים, החלפות ברכיים והחלפות ירכיים. אורטופד שזכה בשבחים ובתעודות הוקרה רבות. בעל נסיון רב באלפי ניתוחי החלפות מפרק ברך וירך.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן