סרטון הדגמה לניתוח החלפת מפרק ברך

ניתוח החלפת מפרק הברך | סרטון הדגמה לניתוח. פרופ' רונן דבי, משתף סרטון של על החלפת ברך בגישה קינמטית – אנטומית

מהלך ניתוח החלפת מפרק הברך

פרופ' רונן דבי מסביר לגבי מהלך ניתוח החלפת מפרק ברך. ניתוח מבוצע בשיטה המסורתית או בשיטה הקינמטית, שבה ממקמים את השתל באותו המישור בו נמצאת הברך הטבעית וכך המטופל מרגיש יציבות רבה יותר של הברך, בדומה לברך הטבעית.

פרופ' דבי - אורתופד מומחה ברכיים -ניתוח החלפת מפרק ברך בגישה קינמטית

בניתוח החלפת מפרק ברך, פרופ' דבי מנתח בגישה הקינמטית. גישה המקפידה להעתיק  את צירי התנועה הטבעיים של הברך. משחזרת את המבנה שהיה טרם השחיקה ומשמרת את  התנועתיות של הברך הטבעית. בגישה זו אין חיתוך או שחרור של הרצועות.

פרופ' רונן דבי, אורתופד מנתח מומחה ברכיים, יוצר גישה למפרק הברך באמצעות חתך עורי שיבצע באזור קידמת הברך באורך של כ- 25 סמ'. מסיט את פיקת הברך ממקומה ומפריד בין עצם הירך לעצם השוק . מנסר ומסיר את חלקי העצמות ומשטחי הסחוס השחוקים ממפרק הברך, לצורך התאמת המפרק המלאכותי.

לאחר שיחתוך ויתאים את עצמות המפרק לזווית הרצויה. בעזרת מכשור מדויק, המותאם ספציפית לכל משתל.

מעגן את תותב המתכת, כלומר את חלקי המפרק המלאכותי. בעזרת דבק הקרוי צמנט. בשלב האחרון פרופ' דבי יפעיל את המפרק בכל טווח התנועה של המפרק ויבדוק יציבות של המפרק  על מנת לוודא פעילות תקינה של המפרק. בסיום הניתוח החתך נתפר במספר שכבות והפצע נחבש.

סרטון – החלפת ברך קינמטית

פרופ' דבי מקפיד על הדיוק, הגישה, ההתאמה האישית. עם או ללא רובוטיקה ומכשירי ניווט. במטרה לקבל מפרק הנע בתנועה אחידה ויציבה לכל אורך טווח התנועה.

לדבריו, יש תנופה טכנולוגית משמעותית. ורק לאחר שהחלטנו שהגיע הזמן לניתוח. חשוב לבחור במנתח מיומן, בעל הסתכלות רחבה ואחראית.

לעשות הכנה טרום ניתוחית, תכנון מקדים, הרדמה, מערכות דיגיטליות לפי צורך. גישת הניתוח – הגישה הקינמטית המותאמת אישית. שימור התנועתיות של הברך הטבעית. ללא חיתוך או שחרור הרצועות. עם או ללא רובוטיקה ומכשירי ניווט. וכמובן השיקום המהיר ומעקב עם הצוות המטפל.

פרופ' דבי עורך תכנון ניתוחי מקדים, מבצע הדמייה דיגיטלית בדו או תלת מימד. במטרה להתאים את השתל המתאים לאנטומיה האישית של המטופל .

בניתוח, פרופ' דבי נוקט ככל האפשר, בהרדמה אזורית ומקומית. מקפיד על  הדמיית רנטגן והשוואתה לתכנון. ומשתמש בהתאם לצורך, במידע ממערכות דיגיטליות ובמערכות ניווט. אך מדגיש – מיומנות כירורגית ומנתח מיומן חשובים ביותר.  מחשב עדיין לא יכול לנהל ניתוח ולהבין את  גמישות הרקמה. כך שבסיום הניתוח מתקבל שתל יציב, במיקום מדוייק ומותאם אישית.
וזוכה לחוות איתו – שיקום מהיר לאחר הניתוח וחזרה מהירה לבריאות ולאיכות חיים.

בסרטון הבא הדגמה של השיקום המהיר לאחר ניתוח החלפת מפרק הברך

פרופ' דבי, אורתופד מומחה בינלאומי להחלפות מפרקים.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן