החלפת מפרק ירך – הסבר בתמונות

ניתוח החלפת מפרק ירך  Total Hip Replacement – Direct Anterior Approach

בניתוח להחלפת מפרק ירך פרופ' דבי משתמש בשתלים המזכירים במידה רבה את המפרק הטבעי.

לאחר שיוף החלקים הפגועים, מחדירים את השתלים לעצם. ביניהם – מוכנס ״משטח החלקה״ מראש קרמי ופוליאתילן, או קרמי על קרמי. לרב המשתל הוא משתל טיטניום עם ציפוי שכבה שמעודדת צמיחת עצם. משתל מחורר כמו אלמוג. כדי שהעצם תגדל לתוך שכבת השתל וכך תייצב אותו לעשרות שנים. גם באגן מוכנסת לרב, כיפה מתכתית מטיטניום שמוטמעת בעצם. על כל חלק של המשתל יש צורך במחבר תנועה שצריך להיות עם מינימום חיכוך ובלאי.

לרב – ראש הירך עם כיפה מקרמיקה חלקה עם בלאי נמוך שיכול להחזיק עשרות שנים ובצד של האגן משטח חלק מפוליאתילן דחוס/ קרמיקה.

שלבי ניתוח החלפת מפרק הירך

בניתוח בגישה הקדמית להחלפת מפרק ירך: כיון שהשרירים לא ניזוקים. הניתוח מתקצר, המטופלים קמים על הרגליים, כבר ביום הניתוח. וקצב ההחלמה והשיקום מהירים יותר.

בגישה הקדמית פרופ' דבי לא מנתק שרירים או גידים מסביב למפרק.

במהלך הניתוח, יוצר פרופ' דבי גישה למפרק הירך באמצעות חתך . הוא מסיר את החלקים הפגועים של העצמות והסחוס. ואז משייף את הסחוס אליו יוצמד המשתל המלאכותי.

לאחר מכן, פרופ' דבי מנסר את החלק העליון הכדורי של עצם הירך. מחדיר מוט מתכת למרכז עצם הירך העליונה. משייף  את עצם האגן, לצורך התאמתה במדויק לכיפת המתכת של התותבת.

מעגן את כיפת המתכת אל עצם האגן.

בשלב הבא, פרופ' דבי מחבר בין המוט שקובע בעצם הירך העליונה לכיפת המתכת שעוגנה בעצם האגן באמצעות רכיב כדורי, שמאפשר את תנועת המפרק.

ולבסוף – מניע ומסובב את מפרק הירך, כדי לוודא פעילות תקינה של המפרק ואת יציבותו.

ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית

בגישה הקדמית נגרמת פחות טראומה לגוף. כמו שניתן לראות ביתרונות הניתוח.

ניתוח החלפת מפרק ירך - מענה לשאלות חשובות
החלפת מפרק ירך מותאמת אישית – החלפת מפרק ירך בגישה קינמטית
יוטיוב - YUOTUBE סרטון החלפת מפרק

לחץ – לסרטון המראה את שלבי הניתוח .

פרופ' דבי רונן – אורטופד מומחה החלפות מפרקים.  ניתח מאות ניתוחי החלפת מפרק ירך בגישה קדמית. מנתח בעזרת מיטת הניתוחים המאפשרת שיקוף ודיוק. ומנתח בגישה זו בבתי החולים בציבוריים והפרטיים בארץ.

במרפאת פרופ' דבי  תקבלו מידע לגבי ההכנה לניתוח, מהלך הניתוח, השיקום וההתנהלות לאחר הניתוח. ד״ר דבי וצוות המרפאה לשירותכם לכל שאלה.

פרופ'  דבי מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובהרצליה. 
מנתח החלפות מפרקים: ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית והרובוטית. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן