החלפת מפרק ירך

טיפול בכאבים בירך

טיפול שמרני בכאב בירכיים כולל  פיזיוטרפיה, תרגול, טיפול תרופתי, תוספי מזון, תזונה מתאימה, אפוסתרפיה ועוד.  

טיפול ניתוחי  בירך הוא ניתוח להחלפת מפרק הירך השחוק במשתל מלאכותי המאפשר תנועה חלקה וחזרה לאיכות החיים שקדמה לשחיקה. הסחוס המפרקי אינו יכול להתחדש מעצמו.

ניתוח החלפת מפרק ירך יקל על סבלו של המטופל וישפר באופן ניכר את תפקודו הגופני. זה אחד הניתוחים השכיחים בתחום האורטופדיה, וכיום בעזרת הטכנולוגיה החדישה, מיטת הניתוחים, גישת הניתוח והמשתלים החדישים, מירב המטופלים מדווחים תוך זמן קצר עליה משמעותית באיכות החיים ושיפור ניכר בתנועתיות הירך.

ניתוח החלפת מפרק הירך הוא אחד הניתוחים האורטופדיים הנפוצים בעולם. הוא נועד עבור מטופלים אשר סובלים ממגבלה או כאבים במפרק הירך, שמונעים מהם לבצע פעולות יום יומיות ושטיפולים אחרים לא נתנו מענה מספק. קיים ניסיון עשיר מאוד בתחום ניתוחי החלפת מפרק ירך. עם השנים חל שיפור בשתלים, בגישות הניתוחיות, בטיפול בכאב ובשיקום.

כאשר פונים לניתוח החלפת מפרק חשוב להקפיד לבחור מנתח מיומן, בעל נסיון, שזהו תחום התמחותו.

ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית

ביצוע החלפת מפרק ירך בגישה קדמית מאפשר לחשוף את מפרק הירך בלי לחתוך את השרירים. בניתוח זה מובטח דיוק רב במיקום משתל הירך, בזכות שולחן הניתוח המאפשר שיקוף רנטגן בזמן הניתוח. שרירי הירך לא נפגעים, כך שהשיקום יהיה קל יותר ובזכות השיקוף ושולחן הניתוחים מתאפשרת גם  התאמה מדוייקת בין הירכיים כך שיהיה שיוויון באורך הרגליים בסיום הניתוח.

ד"ר דבי הביא את שולחן הניתוחים החדשני, שמאפשר לבצע ניתוח בשיטה קדמית בדיוק רב. לאחר שהשתלם אצל ד”ר ג’ואל מהטה, שפיתח את שולחן הניתוחים. הביא אותו לארץ וניתח בעזרתו אלפי ניתוחים, גם בבית חולים ברזילי וגם בבתי חולים פרטיים בישראל.

בניתוח החלפת ירק בגישה הקדמית -האשפוז קצר יותר, החתך קטן יותר, יש שליטה טובה יותר באורך הרגליים וההחלמה מהירה יותר. המטופל סובל פחות כאב והשיקום מהיר. לאחר ניתוח בגישה הקדמית המנותחים יכולים  לשאת את משקלם, כמעט ואינם נזקקים לאמצעי זהירות, ללא מוגבלות מבחינת ישיבה שכיבה או נסיעה לאחר הניתוח. לאחר שיקום ביתי קצר המטופלים מדווחים על שיפור משמעותי באיכות חייהם.

מה קצב השיקום לאחר החלפת המפרק ?

השיקום לאחר החלפת מפרק הירך הוא חלק חשוב ובלתי נפרד מהצלחת הניתוח .

אנשים מגיעים לניתוח החלפת מפרק הירך לאחר תהליך של שחיקה והתדרדרות במפרק. שחיקה של הסחוס ושל העצם המפרקית. יחד עם התדרדרות במצב השרירים סביב המפרק : דלדול במסת השריר , שינוי בתבנית ההליכה ובתבניות הפעולה של השרירים, הגבלה בטווחי התנועה וירידה תפקודית.

פרופ' דבי יסיר את הסחוס השחוק ואת משטחי העצם הפגועה ויחליף אותם במשטחים חדשים שמאפשרים תנועה מלאה. אך עליכם לעבוד על שיקום התבניות השריריות והעבודה השרירית הלקויה.

לאחר הניתוח, "ברירת המחדל" של הגוף, היא "לשמור" על הצד המנותח ולהעמיס את הצד שלא נותח. מה שעלול לגרום לתבנית תנועתית לא סימטרית ולדלדול שרירי בצד המנותח ושחיקה מואצת בצד הלא מנותח.

ככל שהשיקום לאחר הניתוח יתבצע בצורה טובה, יעילה ומהירה יותר. ככל שתדאגו להפחתת הכאב, מנוחה מספקת ותרגול איכותי . כך תשמר מסת שריר תקינה, השרירים המייצבים את המפרק יתחזקו , ותחזרו לתבניות תנועה בריאות ולתפקוד מיטבי.

תרגול פיזיותרפיה ואפוסתרפיה – לשיקום מיטבי

פיזיותרפיה – חלק בלתי נפרד מתהליך השיקום. פרופ' דבי דוגל בגישת השחרור המהיר והשיקום הביתי. תהליך שיקום יכול להיות קצר, בייחוד לאחר החלפת מפרק בגישה הקדמית. אבל – קצב השיקום תלוי בכם, בשיתוף הפעולה שלכם, בתרגול ובהחלמה שלכם.

אפוסתרפיה – מערכת ביומכנית שעוזרת להוריד עומס וכאב בצד המנותח יחד עם הגברת השימוש בו . כך שתוכלו לחזור לתבנית תנועתית סימטרית, תוך תרגול השרירים המייצבים את המפרק . וכמו שפורסם בעיתון ה-  Journal of Arthroplasty, טיפול באפוסתרפיה יכול להועיל בהפחתת כאב ובשיקום מואץ לאחר ניתוח החלפת מפרק .

פרופ'  דבי מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן