החלפת מפרק ירך -שאלות ותשובות מרגע הניתוח

ניתוח החלפת מפרק ירך | שאלות ותשובות. פרופ' רונן דבי, מסביר על ההרדמה, מהלך הניתוח, משך הניתוח והשיקום הביתי.

באיזו הרדמה משתמשים בניתוח? 

רוב ניתוחי החלפות המפרקים מבוצעים בהרדמה אזורית. 

כלומר רק פלג הגוף התחתון רדום, לרב משלבים גם טשטוש כדי להקל על המטופל. מדובר בהרדמה קלה עם התאוששות מהירה יותר.

במידת הצורך, ניתן לבצע ניתוח להחלפת מפרק גם בהרדמה כללית .

מרגע שמגיעים לחדר הניתוח מה קורה?

לאחר ההרדמה מתחילים בסטרליזציה של האיזור המנותח. רוחצים ומחטאים את האיזור. ממקמים את הירך במנח האידאלי על מיטת הניתוחים.

מיטת הניתוחים מורכבת מרגליים נעות שעליהן מונחות רגלי המטופל. בעזרת מיטת הניתוחים ניתן למקם את המשתל בזווית האידאלית.

בניתוח החלפת מפרק ירך בגישה הקדמית עם מיטת הניתוחים.  שנבנתה במיוחד לניתוח זה.  פרופ’ דבי מנתח ועושה שיקוף תוך כדי הניתוח. השיקוף מאפשר לדייק מיידית את הניתוח.

פרופ’ דבי  התמחה בניתוח בעזרת מיטת הניתוחים, אצל ד״ר ג׳ואל מהטה. ג’ואל מהטה – המתכנן ויוצר המיטה והטכניקה. פרופ’ דבי ניתח בגישה זו אלפי מטופלים.  ומכשיר מנתחים נוספים לניתוח באותה גישה.

מה עושים בניתוח?

בניתוח מסירים ומחליפים את הראש המעוגל של עצם הירך. משייפים את השקע השחוק בעצם האגן. ומרכיבים במקומם משתל מלאכותי.

בגישה הקדמית, פרופ' דבי מנתח תוך שמירה על השרירים המפעילים את מפרק הירך. הניתוח נעשה בלי לחתוך את השריר. אלא בין השרירים. פרופ' דבי מנתח גם בגישה קדמית וגם בגישה קינמטית. כלומר גם כאן, בדומה להחלפת ברך קינמטית. הוא מקפיד להתאים את זווית המפרק המלאכותי לאנטומיה הטבעית של המטופל. משתמש בתכנון מוקדם והדמיה רנטגנית , כדי להתאים את מנח המשתלים. במטרה להשיג שימור מיטבי של אורך וכוח השריר. להשיג תוצאה ניתוחית מדויקת וטובה יותר. ולכן גם ההתאוששות והשיקום, קלים יותר למטופל.

כמה זמן לוקח הניתוח?

משך הניתוח להחלפת מפרק הירך, הוא שעה – שעה ורבע בממוצע. עם זאת, גם ההרדמה,  הסטריליזציה והמעבר להתאוששות, לוקחים זמן.

תהליך השיקום אחרי ניתוח החלפת מפרק?

לאחר הניתוח המטופל עובר  לחדר התאוששות. משם הוא חוזר למחלקה, להתחלת תהליך השיקום.  לטיפול בכאב, להתחיל להניע את הרגל ולתרגל פיזיוטרפיה. תוך זמן קצר רב המטופלים עוברים לשיקום ביתי, בסביבה הטבעית.

זמן קצר לאחר הניתוח, מרבית המטופלים חוזרים לפעילות. חשים הקלה משמעותית בכאב, או לא חשים כאב כלל.

וניתן לראותם חוזרים לפעילות יומיומית. חוזרים לאיכות חיים, ולאנרגיות הטובות, טרם הכאב.

במרפאת ד״ר דבי  תקבלו מידע לגבי ההכנה לניתוח, מהלך הניתוח, ההחלמה המואצת וההתנהלות לאחר הניתוח. פרופ' דבי מקבל מטופלים במרפאות בהרצליה, וברמת החייל-תל אביב. פרופ' דבי וצוות המרפאה לשירותכם לכל שאלה.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן