סרטון הסבר וטופס להדפסה- הטיפול בכאב

הטיפול בכאב אחרי החלפת מפרק | ניהול כאב

הטיפול בכאב אחרי החלפת מפרק | ניהול כאב בשיטה ייחודית – פרופ' רונן דבי משתף בשיטה להחלמה מהירה והפחתת כאב בניתוחי החלפות מפרקים. אם ניסיתם טיפולים שמרניים, כמו פיזיותרפיה, תנועה, תרופות, אולי גם הזרקת PRP , ובכל זאת אתם עדיין סובלם מכאבים, מגבלה בתנועה ופגיעה באיכות החיים. יתכן שהגיע הזמן לניתוח החלפת מפרק.

ניתוח להחלפת מפרק ירך, או החלפת מפרק ברך, הם ניתוחים אורטופדים בעל אחוזי הצלחה גבוהים. ומעל ל90% מהמנותחים שבעי רצון מהתוצאות. ככל שהמנתח מקצועי ומיומן יותר – האחוזים עולים.

עם זאת, כל ניתוח כרוך בכאבים, ואנשים רבים הסובלים משחיקת סחוסים וזקוקים לניתוח. חוששים מאד  מתהליך השיקום, ההחלמה והכאב. חשוב שתדעו שניתוח החלפת מפרק, הוא ניתוח מוצלח.

אמנם, כאבים הם חלק בלתי נפרד מהליך השיקום. אך ניהול הכאב בצורה נכונה, יצמצם אותו למינימום ההכרחי, ויקדם את ההחלמה. ותוך זמן לא רב, תגלו, כי החלפת המפרק החולה במפרק מלאכותי, תפחית משמעותית את הכאב. מטרתנו לאפשר לכם להגיע במהרה לשלב של החלמה מואצת, תנועה, תרגול ובעצם –שיקום מהיר אחרי ניתוח. ללא כאב, בחיוך ובהצלחה.

ניהול כאב אחרי ניתוח

פרופ' רונן דבי וצוותו משתמשים בשיטה יחודית שמפחיתה כאב, בניתוח החלפת מפרק ירך והחלפת מפרק ברך. כל זה על בסיס נסיון רב שנים בכל העולם.

ניהול הכאב כולל:

  1. הכנה נכונה שלכם טרם הניתוח. הדרכה לגבי כל המידע, אפשרויות הטיפול ומענה לכל שאלה. כך שתגיעו לניתוח בטוחים ורגועים, בידיעה שביצעתם החלטה מושכלת ושאתם בידיים טובות.
  2. ניתוח בטכניקות שמשמרות את הרקמה הרכה ומאפשרות מיקום יותר טבעי של המשתל. פרופ' דבי מנתח בגישות מותאמות אישית ומשתמש במשתלים מלאכותיים, המאפשרים תנועתיות משופרת. מקפיד על מקצועיות ומיומנות, מכין את עצמו לפני כל ניתוח, מתכנן את הניתוח בעזרת הדמיות מיוחדות ועושה הכל כדי להגיע לתוצאה האידאלית עבורכם. במטרה שתיהנו מאיכות חיים ללא כאבים.
  3. ניהול כאב לאחר הניתוח, תרגול, פיזיותרפיה, מנוחה מספקת.
  4. וכמובן, מעקב ועדכון של פרופ' דבי וצווות המרפאה. שיתוף הפעולה אתכם, יעזור לקצר את תקופת ההחלמה, ויפחית כאב במהלכה.
תשובות לשאלות - חששות מניתוח החלפת מפרק
איך מתכוננים לניתוח החלפת מפרק
הטיפול בכאב

פרוטוקול ניהול ואיזון כאב.

בסיס השיטה לטיפול בכאב כוללת פרוטוקול טיפול המשלב מספר קבוצות של תרופות. כשהרעיון הוא לשלב תרופות ממשפחות שונות , העושות שימוש בחומרים פעילים שונים ובמשך השפעה שונה. 

להגביל את מינון כל תרופה כדי לא להגיע למינון מקסימלי של אותו יום. ולשלב תרופות שונות שעובדות במנגנונים שונים על הכאב.

יחד עם זאת – כל אחד יחיד ומיוחד. יש תרופות שמתאימות יותר ופחות לכל אחד. וחשוב לשים לב איזה תרופות טובות יותר עבורכם: משככות את הכאב בצורה מהירה יות? מתישות או עוזרות לכם לישון טוב? חשים תופעות לוואי? וכד'.

החלמה מניתוח החלפת מפרק ברך, או החלפת מפרק ירך יכולה להיות קצרה יותר ופחות כואבת במידה ומקפידים על נטילת משככי כאב. בימים הראשונים לאחר הניתוח, מומלץ לעקוב אחר הפרוטוקול, שכולל:

  • תרופות אנטי-דלקתיות (כמו אתופן, סלקוקס)
  • תרופות שאינן נרקוטיות (כמו אקמול, אופטלגין)
  • תרופות נרקוטיות -משככי כאב חזקים, בכמות מוגבלת, בתקופה הראשונה שלאחר הניתוח. (כמו פרקוסט, טרג’ין).

עם זאת, באיזון כאב לאחר ניתוח, עלינו להתאים את התרופות למצב הרפואי, עוצמת הכאב והרגישות לכאב. כמו גם לתגובה למשככי כאב שונים, של כל אחד ואחד. פרופ' דבי וצוות המרפאה נותנים מענה לכל מנותח. התייחסות אישית לכל מטופל ולאופן התגובה שלו לתרופה. אין מינון אחיד לכולם. מתאימים את פרוטוקול הטיפול בהתאם למטופל הספציפי.

ליחצו על הקישורים בתמונות:

כאב בתקופת ההחלמה מניתוח – מה כדאי לדעת?

אמנם, ניתוחי החלפת מפרק מלווים בכאב. טיפול בכאב, יעזור לכם לעבור את התקופה ביתר קלות וגם – לבצע פיזיותרפיה ותרגול. שחשובים ביותר לקצר את ההחלמה ולשיקום מהיר לאחר הניתוח.

הטיפול התרופתי מאפשר לשלוט בכאב ולהפחיתו, גם בזמן פיזיותרפיה.

עבורכם: סרטון הסבר וטופס להדפסה: הטיפול התרופתי – ניהול כאב, אחרי ניתוח החלפת מפרק

פרופ’  דבי מקבל מטופלים במרפאה ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה.  מנתח ניתוח ירך וניתוח ברך, בגישות מתקדמות ומותאמות אישית.  

 

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן