טכנולוגיות מתקדמות ושיקום מהיר לאחר ניתוח החלפת מפרק

ניתוחי החלפות מפרקים: החלפת ירך והחלפת ברך.

ניתוחי החלפת מפרקים, טכנולוגיות מתקדמות וכמובן – שיקום מהיר. פרופ' רונן דבי מתראיין ע״י פרופ' קרסו ומירי נבו, לגבי ההכנה לניתוחי החלפת מפרקים. ועל טכנולוגיות מתקדמות , שמאפשרות שיקום מהיר לאחר הניתוח.

פרופ' דבי מסביר ומדגיש את הצורך בטיפול כוללני. הכולל תיאום ציפיות והכנה טרום הניתוח. טכנולוגיות מתקדמות בניתוח, וכמובן – שיקום מהיר .

שני הניתוחים:  החלפת מפרק ירך בגישה קדמיתהחלפת מפרק ברך בגישה רובוטית וקינמטית. מבוצעים בטכניקה מתקדמת. טכניקה המאפשרת החלמה קלה יותר לחולה.

מדובר בשילוב של הרדמה מקומית. טיפול תרופתי מפחית כאב. תוכנית מדוייקת ודיגיטלית. בנוסף לכירורגיה מדוייקת, גישה נכונה שמשמרת את הרקמה הרכה. שתלים מתאימים, מיומנות ומקצועיות.

פרופ' דבי בודק כל מקרה לגופו. ובעת הצורך אף מזמין דגם ייחודי ממעבדות בחו"ל. כשיש צורך, ומתאים – משתמש במערכות ניווט וברובוטיקה.

טכנולוגיות מתקדמות בניתוחי החלפות מפרקים.

פרופ' דבי מדגיש שאנו מטפלים בבני אדם ומדובר בתהליך. לכן  חשוב להתייחס לכל:

  • האם אכן הגיע הזמן לניתוח. אין שום סיבה למהר כשאין צורך אמיתי.
  • הדרכה לפני ניתוח. בעזרת קשר אישי, סרטונים, חוברות.
  • תכנון ניתוחי מקדים. פרופ' דבי מתכנן את הניתוח בעזרת הדמייה דיגיטלית,בדו או תלת מימד. מתאים את השתל הנכון בהתאמה אישית למטופל. בהתאם למבנה ולאנטומיה האישית. במטרה, שלאחר הניתוח, יוכל המטופל לחזור לצירי התנועה הטבעיים, כמו שהיו טרם השחיקה.
  • למרות ההתקדמות הטכנולוגית, אין מגמה לתת למחשב או לרובוט לנהל את הניתוח. יש חשיבות מירבית ליכולת הכירורגית ולמנתח מיומן. כך שהניתוח יעשה בדיוק ובהתאמה אישית למטופל.
  • הרדמה איזורית עם טשטוש כללי. מקל על ההתאוששות. ומאפשר למטופל להתחיל בתרגול והפעלת המפרק. כבר בערב הניתוח או בבוקר למחרת.
  • ניתוח מדוייק בהתאם להדמייה ולהבנת גמישות הרקמה. שימוש במידע בזמן אמיתי מהמערכות הדיגיטליות בניתוח.

שימוש במערכות ניווט, במיטת ניתוחים ייחודית. בגישה קדמית וקינמטית להחלפת מפרק ירך. ובגישה קינמטית ורובוטית, להחלפת מפרק ברך. פרופ' דבי מדגיש – הטכנולוגיה אמנם מתקדמת מאוד. אבל היא עדיין רק "עזר" לניתוח. ויש חשיבות רבה לכך שהמנתח ילמד היטב את הניתוח ויקפיד על כל הפרטים.

טכנולוגיות בניתוח החלפת ברך.

הגישה הקינמטית.

בראיון, פרופ' דבי, מסביר לגבי  השיטה הקינמטית. על ההכנה המדוייקת שעושה הכירורג המנתח. ועל ההכנה שעושה המטופל.

פרופ' דבי מדגיש את הקשר האישי ואת הבניית תהליך השיקום לאחר ניתוח. תהליך המאפשר – Rapid recovery.

ניתוח החלפת מפרק, ע״י מנתח מיומן ומנוסה בטכניקה. תכנון מדוייק של הניתוח, ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות. כל אלה, יאפשרו להגיע לתוצאה האידאלית לכל מטופל.

כשכל התהליך ידוע מראש, בשותפות מלאה עם  הצוות הרפואי. המטופל יכול לחזור להליכה ולתפקוד מלא, תוך זמן קצר.

מטופלים רבים חוזרים לביתם ביום שלאחר הניתוח. ויכולים לחזור לפעילות כמו שחיה, הליכה ורכיבה על אופניים, זמן קצר לאחר הניתוח.

טכנולוגיות נוספות בניתוח החלפת מפרק ברך .

טכנולוגיות נוספות בניתוח החלפת מפרק ירך.

שיקום מהיר והחלמה מואצת

ניתוח החלפת מפרק ירך, וניתוח החלפת מפרק ברך. שניהם בעלי שיעורי הצלחה גבוהים,  מאפשרים התאוששות מהירה, שיקום מהיר, וחזרה מהירה לאיכות חיים. עם זאת כולנו בני אדם ולא רובוטים. ולא הייתי סומך על רובוט לנתח את היקרים לי. רצוי להתקדם בטכנולוגיה ולהשתמש בה בחוכמה.

הרובוט הוא תוספת, ליד ובנוסף למנתח המיומן.  מנתח הבקיא ברזי הניתוח.

פרופ' דבי לא "סומך" על המחשב, על מערכות הניווט או על רובוטיקה. אלא בוחר ונעזר בהם בהתאם לצורך, בנוסף.

המטרה שלנו  – מטופל מרוצה, שחוזר לאיכות חייו. דבר שקורה בזכות שילוב של מספר אלמנטים חשובים. הכוללים את כל המעטפת הנכונה סביב הניתוח, ניתוח מוצלח ומדוייק ע"י מנתח מנוסה. ובהתאם – שיקום מהיר ואיכותי, וחזרה מהירה ומיטבית לבריאות ולאיכות חיים.

פרופ'  דבי מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובהרצליה.  צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.


פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן