ניתוח החלפת מפרק ברך קינמטית

החלפת מפרק ברך

אם אתם חווים כאב ברך כרוני ומתמשך שמקשה עליכם בתפקוד היומיומי. כאב מתמיד שלא משתפר למרות טיפול שמרני. כאב שבגללו אתם מוותרים על פעילויות, מבלים ומטיילים פחות. משחקים פחות עם הילדים והנכדים ובעצם נפגעת איכות החיים.

אם טיפול שמרני, לשימור המפרק ודחיית הניתוח לא הועיל. ואתם שוקלים ניתוח להחלפת המפרק. אתם מוזמנים לשוחח עם פרופ' דבי וצוותו. לשמוע חוות דעת ולהתייעץ . כדי להגיע להחלטה אם זה הזמן הנכון לניתוח החלפת מפרק הברך. ומהי השיטה החדשנית, הקינמטית, המותאמת אישית.

ניתוח החלפת מפרק ברך – בהתאמה אישית

פרופ' רונן דבי , אורטופד מנתח. מומחה בניתוחי החלפת מפרק ברך והחלפת מפרק ירך,מסביר. בניתוח החלפת מפרק הברך, מסירים את המשטחים השחוקים של הסחוס והעצם. ומרכיבים במקומם משתל מלאכותי.

יש לזכור שהברך אינה רק מפרק ציר פשוט. הברך מבוססת על 3 צירי תנועה. כיפוף ויישור, הטייה לצדדים ותנועה סיבובית .כיום, בזכות הקדמה בהבנת המכניקה והקינמטיקה של הברך. וכדי לשפר את חווית המטופל. רפואה מותאמת אישית, בגישה קינמטית, היא הדרך המותאמת והמדוייקת, להחליף את מפרק הברך. בהתאם לציר התנועה הטבעי של הברך.

ליחצו למידע נוסף על : גישות לניתוח החלפת ברך .

השיטה הקינמטית

החלפת ברך בטכניקה קינמטית, לוקחת בחשבון את העובדה שלכל מטופל אנטומיה שונה. והיא מנסה לשחזר בהסתכלות תלת מימדית, את ציר התנועה המקורי של הברך. הניתוח מתייחס לגאומטריה המפרקית, לאיזון הרצועות ולמתח השרירי.

מטרת הגישה היא להשתיל את המשתל של מפרק הברך, בזווית המקורית של המטופל כפי שהיו לפני השחיקה. במטרה להחזיר את הברך למצבה הטבעי, בהתאם למנח ולזוית האישית האינדיבידואלית.

זווית המפרק של רוב האוכלוסיה אינה אנכית, אלא בשיפוע אישי. לשם החלפת ברך בגישה הקינמטית. אנו מניחים את הרכיבים כמו שהיו טרם השחיקה. השתל ממוקם בהתאם למיקום שהיה בברך הטבעית של המטופל כל חייו.

החלפת מפרק ברך בגישה הקינמטית

הגישה הקינמטית – יתרונות. 

בגישה הקינמטית, במטרה להגיע למקסימום דיוק ותפקוד של הברך.  אנו מנסים להעתיק במדויק את צירי התנועה הטבעיים של הברך .

יתרון נוסף של הטכניקה  – מכיוון שמשחזרים את הברך למצבה הטבעי, אין צורך בשיחרור של רקמות רכות ורצועות ולכן סביר שהשיקום יהיה מהיר יותר ופחות כואב.

לאחר ניתוח החלפת מפרק ברך בגישה הקינמטית. התנועה דומה יותר לתנועתיות הטבעית של הברך. ההתאוששות מהניתוח מהירה יותר. והמטופל מגיע לשביעות רצון, תנועה חלקה ונטולת כאבים – מהר יותר.

פרופ' דבי ניתח אלפי החלפות מפרקים. בשנים האחרונות , מנתח החלפת מפרק ברך בגישה הקינמטית. בכנס החלפות מפרקים ב2018 , הדגים את הניתוח בגישה קינמטית בשידור חי.ומאז מנתח בעיקר בגישה זו, וכן, מדריך ומלמד עוד מומחים רבים בארץ ובו"ל את הגישה.

בסרטון- פרופ' דבי מדגים החלפת מפרק ברך קינמטית – אנטומית. בדגש על על התאמת זוית הברך לזוית האנטומית של המטופל.

טכנולוגיות חדישות בניתוחי החלפות מפרקים.

בראיון אצל פרופ' קרסו, דיבר פרופ' דבי על התנופה הטכנולוגית ועל הצורך המשמעותי במקצועיות המנתח.  על ההסתכלות הרחבה. בדגש על התכנון הניתוחי, ההתאמה אישית והמיומנות הכירורגית.

בראיון, פרופ' דבי דייק את הצורך בתכנון ניתוחי טוב, במיומנות ומקצוענות.

דיבר על הצורך בהבנה טובה של מבנה הרקמות, גמישותן, והאנטומיה האישית של כל מטופל . ועל הצורך בהתאמת השתל המתאים והמדוייק לאותו מטופל.

פרופ' דבי מדגיש לגבי ניתוח ברך. כי ניתוח בשיטה קינמטית, המעתיקה את צירי התנועה הטבעיים של הברך. מאפשר שיחזור של המבנה שהיה טרם השחיקה ומשמר את התנועתיות של הברך הטבעית. ללא חיתוך או שחרור הרצועות. עם או ללא רובוטיקה ומכשירי ניווט.

החלפת מפרק ברך בעזרת רובוט

ניתן להיעזר במערכת ניווט בעת הצורך. רק במידה ויש צורך בכך, וכאשר ביכולתה להתאים את עצמה לטכניקה הקינמטית, למשתל המתאים ולתוכנית הניתוח.

פרופ' דבי מדגיש שלטעמו, הגישה הקינמטית המותאמת אישית. יחחד עם מנתח מיומן, קודמים לכל התקדמות רובוטית. מטופלים רבים מרגישים שיפור מדהים באיכות חייהם לאחר ניתוח החלפת מפרק הברך בגישה הקינמטית.

פרופ' דבי מקפיד לנתח החלפת מפרק ברך בגישה הקינמטית מזה תקופה ארוכה. הטכנולוגיות החדישות מאפשרות לתכנן את הניתוח מבעוד מועד בעזרת תוכנת מחשב ומאפשרות להתאים את המפרק בזוית המדוייקת.

שילוב בין מטופל שעבר הכנה טובה, מנתח מיומן, משתלים חדשניים וטכנולוגיות חדישות מאפשרים תוצאה טובה יותר, שיקום מהיר יותר ומטופל מרוצה יותר.

בניתוח בעזרת רובוט , במידה וזה המשתל הנכון ביותר לאותו מטופל. פרופ' דבי מנתח בגישה קינמטית עם רובוט. כלומר מסתייע במחשב ורובוט בכדי לדייק את הניתוח. ומדגיש כי חשוב קודם כל להתאים את הניתוח והמשתל. ורק אח"כ לבחון צורך בטכנולוגיות וחידושים.יכול להתאים את שיטת הניתוח הקינמטית.

החלפת ברך קינמטית טובה למירב המטופלים, פרופ' דבי החליף אלפי ברכיים. ממובילי הגישה הקינמטית בארץ .

מנתח בשנים האחרונות, ניתוחי החלפות מפרק ברך, בעיקר בגישה הקינמטית. מטופליו מדווחים, כי לאחר החלפת מפרק הברך בשיטה הקינמטית. הם מרגישים כמו בתקופה שהברך שלהם היתה טרם שחיקת הסחוסים. הם מתארים הקלה משמעותית יותר בכאב. כמו גם שיפור בתפקוד ובכפיפה של הברך.

כאשר בדקו מטופלים שעברו ניתוח החלפת מפרק ברך ב-2 הברכיים. והשוו את התחושה בברך. האחת- לאחר החלפת מפרק ברך בגישה המכנית. והשניה – לאחר החלפת מפרק הברך בגישה הקינמטית. ההבדלים בלטו משמעותית.

חשוב לבחור מנתח מיומן ובעל ניסיון בניתוח בו אתם מעוניינים.

לאחר ניתוח החלפת מפרק הברך, המטופלים מתחילים את הליך השיקום, כבר ביום הניתוח. ותוך יום-יומיים, רב המטופלים חוזרים לביתם לשיקום ביתי.

המטופלים של פרופ' דבי מדווחים על הקלה בכאב, תפקוד גבוה וחזרה מהירה לאיכות החיים. אם אתם חשים שהגיע הזמן לניתוח החלפת מפרק ברך.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן