שיקום לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך או ברך

שיקום לאחר ניתוח החלפת מפרק

פרופ' דבי, אורטופד מומחה בניתוחי החלפות מפרקים, משתף בסרטונים ובמידע , על כל הפרטים החשובים בניתוחי החלפות מפרקים. ניתוח החלפת ירך ו-החלפת ברך.

החל מההחלטה האישית וההכנה הטרום ניתוחית. הצורך במנתח מיומן, שהתמקצע ויודע לנתח את הניתוח בדיוק ובמקצועיות מירבית.

מידע על מה קורה לאחר הניתוח. וכמובן על שיקום לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך (THR) או ברך (TKR).

לפני הכל – פרטים על הטיפול וחוברות הסבר:

ניתוח החלפת ירך

אחוזי ההצלחה של ניתוח להחלפת מפרק הירך גבוהים מאוד.

עבורכם – על הדרכת מטופלים לפני הניתוח, גישה קדמית להחלפת מפרק, וכל המידע על ניתוח החלפת ירך ועל ההחלמה המואצת.

החלפת מפרק ברך

גם אחוזי ההצלחה של ניתוח להחלפת מפרק הברך גבוהים מאוד.

פרופ' דבי, מומחה ברכיים, אסף עבורכם – מידע והכנה לניתוח, החלפת מפרק בגישה קינטית, החלפת ברך רובוטית, וכל המידע עלהשיקום המהיר ועל ההחלמה המואצת.

שיקום וטיפול לטווח הארוך

חשוב לזכור כי שיקום לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך או ברך. תלוי בתחילת הדרך, בהכנה לניתוח. אח"כ בניתוח מקצועי ומדוייק. לאחר מכן – באחריות האישית להנעת המפרק ולחזרה לאיכות חיים טובה יותר.

פרופ' דבי, אורטופד מומחה החלפות מפרקים, התמחה בהחלפת מפרק ירך בגישה הקדמית. החלפת מפרק ברך בגישה הקינמטית, שימוש במערכות ניווט ורובוטיקה. טכנולוגיות מתקדמות וניתוחים בהתאמה אישית. כל אלה בהתאם לצרכי המטופל.

בכל מקרה וגם אחרי הניתוח הטוב ביותר, על המטופל לקחת אחריות על תהליך השיקום.

מתחילים בשיקום:

  • השיקום מתחיל כבר בבית החולים וד”ר דבי ממליץ במידת הניתן על המשך שיקום בבית, בסביבה הטבעית. גם מבחינת הנוחות והתחושה האישית וגם לשם הקטנת סיכון לזיהומים.
  • לאנשים עריריים, או כאשר תנאי הבית אינם מאפשרים חזרה אליו. ניתן לבקש שיקום בבית חולים שיקומי.  בעקרון – אנשים בגיל פרישה זכאים לשיקום מוסדי.

ממשיכים: תהליך השיקום הביתי מטרתו הגדלת טווחי התנועה של המפרק, החזרת התנועה הטבעית במרחב וחזרה לאיכות חיים.

  • כדאי ומומלץ להכין מראש את הבית, בחשיבה על החלמה בריאה, ללא סיכונים. להזיז שטיחים שעלולים לגרום להחלקה. אפשר להשאיל מיד שרה הגבהה לאסלה והליכון לימים הראשונים.
  • התמידו בתרגילי הפיזיותרפיה, על מנת לשמר ולחזק את שרירי הירך ולתמוך במפרק החדש.
  • יחד עם זאת – חשוב לזכור שהכל במידה. לא לזלזל או לוותר על תרגול ופיזיותרפיה, אבל גם לא להגזים . למצוא את האיזון בין התחלת פעילות לבין הגזמה בפעילות. כן לנוע, אבל לא לקפוץ מעל לפופיק.
  • השיקום הביתי מתייחס לא רק לתרגול אלא אליכם כבני אדם – וכולל גם התמודדות עם לחצים, חששות וכאבים, תזונה נכונה, שתיה, וכמובן שינה – כל אלה חיוניים להחלמה לאחר הניתוח.

בטווח הארוך:

  • נסו להימנע מזיהומים – זיהומים עלולים להכנס לגוף, מחתך, פצע, הליך כירורגי או מחלה. להגיע למפרק החדש. ולבסוף, לגרום לניתוח חוזר. עדכנו את פרופ' דבי בכל מקרה בו אתם מהססים לגבי הטיפול.
  • מעקב רפואי: המשיכו בעדכון ומעקב של פרופ' דבי וצוות המרפאה. לכל מקרה ולכל שאלה ד״ר דבי וצוות המרפאה יענו בשמחה.

פרופ’  דבי מקבל מטופלים במרפאה ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה.  מנתח ניתוח ירך וניתוח ברך, בגישות מתקדמות ומותאמות אישית.

החלפת ירך בגישה קדמית, עם שולחן ובעת הצורך, עם מערכת ניווט. והחלפת ברך בשיטה קינמטית, בשיטה רובוטית, בהתאמה אישית.

מנתח ניתוח ירך וניתוח ברך, בגישות מתקדמות ומותאמות אישית. צוות המרפאה ישמח לעמוד לעזרתכם..

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן