זמן החלמה לאחר ניתוח החלפת ברך

זמן החלמה לאחר ניתוח החלפת ברך, תלוי בגורמים רבים כמו – גישת הניתוח, סוג המשתל מיומנות המנתח. וכמובן – אורח חיי המטופל, מחלת רקע, פעילות והשותפות בהליך השיקום.

זמן החלמה לאחר החלפת ברך בגישה קינמטית

בעשור האחרון, היתה התקדמות משמעותית בטכנולוגיות הניתוחיות, סוגי המשתלים ובהתאם – במיומנות המנתח.

פרופ' דבי, מאמין בניתוחים בהתאמה אישית, עם מינימום פגיעה ברקמות הרכות. בשיטות המאפשרות שיקום מהיר – Rapid recovery. בבית, בסביבה הטבעית.

לדבריו, הפיזיותרפיה היא חלק מתהליך של שיקום גופני, ומטרתה להשיב את יכולות הגוף לקדמותן, או לשפר אותן.

ניתוח שחזור של הברך בשיטה הקינמטית, הוא בלי לשחרר או למתוח רת הרצועות.כך שלברך יש תחושה של ברך טבעית. כיון שלא פוגעים בשריר או ברקמות הרכות, ומשתילים את מפרק הברך בזוית המתאימה לזוית הטבעית.

גישה זו מאפשרת התאוששות מוקדמת, האשפוז קצר יותר, זמן הניתוח קצר יותר ויש פחות כאב לאחר הניתוח. זמן ההחלמה מתקצר ושביעות הרצון גבוהה.

התאוששות מהניתוח בבית החולים

זמן האשפוז לאחר ניתוח החלפת ברך, הוא 1-2 ימים.

לאחר המעבר מחדר ההתאוששות למחלקה. ניתן להתחיל להניע את הרגל. יש חשיבות רבה לנסיון הליכה כבר ביום הניתוח/ יום שלאחר הניתוח.

 איזור הניתוח יהיה עם חבישה, ניתן ורצוי להזיז את הרגל המנותחת ללא חשש.  המטרה היא לשוב לתנועה והליכה במהירות בכדי למנוע סיבוכים וכדי להאיץ את תהליך ההחלמה.

שכיבה ממושכת, אף של מספר שעות, ללא תזוזה, עלולה לגרום לפצע לחץ בעכוז ובעקבים. כדי להמנע מכך, האחות תנחה אתכם לשינויי תנוחה, והפיזיותרפיסט יסייע לכם להתחלת תנועה.

הפיזיותרפיסט ידריך אתכם איך ללכת עם הליכון, איך לקום מהמיטה או מכיסא, יתרגל אתכם עליית וירידת מדרגות. הליך ההחלמה כולל פיזיותרפיה ושימור הטווחים המלאים אליהם פרופ' דבי הגיע במהלך הניתוח.

חשוב גם לתרגל תרגילי נשימה. בשעת שכיבה, הריאות אינן מאווררות ומצטברת ליחה. הליחה עלולה לספוח אליה חיידקים ולסכן אתכם בדלקת ריאות. בביה"ח מומלץ לתרגל עם המתקן לתרגול נשימה. 

איך אפשר להגיע לתוצאות אידאליות?

ההתקדמות וההחלמה תלויים במידת שיתוף הפעולה שלכם. 

יש משמעות רבה לפיזיוטרפיה, לעבודה על חיזוק שרירי הברך והגדלת טווח תנועה. 

מטופלים שמקפידים לעשות פיזיוטרפיה. מרגישים שיפור נפלא בכוח השרירים, טווח התנועה, בירידת הכאב, ובשיפור היכולות ואיכות החיים. 

פרופ' דבי ממליץ על החלמה מואצת ושיקום ביתי, בסביבה הטבעית. כך מחלימים מהר יותר מבחינה נפשית, פיזית, וגם מבחינת היגיינה והפחתת סיכוי לזיהומים.

כדאי לבצע תרגילים לחיזוק המפרק, מספר פעמים ביום. בהתאם להמלצת פרופ' דבי והפיזיותרפיסט.

הקפידו גם על תרגול, וגם על שינה, שתיה מספקת ותזונה נכונה.תרגול יומיומי יגרום לכם לחוש במהרה את השיפור בטוווח התנועה.

מטופלים מספרים

פרופ' דבי משתף בתהליך השיקום לאחר ניתוח החלפת מפרק ברך. 3 ימים אחרי הניתוח, שישה ימים ותשעה ימים. תענוג לראות את השיקום המהיר.

רמי, עבר  ניתוח החלפת מפרק  ברך. תוך זמן קצר חזר לרכב על אופניו ולהינות שוב מאיכות חיים ומאורח חייו טרם השחיקה.

חשוב לזכור שיש השפעה גם למצב טרם הניתוח, להצלחת ההליך הכירורגי. ולכן חשוב לבחור במנתח מקצועי ומיומן . ובשיתוף הפעולה שלכם עם צוות המרפאה. 

זמן קצר לאחר הניתוח, מרבית המטופלים חוזרים לפעילות. חשים הקלה משמעותית בכאב, או לא חשים כאב כלל.

בשיטת השחרור המוקדם וההחלמה המואצת. מירב המטופלים, חוזרים במהרה לפעילות יומיומית. לאיכות חיים, ולאנרגיות הטובות, כפי שהיו טרם הכאב.

פרופ' דבי, מומחה ברכיים. מהמנתחים המובילים בתחום החלפות מפרקים.טיפל באלפי אנשים באופן שמרני או ניתוחי, בדגש על מקצועיות ואיכפתיות.

שמח לשתף בהמלצות וסיפורי מטופלים לאחר ניתוח החלפת מפרק ברך. בשיטה קינמטית, באמצעות רובוט. או בכל שיטה ומשתל המתאימים ביותר לכל מטופל.

טיפים חשובים

1. ניהול כאב – הקפידו לנהל ביעילות כאב, בהתאם לחוברת שקיבלתם מפרופ' דבי, ושנמצאת כאן באתר.

 2. השתדלו ללכת כמה שיותר מהר – מסייע במניעת סיבוכים כמו קרישי דם. 

3. פיזיותרפיה – חלק מכריע בהחלמה, להתאוששות מהירה ואיכותית. 

4. פעילות גופנית – מסייעת לשרירים להתחזק,ולך להחלים במהירות. עם זאת, הכל במידה, הגזמה עלולה לגרום לנסיגה. 

5. מנוחה– איזון תנועה עם מנוחה מספקת הכרחי להחלמה מהירה. 

6. תזונה נכונה – אכילה מאוזנת ואספקת כל רכיבי התזונה לשיקום מהיר ואיכותי.

ההחלמה מניתוח החלפת מפרק ברך, היא לא מיידית. לרוב כחודש לאחר הניתוח כבר ניתן לחזור לעצמאות מלאה ולפעילויות היומיום. אבל יש שמרגישים את שיא ההחלמה, גם אחרי שלושה חודשים או אפילו שנה שלמה.

מירב המנותחים מרגישים תוך חודש הטבה משמעותית מאוד, חוזרים לנהוג , לעבוד, ויש סיפורי מטופלים גם על המסעות שעשו 6-3 חודשים לאחר הניתוח.

אם אתם חשים שהגיע הזמן לניתוח החלפת מפרק ברך. מעונינים בניתוח החלפת מפרק ברך בשיטה הקינמטית. צרו קשר עם פרופ' דבי וצוות המרפאה.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן