החלפת מפרק ירך בגישה קדמית עם שולחן

ראיון של פרופ' דבי, ע"י פרופ' קרסו. לגבי החלפת מפרק ירך בגישה קדמית עם שולחן. כמו גם לגבי טכניקות הפחתת כאב ייחודיות. הכתבה פורסמה במילון הרפואי בוידיאו בהנחיית פרופ' קרסו.

פרופ' דבי, אחד מהחלוצים בארץ בתחום ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית. בעל ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפת מפרק ירך בגישה זו. מדגיש: ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית, הוא ניתוח מתקדם ביותר. הניתוח בעל אחוזי הצלחה גבוהים ותקופת החלמה קצרה.

פרופ' דבי ניתח עם ד"ר ג'ואל מאטה, המנתח שהגה ופיתח את מיטת הניתוחים. מאז הוא מנתח ומכשיר מנתחים נוספים במיומנות רבה.

כבר בשנת 2014, פורסמה כתבה על ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית, עם שולחן הנתוחים. פרופ' דבי מסביר: הניתוח בטכניקה מתקדמת, שדורשת מהמנתח להיות מיומן.

והמטופלים נהנים מהחלמה קלה ומהירה יותר, ללא טראומה לשריר.

גישה קדמית, עם שולחן הניתוחים.

ניתוח בגישה הקדמית, מאיץ את ההחלמה, וחוסך מהמטופל מגבלות רבות.

בראיון, פרופ' דבי, מסביר לגבי ניתוח החלפת ירך בגישה קדמית, בעזרת שולחן הניתוחים.

בניתוח עם השולחן יש גישה  טובה למפרק, מבלי לחתוך שרירים. הגישה מאתגרת את הרופא, אך מאפשרת לדייק בהכנסת המשתל. מבלי לפגוע בעצם או בשרירים מסביב לה.  בנתוח עם השולחן, ניתן גם לשקף את האזור המנותח, מכל זוית אפשרית. ולהגיע לשיוויון באורך הרגליים בסיום הניתוח.

יתרונות החלפת ירך בגישה קדמית (Direct Anterior Approach)

בגישה הקדמית – לא חותכים שרירים וגידים בדרך למפרק. הכניסה למפרק מתבצעת דרך החלק הקדמי העליון של הירך.כך, בניגוד לגישה המסורתית, השרירים אינם ניזוקים בניתוח. השיקום צפוי להיות מהיר יותר מגישות אחרות.

  1. זמן הניתוח מתקצר.
  2. יש שליטה טובה באורך הרגליים. בזכות שימור שרירי הירך האחוריים וקפסולת הירך. ללא צורך להגדיל את אורך הרגל על מנת לייצב את מפרק הירך.
  3. האשפוז מתקצר.
  4. הפחתה מיידית ברמת הכאב.
  5. תהליכי שיקום מהירים. שיקום מהיר של יכולת ההליכה. פחות צליעה, העדר הגבלות מבחינת ישיבה שכיבה או נסיעה, מיד לאחר הניתוח.
  6. החלמה מהירה.
החלפת מפרק ירך בגישה קדמית

לאחר הניתוח בגישה הקדמית, המנותחים יכולים לשאת את משקלם באופן מיידי. כמעט שאינם נזקקים לאמצעי זהירות. ויכולים לחזור ולנהל במהרה את שגרת החיים.

פרופ' דבי רונן דוגל בגישת השחרור המהיר. גישה המפחיתה סיבוכים ומאפשרת החלמה מואצת.

במרפאת פרופ' דבי  תקבלו מידע לגבי ההכנה לניתוח, מהלך הניתוח, השיקום וההתנהלות לאחר הניתוח. פרופ' דבי וצוות המרפאה לשירותכם לכל שאלה.

ניתן לראות בסרטוני המטופלים את החזרה המהירה לשגרה ולאיכות חיים.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן