ד"ר דבי רונן באינפומד – החלפת מפרק ירך מותאמת אישית

פרופ' דבי משתף: כתבה על החלפת מפרק ירך מותאמת אישית, ראיון באתר אינפומד. לגבי החלפת מפרק ירך מותאמת אישית: כיצד מתבצעת ומהם יתרונותיה?

בראיון – על ניתוח החלפת מפרק ירך, לא כקו טיפול ראשון בשחיקת סחוס. על הטיפול השמרני וגם על חידושים בהחלפות מפרקים ואחוזי ההצלחה הגבוהים של הניתוח.

פרופ' דבי הסביר לגבי שיטות ניתוחיות שונות, קיצור זמן ההחלמה. על הגישה הקינמטית בהחלפות מפרקים – החלפת ירך בגישה קינמטית , והחלפת מפרק ברך בגישה הקינמטית.

על ההכנה לניתוח – טרום ניתוח, הערכה מדויקת של אורך הרגליים, תכנון דיגיטלי של מהלך הניתוח ובחירת השתל המתאים. וכמובן על החלפת ירך בגישה קדמית ובשיטה קינמטית.

החלפת מפרק ירך בגישה הקדמית.

פרופ' דבי מנתח החלפת ירך, בגישה ניתוחית קדמית, על שולחן הניתוחים הייחודי. כשהמטרה היא לשמר את שרירי המפרק. הכניסה למפרק בגישה קדמית, כשהמטופל שוכב על גבו. מתבצעת תוך הפרדת השרירים, ללא חיתוכם. ( בניגוד לגישה האחורית או הצידית).מה שמאפשר שיקום והתאוששות מהירים יותר אחריו.

שולחן הניתוחים הייחודי, מאפשר לשקף ולמדוד את מפרק הירך במהלך הניתוח, ולדייק את אורך הרגליים .

החלפת ירך מותאמת אישית, גישה קדמית וקינמטית.

בניתוחי החלפות מפרקים בגישה הקינמטית, מתאימים את השתלים לצירים הקינמטים הטבעיים של המטופל. בניתוח החלפת מפרק ירך, במידת הצורך – משתמשים גם במערכת ניווט.

בגישה הקינמטית, מתאימים את זווית המפרק המלאכותי לאנטומיה הטבעית של המטופל. ומבצעים התאמה של זווית המרכיב האגני במשתל, לאנטומיה הטבעית של המטופל.

מדובר בניתוח בגישה קדמית, עם שימוש בהדמיה רנטגנית ובמערכת ניווט במהלך הניתוח. לשם התאמה של מנח המשתלים והשגת שימור מיטבי של אורך וכוח השריר ואורך הגפה.

חשוב לזכור – כדי לאפשר החלמה מיטבית ומהירה, על המטופל להיות מעורב בתהליך ההכנה לניתוח. וכמובן להתמיד בשיקום הביתי לאחר הניתוח.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן