החלפת מפרק ברך או ירך – הכנה, סיכונים ומניעה

החלפת מפרק ברך או ירך | סיכונים וסיבוכים

כבכל ניתוח. גם בניתוחי החלפת מפרק ברך או ירך, יש סיכונים וסיבוכים | פרופ' דבי רונן, אורתופד מנתח, מומחה בהחלפות מפרקים, מסביר על ההכנה, הסיכונים והמניעה.

פרופ' דבי רונן – אורטופד מנתח. ניתח אלפי מפרקי ירכיים וברכיים.  מהרופאים האורטופדים המובילים בתחום האורתופדיה והחלפות המפרקים בארץ. בעל ניסיון מקצועי רב. משתמש בטכנולוגיות ובשיטות חדשניות, בהתאמה אישית.

לדבריו, ניתוחי החלפות מפרקים – ברך וירך. הם מהניתוחים הנפוצים והמוצלחים באורתופדיה בפרט, ובכירורגיה בכלל. אחוז הסיבוכים בהם נמוך מאוד, וככל שהמנתח מיומן יותר וניתח יותר ניתוחים. זה מפחית משמעותית את הסיכויים להיקלע לסיבוכים.

אבל, בדומה לכל מהלך ניתוחי, יש תופעות לוואי רגילות שצפויות אחרי ניתוח. ויש גם סיכון לסיבוכים.

אמנם, הם בהסתברות נמוכה מאוד, ולרוב על רקע מחלות רקע שאינן קשורות להליך. אבל כדאי להיות מודעים אליהם. גם בשביל מניעה וגם בשביל למזער את הסיכון הניתוחי. 

הסיבות העיקריות שעלולות לגרום לסיבוכים בהחלפת מפרקים

סיבוכים כמו סיבוכי הרדמה, זיהום, פגיעה בעצב או בכלי דם, קריש דם, תסחיף ריאה, פקקת ורידים. חוסר יציבות, הגבלת טווח התנועה, אורך רגליים לא שווה ועוד.

הכנה טרום ניתוחית נכונה, הבנת ההסטוריה הרפואית של המטופל ותשומת לב ל"דגלים אדומים" תעזור להפחית ככל האפשר את הסיכון לסיבוכים.

חשוב לעדכן את פרופ' דבי טרם הניתוח לגבי המצב הרפואי, אלרגיות, תופעות לוואי בעבר. מחלות רקע וכד'. כמובן שככל שמצבו הרפואי של המנותח טוב יותר, כך יפחתו הסיכויים לסיבוכים. יתכן שפרופ' דבי יבקש מכם בדיקות נוספות טרם הניתוח, כדי להשלים את תמונת המצב הבריאותית ולהתאים את הטיפול המיטבי בזמן הניתוח ולאחריו. סיבה נוספת להמלצה להימנע מעישון, או מתרופות שמעלות את הסיכון להיווצרות קרישי דם.

איך מפחיתים סיכון לסיבוכים?

  1. בחירה במנתח שניתח ניתוחים רבים, בקיא ברזי הניתוח, בגישות הטיפוליות, בהובהתמודדות עם דגלים אדומים.
  2. הכנה טרום ניתוחית נכונה, הבנת ההסטוריה הרפואית של המטופל והשלמת תמונת המצב הבריאותית טרם הניתוח – כדי להתאים את הטיפול המיטבי בזמן הניתוח ולאחריו.
  3. גישת השחרור המהיר והשיקום הביתי. חשוב לקום מהמיטה וללכת מוקדם ככל הניתן לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך או החלפת מפרק הברך. במטרה למקסם את תוצאות הטיפול. להפחית סיכון לסיבוכים, לשקם את היכולות הגופניות, ולהביא אתכם לשיאים חדשים. 
  4. שיקום ביתי שכולל תרגול ופיזיותרפיה, תזונה שיקומית ובריאה. הקפדה על שעות שינה ועל הטיפול בכאב. בעזרת התמדה בתרגול יומיומי, פיזיותרפיה , ניהול נכון של הכאב לאחר הניתוח. ישתפר במהרה טווח התנועה, יפחתו הכאבים והסיכון לסיבוך – יפחת.

ליחצו לקבלת מידע מלא על : סיכויים וסיבוכים סביב ניתוחי החלפות מפרקים.


פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן