מדריך – החלפת מפרק ברך

החלפת מפרק ברך | מידע מקצועי | פרופ' דבי, מומחה ברך, משתף בכל המידע: ניתוח החלפת מפרק ברך בגישה קינמטית, בהתאמה אישית. החלפת ברך עם רובוט, ועוד

קישורים חשובים ומידע מקצועי על הניתוח.

שיטה רובוטית וקינמטית

נקודות חשובות …

איך מחליטים אם נדרש ניתוח להחלפת מפרק הברך?

במידה שאתם סובלים מכאב ומגבלה משמעותית בתנועה, שפוגמת באיכות החיים ובשגרה. אחרי אבחנה רפואית של שחיקת סחוס, כשלון של טיפולים שמרניים. יחד עם המלצה של אורטופד מומחה ברכיים והחלפת מפרקים. על סמך שיחה, בדיקה, והיסטוריה רפואית – יתכן שתגיעו להחלטה משותפת שהגיע הזמן לניתוח.

מה זה שחיקת סחוס בברך?

שחיקת סחוס בברך מדורגת ברמה – 0 בברך בריאה, עד רמה 4 של שחיקה משמעותית עד מוחלטת, כאשר הכאב עוצמתי, המפרק נוקשה ומוגבל בתנועה. ויתכן שהגיע הזמן להחלפת מפרק.

בינהן יש רמות ביניים בהן ניתן לשפר את המצב, או לפחות למנוע התדרדרות, עם אמצעים שמרניים כמו התעמלות, פיזיותרפיה, תזונה , תרופות ותוספי תזונה.

איזה ניתוח מומלץ?

ניתוח להחלפת מפרק הברך (TKR)על ידי רופא אורטופד מומחה ברכיים. יכול להיות בגישה השמרנית, בגישה קינמטית, בהתאמה אישית. וניתוח החלפת ברך עם רובוט.

פרופ' דבי מנתח החלפת ברך בגישה קינמטית בהתאמה אישית, ובעת הצורך , אם מתאים -עם רובוט. בכל מקרה, תוך הקפדה על שימוש באמצעים מתקדמים. תכנון וירטואלי, מכשור מותאם אישית ועוד.

איך מנתחים ניתוח החלפת ברך?

  1. תכנון מדויק של כל שלבי הניתוח. בהתאם לאנטומיה של מפרקי הברכיים
  2. התאמת המכשור לאנטומיה של המנותח- בגישה קינמטית, ואם המשתל מתאים אפשר ניתוח מונחה מחשב (רובוט).
  3. החלפת מפרק ללא חיתוך של השרירים והרקמות הרכות. והשתלת מפרק מתאים, בהתאם למבנה האנטומי של המנותח. עבורכם: סרטון הסבר על שלבי הניתוח.
  4. שיקום אחרי ניתוח החלפת ברך. השיקום קל ומהיר יותר לאחר הניתוח. מומלץ לקום כבר ביום הניתוח ולהתחיל בטיפולי פיזיותרפיה, במטרה להקל משמעותית בכאב ולשפר את תפקוד המפרק.
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן