החלפת מפרק ברך רובוטית

פרופסור רונן דבי – אורתופד מנתח. מסביר על ניתוח החלפת מפרק ברך, החלפת ברך רובוטית והחלפת ברך קינמטית.

אם התחלתם לחשוב על החלפת מפרק ברך. מדובר בניתוח אשר צריך להתבצע על ידי אורטופד מומחה, בעל ניסיון.

כשיש שחיקה או הרס של הסחוס, העצם נחשפת ויוצרת חיכוך בין חלקי הברך. מה שגורם לכאבים עזים ולמגבלה מהותית בתנועה. רבים מתלוננים על כאב וקושי בירידה ועליה במדרגות, הליכה, ולעיתים אף כאבים בלילה ובעת מנוחה. ורק לאחר שטיפול שמרני לא הועיל.

עם כל הקדמה והטכנולוגיה כיום, הרפואה המודרנית עדיין לא מצאה דרך לחדש ולשקם סחוס שחוק או הרוס. לכן רבים מגיעים לניתוח החלפת ברך. ניתוח שלאחריו תוכלו לחוש פחות כאב, שיפור בטווח התנועה, ושיפור ניכר באיכות החיים .

חשוב להכיר את המושגים: החלפת ברך קינמטית, או החלפת ברך רובוטית.

טיפול שמרני או ניתוחי?

ניתוח החלפת ברך מתבצע רק לאחר שטיפול שמרני, כמו: פיזיותרפיה, אפוסתרפיה, פעילות גופנית מודרכת. תזונה, תוספי מזון וירידה במשקל, במידת הצורך. הזרקת PRP לברך, משככי כאב, תרופות אנטי דלקתיות וכד.  

אם אין הקלה לאחר טיפול שמרני, ניתוח החלפת מפרק עשוי לעזור. (בכל מקרה, הברך הטבעית היא הטובה ביותר ורצוי לשמור עליה ולא לרוץ להתנתח מתחת לגיל 60).

איך בוחרים רופא מנתח, מומחה ברכיים?

אם מחליטים על ניתוח החלפת מפרק – חשוב במיוחד לבחור ברופא בעל ניסיון , מיומנות והצלחות רבות בתחום.

לקרוא ולשמוע חוות דעת דעת ממנותחים, לברר עם הרופא כמה ניתוחים ביצע? כמה ניתוחים מבצע מדי חודש? מה מידת הידע שלו בטכנולוגיות חדישות? סיבוכים? סיכונים וכמובן – הצלחות.

פרופ' רונן דבי – מומחה מוביל בתחומו בניתוחי החלפת ברך. החלפת ברך בגישה הקינמטית, והחלפת ברך רובוטית. אורתופד מנתח, מומחה בעל ניסיון שנחשב למנתח מהמובילים בארץ. דוגל בראש ובראשונה ביחס אישי, שיתוף מלא של המטופלים בקבלת החלטות ושקיפות לאורך כל התהליך הרפואי. כמו גם מקצועיות ושימוש בגישות ובטכנולוגיות המתקדמות והמתאימות לכל מטופל. במטרה להביא אותו לתוצאות הטובות ביותר.

ניתח אלפי ניתוחי החלפות מפרקים. מראשוני המנתחים בארץ בגישה הקינמטית, המותאמת אישית ובשיטה הרובוטית. מנתח במיומנות רבה. מקפיד על מעקב, ליווי וייעוץ, לצד מקצועיות ברמה הגבוהה ביותר, ושימוש בשיטות מתקדמות ומותאמות אישית. ובהתאם לחזון האישי שלו, גם מכשיר אורתופדים נוספים בתחום.

החלפת ברך רובוטית וקינמטית

בניתוח החלפת ברך בגישה הקינמטית, עושים התאמה אישית בין זויות הברך הטבעית למפרק הברך החלופי. 

החלפת ברך רובוטית דומה להחלפת ברך קינמטית , אך מבוצעת בסיוע זרוע רובוטית. שעוזרת למנתח להגיע למיקומים ולזויות המדויקים .

הטכניקה הקינמטית היא בעלת המשמעות העיקרית. כיון שבה המנתח מעתיק את ציר התנועה הטבעי של הברך. ממקם את השתל באותו מיקום של הברך הטבעית. בהתאמה אישית לזוויות של כל אדם ואדם.

גם בטכניקה הרובוטית – במידה והמשתל מתאים לאותו מנותח, פרופ' דבי מנתח בגישה קינמטית. הוא זה שמחליט, מנתח, עוקב ומעצב את התוצאה.

כל מועמד לניתוח החלפת ברך יכול להתאים גם להחלפת ברך רובוטית. אך הדגש החשוב הוא על מנתח מיומן, משתל שמתאים לברך ולקינמטיקה. ורק אז לבחון אפשרות של החלפת ברך רובוטית.

החלפת ברך רובוטית יכולה לעזור במיקום שתל מדויק.  כשהשליטה המלאה בידי המנתח. הרובוט מאפשר להקפיד על רגישות ודיוק כירורגי.

לאחר בניית תוכנית ניתוח מפורטת, בחירת סוג השתל והמיקום האופטימליים. כדי לאפשר תהליך ריפוי טבעי מהיר יותר ותחושה טבעית יותר.

פרופ'  דבי מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובהרצליה.  צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן