ניתוח החלפת מפרק ברך – יוצאים לדרך

ניתוח החלפת מפרק ברך – יוצאים לדרך. החלטתם ובחרתם לעבור ניתוח החלפת מפרק ברך. ניתוח שיוביל אתכם לשיפור משמעותי באיכות החיים. מדובר בניתוח ולא בקייטנה. זה לא יהיה קל, מחכה לכם הליך שיקום לא קצר, אבל עם סיום משמח.

הניתוח עשוי לשפר מאוד את איכות החיים שלכם ולהעניק לכם עצמאות ויכולות שאבדו לכם עם הזמן. פרופ' דבי ממליץ מאוד להיערך לקראת הניתוח כדי לייעל את כל התהליך, לקצר את זמן ההחלמה ולהצליח לעבור את כל התקופה הזו בקלות עד כמה שזה אפשרי.

יוצאים לדרך

לפני הכל – חשוב לבחור מועד מתאים לניתוח. מועד שיקל עליכם גם פיזית וגם נפשית. מבחינת העבודה, תמיכת בני המשפחה וכו'.

הגיעו לניתוח מוכנים אחרי שענינו לכם על כל השאלות. באתר יש עוד מידע רב שתוכלו להעשיר בעזרתו את הידע – על גישות וטכנולוגיות לניתוח החלפת מפרק ברך . משך זמן הניתוח, כמה ימי אשפוז, סוג הרדמה, משתלים, איך מתבצע הניתוח, מה תהליך השיקום ועוד. אבל אל תהססו לשאול.

חוששים ? לא יודעים איך להתארגן ? כל המידע כאן.

ניתוח החלפת מפרק ברך – מידע חשוב, טרם הניתוח.

לפני הניתוח גם אתם וגם פרופ' דבי תעשו הכנה.

טפסים וניירת – החלפת ברך

צירפנו כאן עבורכם את רשימת הבדיקות , שניתן להדפיס. המסמכים החשובים שיש להביא איתכם

ניהול זמן – תאריכי המפגשים הקרובים, מידע וטבלת ניהול הכאב לאחר הניתוח. חוברת מידע – החלפת מפרק ברך.

פרופ' דבי, יעבור על כל הבדיקות ובמידת הצורך יבקש בדיקות נוספות.

יעשה את הכל כדי לנתח אתכם בצורה הטובה ביותר ולעזור לכם להגיע לשיקום מקסימלי ומהיר. יכין את עצמו לניתוח, יתכנן אותו בעזרת דגם בדו או תלת מימד ויזמין את המשתל הנכון ביותר עבורכם.

טיפול תרופתי ותוספי מזון

חשוב לעדכן את פרופ' דבי ואת הרופא המנתח לגבי טיפול תרופתי ותוספי מזון שאתם נוטלין וגם על רגישויות לתרופות.

פעילות גופנית

נסו להתחיל להפעיל את הגוף לפני הניתוח, כך תכירו את התרגילים, תתחילו לחזק את השרירים סביב המפרק. ויהיה לכם קל יותר להתאמן לאחר הניתוח. כל שהגוף שלכם יהיה בכושר טוב יותר ההחלמה שלכם תהיה קצרה יותר.

הפסקת או המעטת עישון

עישון עלול להאט את קצב ההחלמה ולפגוע באספקת הדם לאזור המנותח, ומעלה סיכון לקרישי דם. נסו להמעיט או להפסיק עישון טרם הניתוח ובתקופת ההחלמה.

הכנת הבית

כדאי להכין את הבית לקראת שובכם . ניתן להתקין ידיות אחיזה באמבטיה ובמעבריםכדי להקל עליכם את הניידות בימים הראשונים שלאחר הניתוח. אפשר גם להביא הגבהה לשירותים.

מומלץ להביא הליכון מיד שרה, שהפיזיותרפיסט יוכל להתאים לכם ולהדריך אתכם בעזרתו.

בהצלחה בניתוח החלפת מפרק

יום הניתוח – בהצלחה

לפני תחילת הניתוח תינתן אנטיביוטיקה מניעתית תוך ורידית. וודאו שאינכם רגישים אליה.

בזמן הניתוח, במירב המקרים תורדמו בהרדמה אפידורלית עם טשטוש. לא תחושו דבר בזמן הניתוח, אך ההתאוששות תהיה קלה יותר.

הניתוח אותו אתם עוברים הוא ניתוח החלפת מפרק ברך. בו פרופ' דבי מסיר את  משטחי העצם והסחוס הפגועים, באזור המפרק. מקפיד על שימור מירבי של העצם והרצועות. ומשתיל מפרק מלאכותי שידמה את המפרק הבריא, במטרה לאפשר תנועה חלקה של המפרק.

פרופ' דבי מקפיד על שימוש במשתלים אנטומים, גישה קינמטית, מותאמת אישית, תוך שימור הרקמות הרכות. ובמידה ומתאים – גישה רובוטית. ניתח אלפי החלפות ברכיים בגישה ונהנה לעקוב אחר המטופלים שנהנחים שוב מאיכות חיים.

מידע חשוב לאחר ניתוח החלפת מפרק הברך.

טיפול בפצע הניתוחי

לאחר הניתוח, הפצע הניתוחי ייחבש בחבישה עמידה למים. ניתן להתרחץ איתו לאחר הניתוח.

תזונה

ניתן להרטיב את הפה ובהמשך ניתן להתחיל לשתות על-פי הנחיית האחות.

נשימה

בשעת שכיבה ובפרט לאחר הרדמה , הריאות אינן מאווררות ומצטברת ליחה. אם הליחה לא נפלטת החוצה, היא סופחת אליה חיידקים ועלולה לסכן אתכם בדלקת ריאות.  לכן, בתום הניתוח, תקבלו מתקן לתרגול נשימה. תרגול נכון, בהנחיית הפיזיותרפיסט, יאפשר הפעלה מלאה של הריאות וימנע סיבוכים ודלקת ריאות. הקפדה על ביצוע התרגילים תסייע בזירוז ההחלמה.

מניעת קרישי דם

למניעת קרישי דם בגפיים תקבלו במשך חודש, זריקה יומית של מדלל דם.

ביממה הראשונה יתכן שתחוברו למכשיר מכני עם שרוולים פנאומטיים, המוצמדים לשוקיים. המכשיר סוחט את הדם הכלוא בשוק חזרה כלפי הלב ובכך משמש גיבוי מניעתי נוסף להיווצרות קרישי דם.

מניעת פצעי לחץ

שכיבה ממושכת, אף של מספר שעות, ללא תזוזה, עלולה לגרום לפצע לחץ בעכוז ובעקבים. כדי להמנע מכך, האחות תנחה אתכם לשינויי תנוחה, והפיזיותרפיסט יסייע לך להתחלת תנועה.

תנועה

הניתוח הוא בגישה קינמטית, בלי לפגוע ברקמה הרכה. מה שמאפשר לכם להניע את הרגל המנותחת לאחר ההתאוששות.

הקשבה לגוף

עברתם ניתוח מורכב והשיקום ממנו דורש תכנון וניהול זמן. אל תנסו להיות כמו מישהו אויר. קחו אויר, והקשיבו לגוף ולנפש שלכם.

ניהול כאב

שחימו לב לנטילת הטיפול התרופתי , אם יש תופעות לוואי מתי יש יותר כאב והתאימו את הטיפול, בהתייעצות עם צוות המרפאה.

מנוחה מספקת

המנוחה היא חלק בלתי נפרד מתהליך השיקום גם הפעילות).

יום למחרת הניתוח

אגדים אלסטיים

האחות תסייע ברחצה וחבישת שתי השוקיים באגדים אלסטיים. (מומלץ לרכוש גרביים אלסטיות גם לתקופה שלאחר הניתוח) ההתקדמות וההחלמה תלויה במידת שיתוף הפעולה שלכם.

פיזיותרפיה

בשלב זה יש משמעות רבה לפיזיותרפיה, יש לעבוד על  חיזוק שרירי הברך והגדלת טווח תנועה. כאמור, ניסיון הליכה מומלץ ביותר, כבר ביום הראשון לאחר הניתוח. הפיזיותרפיסט יעזור לכם לתרגל עליה וירידה במדרגות, שימוש בשירותים וכו'.

ביקורת רופא

פרופ' דבי או אחד מרופאי הצוות יבקר אתכם, יבדוק מה שלומכם, מה מצב הבריאות וההתקדמות האישית שלכם.

שחרור מוקדם

השחרור מביה"ח הוא יום- יומיים לאחר הניתוח, לאחר הדרכה וטיפול פיזיותרפי. ינתן מכתב שחרור עם פרטים על האשפוז והמשך המעקב. השחרור המוקדם אפשרי בזכות הגישה הקדמית, הליווי וההכנה טרם הניתוח. כך תוכלו לעבור לשיקום בית, להמשך החלמה לאחר הניתוח. פיזיותרפיסט מקופת החולים יגיע לביתכם. מחקרים מראים שמטופלים שמשתחררים לביתם מחלימים טוב יותר . וחווים פחות סיבוכים, זיהומים,ובעיות. שיהיה בהצלחה!

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן