מדדי הליכה ואוסטיאוארטריטיס

הקשר בין זמן התמיכה היחידני ורמת הכאב, התפקוד ואיכות החיים באנשים הסובלים מאוסטיאוארטריטיס של הברך.

מחקר בראשותו של בראשות פרופ' רונן דבי. בחן אם מדדי הליכה אובייקטים (במעבדת הליכה ממוחשבת). מבטאים נכון את רמת הכאב, התפקוד ואיכות החיים. של אנשים הסובלים מאוסטיאוארטריטיס של הברך. המאמר פורסם ב – Disability and Rehabilitation . 

במחקר נכללו 125 נבדקים הסובלים מאוסטיאוארתריטיס של הברכיים . כל הנבדקים ביצעו בדיקת הליכה ממוחשבת, מילאו שאלוני כאב, תפקוד (WOMAC ) ואיכות חיים (SF -36).

תוצאות המחקר, הצביעו על קשר בין זמן התמיכה היחידני  Single Support . לבין רמת הכאב, תפקוד ואיכות החיים של החולים. וקשר פחות מובהק  בין דירוג צילומי הרנטגן לבין רמת הכאב, התפקוד ואיכות החיים.

מסקנות החוקרים היו. ששימוש במדד זמן תמיכה יחידני, הנמדד במעבדת הליכה ממוחשבת. משקף את רמת הכאב, התפקוד ואיכות החיים של אנשים הסובלים מאוסטיאורתריטיס של הברך.


Disability and Rehabilitation

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן