ניתוחי ארטרוסקופיה או ארטרופלסטי של הברך

במידה שאתם סובלים מכאב ומגבלה משמעותית בתנועה, שפוגמת באיכות החיים ובשגרה. אחרי אבחנה של שחיקת סחוס (אוסטיאוארטריטיס).

כאשר טיפולים שמרניים כמו תרגילים, תזונה, פיזיותרפיה – לא הועילו. יתכן שתגיעו להחלטה משותפת עם הרופא שהגיע הזמן לניתוח. 

ניתוח? מה מומלץ? חשוב להבחין. 

הזרקת PRP – לא ניתוח, רק שאיבה, צנטריפוגה והזרקת פלסמה עשירה בטסיות, למפרק – כאשר מדובר בשחיקת סחוס בדרגות 2-3 . ניתן לבדוק הזרקת PRP – פלסמה (שלכם) עשירה בטסיות. עם חלבונים אותם מפרישות הטסיות, בתהליכי ריפוי פצע או פגיעה.

הזרקתם ישירות למפרק השחוק, בצורה מרוכזת. מפעילה את מנגנון הריפוי הטבעי של הגוף, וגורמת להפחתה בכאב ולשיפור בתפקוד מפרק הברך.

ניתוח ארטרופלסטיה של הברך – זה ניתוח החלפת מפרק הברך (TKR).

ניתוח שנעשה על ידי רופא אורטופד מומחה ברכיים. פרופ' דבי מנתח החלפת ברך (ארטרופלסטי) תוך הקפדה על שימוש באמצעים מתקדמים.

לאחר תכנון וירטואלי, מכשור מותאם אישית ועוד.

פרופ' דבי מנתח בגישה קינמטית, ללא חיתוך של השרירים והרקמות הרכות. בהתאמה אישית, ובמידה ומתאים – ניתוח החלפת ברך עם רובוט. 

מנתח רק כאשר יש שחיקה של המפרק, ויש צורך בהחלפת רכיבי המפרק השחוקים.

לאחר הניתוח יש צורך בשיקום ופיזיותרפיה. פרופ' דבי דוגל בשיטת השחרור המהיר והשיקום הביתי.

ניתוח ארטרוסקופיה –

ניתוח המשמש לאבחון ולטיפול. מבוצע לרב ע"י אורתופד ספורט.

משמעות המילה היא הסתכלות במפרק (ארטרו – מפרק, סקופיה – להסתכל). בארטרוסקופיה של הברך, שוטפים את הברך.

משתמשים במכשיר אופטי הסורק את הברך בחדירה מינימאלית. השטיפה משחררת או מוהלת את הציטוקינים הקדם דלקתיים. משתחררים גם חלקיקי סחוס חופשים ונכרתים חלקי סינוביה פגועה. יש מטפלים שמציעים גם להזריק חומצה הילרונית לברך הפגועה. ארטרוסקופיה מבוצעת לאבחון מדוייק וטיפול זעיר פולשני לבעיות תוך מפרקיות כמו קרע במניסקוס, חלקי עצם או סחוס חופשיים, קרעים או נזקים לרצועות הפנימיות , דלקת סינוביה ועוד.

גם לאחר ניתוח ארטרוסקופיה החולה נזקק לטיפול פיזיותרפיה, לחיזוק שרירי וחזרה לפעילות יומיות. ניתוח זה נעשה לעתים לשם אבחון ולעתים לטיפול.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן