טכנולוגיות חדישות בהחלפות מפרקים

פרופ' דבי מדגיש שלמרות שיש שינויי תפיסה, כמו גם טכנולוגיות חדישות בהחלפות מפרקים. החלפת מפרק ירך והחלפת מפרק ברך, זה הרבה יותר מטכנולוגיות או רובוטיקה.

בעשור האחרון חלו שינויים משמעותיים והתפתחות טכנולוגית. יש יותר שימוש ברפואה מותאמת אישית. תוך התייחסות והבנה של צרכי המטופלים.  

פרופ' דבי, אורתופד מומחה, מסביר על טכנולוגיות חדישות בהחלפות מפרקים: הכנה טרום מניתוחית ממוחשב, הכנת המטופל פיזית ונפשית, גם בעזרת מדיה. טכניקות להפחתת סטרס וכאב. טכנולוגיות בחדר ניתוח – גישות ניתוחיות שלא פוגעות בשריר או ברקמה הרכה, משתלים אנטומים, רובוטיקה ומערכות ניווט.

ויחד עם זאת, שינוי משמעותי בתפישת השיקום וההחלמה המואצת לאחר ניתוח.

יחסי מטופל- מנתח

בראש ובראשונה, לפני כל טכנולוגיה – מדברים על יחסי מטופל- מנתח.

לא עוד המנתח יודע הכל. אלא יחסי אמון בין מטפל ומטופל. כשהמטרה היא: להגיע ביחד לתוצאה האידאלית, ולחווית טיפול נעימה יותר.

בנוסף ליחס אישי ותחושה נינוחה עם האורטופד המנתח.  חשוב להינתח ע״י מנתח מיומן, שניתח ניתוחים מהסוג המדובר ושמיומן ברזי הניתוח.

רק לאחר שנקפיד על יחסי מטופל -מנתח. וכמובן על מנתח מקצועי ומיומן. נתחיל לבחון את יעילות הטכנולוגיות והחידושים בתחום.

נתחיל משלב טרום הניתוח ועד לאחריו.

טכנולוגיות – טרום ניתוח

טרם הניתוח , אנחנו  לא מדברים על טכנולוגיה חדישה, אלא על הכנה לניתוח והבנת התהליך.  לאחר שיחה עם פרופ' דבי. אם הגעתם להחלטה, כי אכן הגיע הזמן לעבור ניתוח החלפת מפרק. מומלץ לדעת בדיוק לאן אנחנו הולכים.

לשם כך תקבלו חוברת הסבר, ומסרון עם  קישורים. בנוסף – צירפנו עבורכם כאן באתר, מידע והכנה עם הסברים מלאים, לגבי כל תהליך הניתוח. סרטוני מידע רבים, וכמובן שצוות המרפאה זמין ונכון לענות בשמחה לכל שאלה.

ניתן ללחוץ כאן על התמונה לקישורים לכל נושא.

לאחר הפגישה עם פרופ' דבי וההחלטה שאכן הגיע הזמן לניתוח החלפת מפרק. ולאחר קבלת הסבר מפורט על הניתוח והשיקום. מתאמת הניתוחים תקבע איתכם פגישת טרום ניתוח. פגישה עם המרדים ועם הצוות המטפל.

חלק מההכנה הטרום ניתוחית המומלצת כוללת:

  1. תרגול.
  2. פיזיותרפיה ו- אפוסתרפיה לחיזוק השרירים סביב המפרק המנותח.
  3. תזונה נכונה.
  4. טכניקות להפחתת סטרס.
  5. טיפול מניעתי בכאב.

הכנה טרום ניתוחית עם פרופ' דבי

לפני כל ניתוח פרופ' דבי עושה תכנון ניתוחי, לפי הדמייה ממוחשבת. בעזרת תוכנת מחשב דו ממדית או במקרה הצורך -תלת ממדית.

במידה ומדובר בעיוות או מפרק בעייתי, ניתן להדפיס מודל תלת ממדי של האיבר. כך ניתן לתרגל ולתכנן את הניתוח, ולהתאים את זוויות החיתוך בצורה המדוייקת ביותר.

החלפות מפרקים – יום הניתוח

פרופ' דבי מקפיד לנתח בגישה ניתוחית מותאמת אישית ובמשתלים המתאימים יותר לאנטומיה של המטופל.

החלפת מפרק ירך בגישה קדמית, בהתאמה אישית.  

החלפת מפרק  ברך בגישה הקינמטית, בה המשתל יהיה בזוית הטבעית של אותו מטופל, בהתאמה אישית. או בשיטה הרובוטית – במידה ומתאים. במקרים מורכבים, לאחר הדפסת מודל בתלת מימד, ניתן להשתמש במשתלים שמיוצרים באופן מדוייק לצרכי המטופל..

המשתלים כיום הם גם משתלים עמידים יותר, בעלי הישרדות ארוכה יותר. שברב המקרים המשתלים יחזיקו מעמד לאורך כל חיי המטופל, ללא צורך בהחלפת מפרק עקב התיישנותו.

בנוסף לכך – ישנם היום משתלים אנטומיים שמדמים את ציר התנועה הטבע. קיראו:

משתל ברך אנטומי – Medial Pivot.

טכנולוגיות בחדר הניתוח 

ניתוח החלפת מפרק ירך  יכול להיעשות היום בגישה הקדמית, בה לא חותכים שרירים, בעזרת מיטת הניתוחים הייחודית המאפשרת דיוק מירבי. פרופ' דבי מנתח בגישה זו כבר כעשור.הוא למד את רזי הניתוח ממפתח המיטה – ד"ר ג'ואל מהטה.  ומאז המשיך להתקדם ולשפר את הטכניקה הניתחית. ובהתאם לצורך, גם נעזר במערכות ניווט ורובוטיקה  לשם דיוק והתאמה מירבית.

ניתוח החלפת מפרק הברך מבוצע בגישה קינמטית. גישה המותאמת אישית למטופל הייחודי ולאנטומיה הספציפית שלו.  פרופ' דבי מנתח בגישה הקינמטית מזה תקופה ארוכה. בכנס טכנולוגיות בניתוחי החלפות מפרק ברך, כבר בשנת 2018, אף הדגים את הניתוח למתמחים בניתוח במעגל סגור.

פרופ' דבי מתאים את המשתל הנכון ביותר לצרכי כל מטופל ומנתח בגישה הקינמטית בהתאם למפרק של המטופל. במידה והמשתל הנכון לאותו מנותח, מותאם גם לזרוע רובוטית, ינתח- החלפת ברך בשיטה רובוטית.

ההרדמה בניתוח היא לרב לא הרדמה מלאה.

הטיפול בכאב מתחיל בניתוח עצמו , תוך שימוש בחסמי עצב, למניעת ״זכרון כאב״. וממשיך לאחר הניתוח במטרה לאפשר למטופל להשתקם מהר יותר וללא כאב.

במהלך הניתוח פרופ' דבי משתמש בטיפול למניעת דימום. וכך קטן הצורך במתן דם במהלך הניתוח או לאחריו.

לאחר הניתוח -Rapid recovery

בזכות מיומנות המנתח, שיתוף המטופל בתוכנית הטיפולית, הטכנולוגיות החדישות והטיפול בכאב.  מירב המנותחים קמים כבר ביום הניתוח או יום למחרת. מתחילים בתרגול ובתהליך השיקום, ויום-יומיים לאחר הניתוח ממשיכים בשיקום ביתי. האשפוז קצר יותר, הכאב מופחת והשיקום מהיר יותר – Rapid recovery.


לסרטוני מידע

פרופ' רונן דבי, אורתופד מנתח - החלפת מפרק ברך בשיטה הקינמטית
פרופ' דבי - אורתופד מנתח, מומחה החלפות מפרקים
ליחצו על התמונות לקישורים
ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית - יתרונות הניתוח

פרופ’ דבי רונן – אורתופד מנתח, מומחה בניתוחי החלפות מפרקים, ניתח אלפי מפרקי ירכיים וברכיים.  נחשב לאחד האורתופדים המובילים בתחום החלפות המפרקים .

במרפאת פרופ' דבי  תקבלו מידע לגבי ההכנה לניתוח, מהלך הניתוח, השיקום וההתנהלות לאחר הניתוח. פרופ' דבי וצוות המרפאה לשירותכם לכל שאלה.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן