פיזיותרפיה אחרי ניתוח החלפת מפרק

פיזיותרפיה | ניתוח החלפת מפרק

פיזיותרפיה לאחר ניתוח החלפת מפרק הברך או הירך. פרופ' דבי ממליץ להיערך מראש לקראת חזרה הביתה לאחר ניתוח החלפת מפרק.  

במידת הצורך, רצוי לארגן את הבית כך שיהיה קל להתנייד בו ללא חששות. להרחיק חוטי חשמל וטלפון חשופים, להרים שטיחים ובמידת הצורך, להתקין ידיות בשרותים ובמקלחת.

אם יש צורך באביזר הליכה, ניתן להיעזר באתרים הבאים: עזרים, יד שרה. רצוי. מאוד להביא אתכם את ההליכון ליום הניתוח. כדי שהפיזיותרפיסט יוכל להתאים לכם אותו ולתרגל אתכם עם ההליכון שאיתו חזרו הביתה.

ברוב המקרים,  יום-יומיים לאחר ניתוח החלפת המפרק, תשתחררו מהמחלקה לבית, כשאתם עצמאים. גם בבית- תמשיכו לקבל טיפול פיזיוטרפי ביתי, מספר פעמים בשבוע,  במטרה להגיע למקסימום יציבות ותנועתיות.

ד״ר דבי ממליץ על טיפול בבית, בסביבה הטבעית. גם מבחינת הנוחות והתחושה האישית וגם לשם הקטנת סיכון לזיהומים.

ניתן להתייעץ לגבי השיקום לאחר ניתוח החלפת מפרק, עם צבר- רפואהעמותת רעות כד׳.

במקרים בהם קופת חולים לא מאשרת שיקום. ניתן לפנות לאגודה לזכויות החולה, או לנציבת קבילות הציבור במשרד הבריאות. וכן להיעזר בעמותת צעדים.

הטיפול הפיזיוטרפי הביתי לאחר ניתוח החלפת מפרק, לא דורש התניידות למכונים רפואיים. הוא יכול להתחיל תוך 24 שעות, עם צוות מקצועי שמומחה בשיקום ביתי. חשוב שהמטפלים יהיו בקשר עם ד״ר דבי וצוות המרפאה.

הטיפול הביתי יכלול חיזוק שרירי, פיתוח טכניקות לשיפור העצמאות התנועתית לאחר הניתוח, תרגול ניידות הדרגתי עד לעצמאות.

מומלץ ביותר להתחיל בטיפולי פיזיותרפיה מיד אחרי ניתוח החלפת מפרק הברך, או הירך. כלומר להתחיל בתרגול כבר ביום הניתוח. בו אתם עדיין מאושפזים בבית החולים. אין סיבה לחשוש מתרגילי הפיזיותרפיה, הם מותאמים למצב המפרק. לכן חשוב להקפיד על הנחיות הפיזיותרפיסט ו/או פרופ' דבי. לא לנסות יותר מדי וגם לא לוותר ולעשות פחות מדי.

אפוסטרפיה

מחקרים מראים כי טיפול אפוסתרפיה יכול להכין את המפרק טוב יותר טרם ניתוח החלפת מפרק.

ניתן להתחיל בטיפול זה גם החל מהימים הראשונים שלאחר ניתוח החלפת מפרק.

אפוסתרפיה מקצרת את זמן ההחלמה מניתוח החלפת מפרק, מפחיתה את הכאב ומתאימה את עבודת השרירים לשתל החדש. טיפול אפוסתרפיה מוכר ע״י הביטוחים המשלימים של כל קופות החולים.

דוגמא לשיקום לאחר ניתוח החלפת מפרק בסרטונים המצורפים:

פרופ’ דבי רונן – אורתופד מנתח, מומחה בניתוחי החלפות מפרקים, ניתח אלפי מפרקי ירכיים וברכיים. אורטופד מומחה להחלפות מפרקים. נחשב לאחד הרופאים האורתופדים המובילים בתחום האורתופדיה והחלפות המפרקים בארץ. במרפאתו תקבלו מידע לגבי ההכנה לניתוח, מהלך הניתוח, השיקום וההתנהלות לאחר הניתוח.

פרופ'  דבי מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובהרצליה. 
מנתח החלפות מפרקים: ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית והרובוטית. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן