מפרקים את הבעיה לגורמים

מפרקים את הבעיה לגורמים – כנס אוסטיאוארטריטיס, בניהול ד"ר רונן דבי.

רוב תושבי ישראל המבוגרים סובלים ממחלת מפרקים, שחיקת סחוסים – אוסטיאוארתריטיס. מחלה זו פוגעת ברגליים ובעמוד השדרה. בתאריך 22.04.2009 ערך ד"ר רונן דבי את הכינוס הישראלי ה1 לאוסטיאואררטריטיס. שהוגדר: "מפרקים את הבעיה לגורמים". בכנס הוצגו מחקרים שהראו כי נטילת תוספי תזונה ושמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי עשויה להקל על הכאב. ובהמשך – על טיפולים נוספים שמרניים וניתוחיים.

מאז ד"ר דבי יו"ר הכינוס. ממשיך בכינוסים ומפגשי הדרכה רבים בנושאי אוסטיאוארטריטיס, חידושים ועדכונים הניתוחי החלפת מפרק ברך, וחידושים ועדכונים בניתוחי החלפת מפרק ירך.

אוסטיאוארטריטיס

אוסטאוארתריטיס מהווה אחת מהמחלות הכרוניות הנפוצות ביותר בעולם. זהו סוג הדלקת המפרקית השכיח בעולם המערבי. בכנס הראשון בנושא אוסטיאוארטריטיס, התייחס פרופ' רולנד מוסקוביץ', מרצה אורח. ראומטולוג מקליוולנד , לחשיבות הסחוס, למניעת חיכוך בין והעצמות, ולשיכוך זעזועים. שחיקה של הסחוס גורמת כאבים, נוקשות ונפיחות. עד הגבלה בתנועה ושינויים מבניים במפרקים.

ארגון הבריאות העולמי, הכריז על העשור , כעשור המחלות של העצם והמפרק. ובראשן – אוסטיאוארתריטיס.

במחלת שחיקת הסחוס – מטפלים גם רופאי משפחה, גם ראומטולוגים וגם אורתופדים.

פרופ' מוסקוביץ' סיפר, כי הוא חוקר את המחלה כ-30 שנה, אבל עדיין יש הרבה ללמוד על הגורמים להיווצרותה. אך כדי למנוע או להאט את התהליכים שאנו כבר יודעים שמעלים סיכון. כדאי לשמור על המשקל, להקפיד על פעילות גופנית מאוזנת. כזו שלא תיצור עומס מוגזם על המפרקים, וכן תחזק את השרירים התומכים במפרק.

פרופ' מוסקוביץ' התייחס גם לתוסף התזונה: שילוב של גלוקוזאמין וכונדרואיטין . לעיכוב התפתחות הדלקת במפרק ולהקלת הכאבים . הוא גם מציין שאין מחקרים על התוסף כמניעה. אלא רק כאשר יש תסמינים.

לכתבה בעתון הארץ: מפרקים את הבעיה לגורמים.

הכנס הראשון לטיפול באוסטיאוארטריטיס – מפרקים את הבעיה לגורמים

את הכנס פתח ד"ר רונן דבי – יו"ר הכינוס. במהלך הכנס התייחסו לאפידמיולוגיה וגורמי סיכון לפתח אוסטאוארתריטיס. או כמו שתיארו זאת: "מפרקים את הבעיה לגורמים" .

 התחייבו לקווי היסוד בטיפול, להדמיית MRI במחלת אוסטאוארתריטיס. מצב האוסטאוארתריטיס בקהילה בישראל. כמו גם : מי צריך לטפל באוסטאוארתריטיס ומתי. מה הם הטיפולים התרופתיים והרפואה המשלימה. על ויטמין D ואוסטאוארתריטיס. טיפול תרופתי באוסטאוארתריטיס, טיפולים בכאב ועוד.

ד"ר דבי פתח את המושב: אספקטים ביומכניים באוסתאוארתריטיס. בו התייחסו גם לפעילות גופנית, ריצה ואוסטאוארתריטיס. טיפול פיזיקלי באוסטאוארתריטיס. ובהמשך: חידושים בניתוחים בתחום החלפות מפרקים.ואף סדנאות לבדיקה פיזיקלית.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן