ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קידמית וקינמטית

ניתוח החלפת ירך בגישה קידמית וקינמטית

ניתוח החלפת ירך בגישה קידמית וקינמטית, עם מערכת ניווט. פרופ' דבי מסביר שניתוח החלפת מפרק הירך הפך לאחד הניתוחים השכיחים והמוצלחים באורתופדיה. הניתוחים השתכללו והתפתחו עם ההתקדמות הטכנולוגית, סוגי המשתלים, גישות ניתוחיות, מערכת ניווט. וכמובן – היכולות והמיומנות של המנתח.

בשנים האחרונות, עם התקדמות הטכנולוגיות הניתוחיות, החלנו לנתח החלפת מפרק ירך  בגישה קדמית DAA-Direct anterior approach, בה לא חותכים או מנתקים שרירים ולכן לא נגרם כל נזק לרקמות הרכות.

בנוסף לכך, כשם שניתן לנתח החלפת מפרק ברך בגישה הקינמטית, אנטומית, בהתאמה אישית. הבנה טובה יותר של הקינמטיקה של מפרק הירך,  מאפשרים להתקדם לניתוח בהתאמה אישית של מיקום המפרק. כלומר לניתוח החלפת מפרק ירך בגישה הקינמטית, בעזרת מערכות ניווט.גישה בה ניתן להתאים את  זווית המרכיב האגני לאנטומיה הטבעית של המנותח.

ניתוח החלפת מפרק ירך - שולחן הניתוחים הייחודי

פרופ' דבי רונן, ממובילי הגישה בארץ, ניתח מאות מטופלים מרוצים בגישה קדמית.בעזרת מיטת הניתוחים הייחודית שמאפשרת שיקוף ודיוק בניתוח. שיאפשרו למטופל, שיקום וההחלמה מהירים.

ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית בהתאמה אישית

שילוב הגישה הקדמית עם מערכות ניווט. ועם שיקוף במהלך הניתוח, מאפשרים להגיע לשימור מיטבי של אורך וכח השריר. למיקום מדוייק של מנח המשתלים ולתוצאה ניתוחית מדויקת.

בעזרת שיקוף במהלך הניתוח ושימוש במערכת ניווט, ניתן להגיע לשימור מיטבי של אורך וכח השריר, אורך הגפה ומנח המשתלים ועל ידי כך השגת תוצאה ניתוחית מדויקת וטובה יותר.

ניתוח החלפת מפרק ירך בהתאמה אישית

הטכניקה הקינמטית להחלפת מפרק הירך

הגישה הקינמטית שואפת לשחזר ארבע מרכיבים במהלך ניתוח החלפת מפרק הירך:

  1. שימור של האנטומיה הטבעית של החלק האגני לפי מבנה האגן ומיקום הרצועה הרוחבית – TAL.
  2. הקפדה על המרחקים האנכיים והאופקיים בין עצם הירך לעצם האגן לשם התאמת אורך הרגל וכח השריר לאחר הניתוח.
  3. הקפדה על מנח וגודל מרכיבי המשתלים, שבעזרת המחשוב והשיקוף במהלך הניתוח ניתן לדייק את התוצאה.
  4. הגדרת יחסי ירך עמוד שדרה– SHR-individua spine-hip relation והערכה טרום ניתוחית של התנועה היחסית בין האגן לבין חוליות עמוד השדרה, לשם התאמת  סוג המפרק המלאכותי ומיקומו ולצמצם את שיעור הסיבוכים.

החלפת מפרק ירך בגישה קינמטית

ההכנה לניתוח כוללת בדיקה גופנית וצילומי רנטגן. תכנון דיגיטלי למיקום החיתוכים והשתל, בחירת השתל והתאמה מלאה מבנה האגן של המטופל.

טרם הניתוח, מכיילים את מערכת המחשב, משקפים את מפרק הירך ואת האגן ורושמים את המרחקים האופקיים והאנכיים לשם בקרה לאחר הניתוח.

מערכת הניווט נותנת נתונים מדויקים לגבי מרכז התנועה של מפרק הירך, של אורך הרגליים ושל מרחק הירך מהאגן.

פרופ' דבי מנתח בגישה קדמית על שולחן הניתוחים שמקל על שיקוף ומדידת פרק הירך.

מזהה את האנטומיה האישית של המטופל. משייף את הרקמות השחוקות ומתאים את השתל האגני ואת שתל הירך בכיוונים המותאמים אישית, תחת בקרת המחשב.

ככל ניתוח – גם ניתוח החלפת מפרק הירך, בגישה הקדמית ובהתאמה אישית. דורש בראש ובראשונה, מטופל שעבר הכנה טרום ניתוחית, מנתח מיומן. כמו גם טכניקות הדמיה, גישה ומשתלים מותאמים. שחרור מהיר ושיקום ביתי ואיכותי – מאפשרים שיפור מהיר יותר באיכות החיים ושביעות רצון רבה יותר של המטופלים.

לסרטון ומידע לגבי טכנולוגיות מתקדמות בהחלפות מפרקים. לחץ "ניתוח החלפת מפרק בהתאמה אישית״. 

במרפאת פרופ' דבי  תקבלו מידע לגבי ההכנה לניתוח, מהלך הניתוח, השיקום וההתנהלות לאחר הניתוח. פרופ' דבי וצוות המרפאה לשירותכם לכל שאלה. פרופ’  דבי מקבל מטופלים במרפאה ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה.  מנתח ניתוח ירך וניתוח ברך, בגישות מתקדמות ומותאמות אישית.

ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית והרובוטית. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן