ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה הקינמטית

החלפת מפרק ירך מותאמת אישית

ניתוח החלפת מפרק הירך הפך לאחד הניתוחים השכיחים והמוצלחים באורתופדיה. הניתוחים השתכללו והתפתחו עם ההתקדמות הטכנולוגית, סוגי המשתלים, הגישות הניתוחיות והיכולות של המנתח.

בשנים האחרונות, עם התקדמות הטכנולוגיות הניתוחיות, החלנו לנתח החלפת מפרק ירך  בגישה קדמית DAA-Direct anterior approach, בה לא חותכים או מנתקים שרירים ולכן לא נגרם כל נזק לרקמות הרכות.

בנוסף לכך, כשם שניתן לנתח החלפת מפרק ברך בהתאמה אישית – בגישה האנטומית – קינמטית. הבנה טובה יותר של קינמטיקת מפרק הירך מאפשרים להתקדם לניתוח בהתאמה אישית של מיקום המפרק. כלומר לניתוח החלפת מפרק ירך בגישה הקינמטית , בה ניתן להתאים את  זווית המרכיב האגני לאנטומיה הטבעית של המנותח.

ד"ר דבי רונן, ממובילי הגישה בארץ, ניתח מאות מטופלים מרוצים בגישה קדמית. בעזרת מיטת הניתוחים הייחודית שלאחריה המטופל פחות כואב והשיקום וההחלמה מהירים.

שילוב הגישה הקדמית עם מערכת ניווט ושיקוף במהלך הניתוח מאפשרים להגיע לשימור מיטבי של אורך וכח השריר, למיקום מדוייק של מנח המשתלים ולתוצאה ניתוחית מדויקת.

בעזרת שיקוף במהלך הניתוח ושימוש במערכת ניווט, ניתן להגיע לשימור מיטבי של אורך וכח השריר, אורך הגפה ומנח המשתלים ועל ידי כך השגת תוצאה ניתוחית מדויקת וטובה יותר .




הטכניקה הקינמטית להחלפת מפרק הירך

הגישה הקינמטית שואפת לשחזר ארבע מרכיבים במהלך ניתוח החלפת מפרק הירך:

  1. שימור של האנטומיה הטבעית של החלק האגני לפי מבנה האגן ומיקום הרצועה הרוחבית – TAL.
  2. הקפדה על המרחקים האנכיים והאופקיים בין עצם הירך לעצם האגן לשם התאמת אורך הרגל וכח השריר לאחר הניתוח.
  3. הקפדה על מנח וגודל מרכיבי המשתלים, שבעזרת המחשוב והשיקוף במהלך הניתוח ניתן לדייק את התוצאה.
  4. הגדרת יחסי ירך עמוד שדרה– SHR-individua spine-hip relation והערכה טרום ניתוחית של התנועה היחסית בין האגן לבין חוליות עמוד השדרה, לשם התאמת  סוג המפרק המלאכותי ומיקומו ולצמצם את שיעור הסיבוכים.

ההכנה לניתוח כוללת בדיקה גופנית וצילומי רנטגן. תכנון דיגיטלי למיקום החיתוכים והשתל, בחירת השתל והתאמה מלאה מבנה האגן של המטופל.

טרם הניתוח, מכיילים את מערכת המחשב, משקפים את מפרק הירך ואת האגן ורושמים את המרחקים האופקיים והאנכיים לשם בקרה לאחר הניתוח.

מערכת הניווט נותנת נתונים מדויקים לגבי מרכז התנועה של מפרק הירך, של אורך הרגליים ושל מרחק הירך מהאגן.

ד״ר דבי מנתח בגישה קדמית על שולחן הניתוחים שמקל על שיקוף ומדידת פרק הירך.

מזהה את האנטומיה האישית של המטופל. משייף את הרקמות השחוקות ומתאים את השתל האגני ואת שתל הירך בכיוונים המותאמים אישית, תחת בקרת המחשב.

ככל ניתוח – גם ניתוח החלפת מפרק הירך, בגישה הקדמית ובהתאמה אישית. דורש בראש ובראשונה, מטופל שעבר הכנה טרום ניתוחית, מנתח מיומן טכניקות הדמיה, משתלים מותאמים, הצלחה בניתוח ושיקום ביתי ואיכותי המאפשרים שיפור מהיר יותר באיכות החיים ושביעות רצון רבה יותר של המטופלים.

ניתוח החלפת מפרק ירך הוא בעל שיעורי הצלחה גבוהים. הניתוח מאפשר חזרה מהירה יחסית לאיכות החיים.

במקרה ואתם אכן זקוקים לניתוח. חשוב להקפיד להינתח ע"י  מנתח מיומן. שימוש בגישה קדמית , מיטת הניתוחים ומערכת הניווט השווייצרית. מאפשרים כיום להגיע לשיאים חדשים.
בעזרת מערכת הניווט – פרופ' דבי ממקם את המשתל במקום המדויק והמתאים ביותר. בהתאמה אישית לתנועתיות ולתנוחת האגן של המטופל.
מערכת הניווט מספקת תמונות תלת מימדיות של מפרק הירך, בעזרת חיישנים המקובעים לאיזור הניתוח. המערכת מבטיחה התאמה מדוייקת של אורך הרגליים ושרידות של המשתלים.
תוצאת ניתוח החלפת מפרק ירך, בגישה קדמית, בשילוב מערכת הניווט.  מאפשרת למטופל לחוות פחות כאב, להתאושש במהרה, לעבור שיקום מהיר,ולחזור במהרה לאיכות חיים.

במרפאת פרופ' דבי  תקבלו מידע לגבי ההכנה לניתוח, מהלך הניתוח, השיקום וההתנהלות לאחר הניתוח. ד״ר דבי וצוות המרפאה לשירותכם לכל שאלה.

פרופ' דבי מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב ובראשון לציון. ומנתח החלפות מפרקים בבית חולים ברזילי ובבתי החולים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר

יוטיוב דבי debiלסרטונים נוספים – החלפות מפרקים, לפני ואחרי ניתוח ומטופלים מספרים
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן