זמן החלמה מניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית

נקודות חשובות | זמן החלמה מניתוח החלפת ירך בגישה קדמית . פרופ' רונן דבי מסביר על שיקום מהיר ועל החלמה מואצת לאחר ניתוח DAA.

נקודות חשובות | החלפת ירך בגישה קדמית

כשמדובר בניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית (DAA-Direct anterior approach), מדובר בחדשנות פורצת דרך. ניתוח ששואף להתקדם במקביל לשינויים שחלו באורח חיינו. וכמו שאמר איינשטיין: "doing more of the same will only lead to more of the same". המוטיבציה שלנו היא ליצור את הטוב ביותר עבורכם, לעזור לכם לשיקום המהיר ולאיכות החיים הטובה ביותר, וגישת ניתוח זו היא האידאלית עבורכם.

אמנם – הצלחת כל ניתוח תלויה בגורמים רבים כמו אורח חיי המטופל, מחלת רקע, פעילות. מיומנו ונסיון המנתח, סוג ההליך הכירורגי ועוד.

אבל, בזכות החדשנות, במיטת הניתוחים, ובניתוח החלפת הירך בגישה הקדמית. חדשנות שמאפשרת ניתוח בחתך קטן, בין השרירים, בלי לפגוע בהם. עם הליך ניתוחי מדוייק תוך שיקוף והתאמה מדוייקת בין הירך המנותחת לירך השניה. בגישה זו פרופ' דבי מכניס את המשתלים למקומם המושלם, מבלי לפגוע בעצם או בשרירים מסביב לה, ולכן זמן ההחלמה מניתוח החלפת ירך בגישה קדמית, לרב, קצר יותר. וכל תהליך השיקום צפוי להיות מהיר וקל יותר .

זמן החלמה מניתוח החלפת ירך בגישה קדמית

בשנים האחרונות, עם התקדמות הטכנולוגיות הניתוחיות, החלנו לנתח החלפת מפרק ירך, גם   בגישה קדמית –  בה לא חותכים או מנתקים שרירים ולכן לא נגרם כל נזק לרקמות הרכות.

ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית הוא הניתוח המתקדם ביותר בתחום החלפות מפרקים. ניתוח זה מבטיח אחוזי הצלחה גבוהים ותקופת החלמה קצרה, יחסית לגישות האחרות.

"הגישה החדשנית", מאפשרת התאוששות מוקדמת, מאיצה את ההחלמה וחוסכת מכם מגבלות רבות. האשפוז קצר יותר, זמן הניתוח קצר יותר ויש פחות כאב לאחר הניתוח.

כשמתעוררים מהניתוח

ברגע שמתעוררים מהניתוח מרגישים טשטוש זמני. לאחר התאוששות מן הניתוח אתם צפויים להרגיש שיפור רב בכאב. בכל מקרה, אפשר לקבל טיפול נגד כאבים בהתאם לצורך.

לאחר המעבר מחדר ההתאוששות למחלקה, כבר ניתן להתחיל להניע את הרגל. יש חשיבות רבה לנסיון הליכה כבר ביום הניתוח/ יום שלאחר הניתוח. המטרה היא לשוב לתנועה והליכה במהירות בכדי למנוע סיבוכים וכדי להאיץ את תהליך ההחלמה. הפיזיותרפיסט ידריך אתכם איך ללכת עם הליכון, איך לקום מהמיטה או מכיסא, יתרגל אתכם עליית וירידת מדרגות.

בניגוד לניתוחים המסורתיים יותר, לאחר ניתוח החלפת ירך בגישה קדמית: אין מגבלות של כיפוף, גובה כיסא, צורך בהפרדת רגליים.אין צורך להמנע מהנחת קרסול על הברך הנגדית או לשבת עם כרית בין הרגליים וכד'. ההחלמה המהירה גורמת לכך, שיום למחרת הניתוח מטופלים רבים כבר מעוניינים לעבור הביתה, לשיקום ביתי.  

שיקום ביתי

פרופ' דבי, מאמין בניתוחים בהתאמה אישית, עם מינימום פגיעה ברקמות הרכות. בשיטות המאפשרות שיקום מהיר – Rapid recovery.בבית, בסביבה הטבעית.

לדבריו, הפיזיותרפיה היא חלק מתהליך של שיקום גופני, ומטרתה להשיב את יכולות הגוף לקדמותן, או לשפר אותן. התוכנית מותאמת אישית לכל מטופל. בהתאם לגיל, מצב בריאות, מחלות, כושר גופני ועוד. 

כדאי לבצע תרגילים לחיזוק המפרק, מספר פעמים ביום. בהתאם להמלצת פרופ' דבי והפיזיותרפיסט. הקפידו גם על תרגול, וגם על שינה, שתיה מספקת ותזונה נכונה.

ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית מגובה בשיעורי הצלחה גבוהים במיוחד. אך הצלחת הניתוח נובעת בין השאר משיתוף פעולה שלכם, ומילוי הוראות הצוות הרפואי במהלך השיקום. במטרה לחזור במהרה לשגרת חיים בריאה ושלווה.

מטופלים שמקפידים לעשות פיזיוטרפיה. מרגישים שיפור נפלא בכוח השרירים, טווח התנועה, בירידת הכאב, ובשיפור היכולות ואיכות החיים. 

איך אפשר להגיע לתוצאות אידאליות?

בעזרת התמדה בתרגול יומיומי, פיזיותרפיה , ניהול נכון של הכאב לאחר הניתוח. ישתפר במהרה טוווח התנועה. חשוב לזכור שיש השפעה גם למצב טרם הניתוח, להצלחת ההליך הכירורגי. ולכן חשוב לבחור במנתח מקצועי ומיומן . ובשיתוף הפעולה שלכם עם צוות המרפאה. 

פרופ' דבי , מומחה בניתוחי החלפות מפרקים. ניתח בהצלחה רבה אלפי ניתוחים: ניתוח החלפת ירך וניתוח החלפת ברך. מנתח החלפת מפרק ירך בגישה הקדמית, בעזרת שולחן. ובעת הצורך בעזרת מערכת ניווט.

זמן קצר לאחר הניתוח, מרבית המטופלים חוזרים לפעילות. חשים הקלה משמעותית בכאב, או לא חשים כאב כלל. פרופ' דבי דוגל בשיטת שחרור מוקדם והחלמה מואצת. ובהתאם, ניתן לראות את מטופליו חוזרים במהרה לפעילות יומיומית. לאיכות חיים, ולאנרגיות הטובות, כפי שהיו טרם הכאב.

במרפאת ד״ר דבי  תקבלו מידע לגבי ההכנה לניתוח, מהלך הניתוח, השיקום וההתנהלות לאחר הניתוח. פרופ' דבי מקבל מטופלים במרפאות בהרצליה, וברמת החייל-תל אביב. פרופ' דבי וצוות המרפאה לשירותכם לכל שאלה.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן