ניתוח מפרק ירך – שיקום מהיר – המדריך המלא

ניתוח החלפת מפרק הירך – THR

פרופסור רונן דבי, אותרופ מנתח. מנתח החלפת ירך בגישה חדשנית, קדמית, ללא חיתוך שרירים. לכן צפוי שיקום מהיר לאחר ניתוח החלפת מפרק הירך.

פרופ' דבי, אורתופד מומחה ובעל ניסיון רב , מהמנתחים המובילים בארץ. דוגל בראש ובראשונה ביחס אישי, שיתוף מלא של המטופלים בקבלת החלטות. מקצועיות ושימוש בגישות ובטכנולוגיות המתקדמות והמתאימות לכל מטופל.  במטרה להביא אותו לתוצאות הטובות ביותר.

הכנה לשיקום

פרופ' דבי מאמין בשיתוף פעולה מלא ביןנו לבינכם. לדבריו, חשוב לעבוד ב-3 היבטים:

בראש וראשונה,ידע – חשוב שתגיעו לניתוח, עם ידיעה ברורה שזה מה שאתם בחרתם לעשות. ועם בטחון מלא במנתח ובמיומנותו. פרופ' דבי מאמין בשקיפות מלאה. לכן יש לכם כאן מידע רב באתר, בסרטונים, בחוברות שתקבלו במרפאה. וצוות המרפאה זמין עבורכם. חשוב להגיע לניתוח כשאתם יודעים מה קורה בבית החולים, מה סדר הפעולות, איך להתכונן לניתוח, ועוד.

היבט נוסף – גופני . כדאי להתחיל בטיפול פיזיותרפי גם טרם הניתוח להחלפת ירך. כך תוכלו להכיר את התרגילים והתנועות שיש לעשות בתקופת השיקום. תוכלו להתאים מבעוד מועד את אביזרי העזר כמו קביים והליכון. ותתחילו לתרגל את השרירים המייצבים את המפרק.

ולא פחות חשוב –נפשי. מומלץ ביותר להגיע לניתוח, כשאתם מבינים מה מצפה לכם במהלך הניתוח ואחריו. מודעים לכך שלאחר הניתוח תהיה תקופה בה תחושו כאב, תאלצו להתמודד עם החלמת הפצע הניתוחי. וכדאי לעבוד על הפחתת סטרס ועל הכנת הבית והסביבה לתקופת השיקום.

התאוששות מהניתוח

פרופ' דבי ממליץ על שיקום בסביבה הביתית.  לרב, מטופל שעבר שיקום לאחר ניתוח החלפת מפרק הירך. לא סובל כאבים, ומגבלות תנועה וחוזר לחיים פעילים.

מאחר שפרופ' דבי מנתח החלפת ירך בגישה קדמית, ללא חיתוך שרירים. זמן קצר לאחר הניתוח כבר ניתן להתחיל בתנועה, תרגול ושיקום. לאחר ההתאוששות הראשונית, פיזיותרפיסט יכול לסייע לכם לקום מהמיטה ולהתהלך במסדרונות בית החולים. מירב המטופלים, משתחררים לשיקום בסביבה הביתית, המוכרת והנוחה, יום לאחר הניתוח.

שיקום ביתי לאחר ניתוח החלפת ירך

השיקום לאחר ניתוח החלפת ירך, קל יחסית לשיקום מהחלפת ברך. בכל מקרה, עברתם ניתוח משמעותי. צפויים כאבים, וכדאי להיות קשובים לגוף. ליטול משככי כאבים ולא לוותר על הבריאות שלכם. לצאת לאור השמש, לתרגלף, לאכול בריא. לשתות מספיק ולהקפיד גם על מנוחה ושנת לילה מיטיבה.

חשוב לזכור – שיקום ביתי זה לא מנוחה, אלא עבודה על התרגילים הנחוצים להחלמה. משך השיקום אינדיבידואלי, ותלוי בכם, בעבר הרפואי שלכם. בביטחון וביכולת שלכם. מירב המטופלים חוזרים במהרה לחיים פעילים ולאיכות חיים, תוך זמן קצר.

זיכרו לשתף אותנו ואת רופא המשפחה, בכל בעיה או שאלה. כך נוכל לעזור לכם לנהל נכון של הטיפול. למנוע כאבים, חוסר שינה או חוסר איזון של מחלות נלוות.

לאחר תקופת השיקום, אפשר לחזור לפעילות ספורטיבית, ולהמשך חיים בריאים ואיכותיים.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן