אורטופד שהולך איתך כל הדרך

אורטופד שהולך איתך כל הדרך, פרופ' דבי מסביר על ניתוחי החלפות מפרקים.

על פניו, אפשר לחשוב שתחום האורטופדיה, בתוך כל העולם הענק הזה שנקרא רפואה, עוסק בעצמות, גידים, רצועות ושרירים.

האמת של פרופ' דבי רחוקה מכך מאוד. לדבריו, לפני הכל, הוא מטפל באדם כמכלול. החל מצרכיו, רצונותיו ורגשותיו. וגם – ביכולת התנועה והניידות , היכולת לתפקד, להיות פעיל ולשמור על איכות החיים.

הכל מתחיל בחזון

פרופ' דבי גדל על הרעיון של עזרה לזולת, נתינה ואהבת האדם. ומשם הכל ההתגלגל הלאה, ולאחר ששירת את ארצנו נאמנה בחיל האויר. בחר להתחיל בלימודי רפואה. ולאט לאט החל לעבוד במקביל גם על רפואה ועזרה למטופליו. על מקצועיות, עשיה, ומיומנות כירורגית. וגם על חינוך ועשיה, מתוך ערכים, למען דור ההמשך.

וכך בעצם הפך לאחד המנתחים המובילים בארץ בתחום החלפת מפרק ירך וברך. ולמנהל המערך האורתופדי בברזילי. שהפך למרכז מוביל בישראל, במצוינות וחדשנות באורתופדיה. מרכז המעניק את שירותי הרפואה והסיעוד האיכותיים ביותר, תוך כבוד חמלה ואנושיות.

מנהל המערך האורתופדי במרכז הרפואי ברזילי, הועלה לדרגת פרופסור.

אורתופדיה – כי הכל מתחיל בתנועה

יכולת התנועה שלנו היא אחת מהיכולות הבסיסיות שלנו. אנחנו רוכשים אותה בצורה הדרגתית שהולכת ומשתכללת מרגע שאנחנו נולדים.

אנחנו מתהפכים, מרימים ראש, זוחלים, עומדים, הולכים, רצים. המיומנויות האלה מאפשרות לנו לחקור את העולם ואת הסביבה שלנו ולקחת בהם חלק פעיל.  

כשיכולת התנועה שלנו נפגעת בצורה כלשהי יש לכך השלכה ישירה על איכות החיים שלנו.

איתך – לאורך כל הדרך

פרופ' דבי לא מאמין בפתרונות אינסטנט. לכן מצד אחד,הוא לא ממהר לנתח. ומצד שני – נמצא תמיד זמין למטופליו, גם שנים רבות לאחר הניתוח.

ניתוחי החלפות מפרקים – נפוצים מאוד.

ניתוח החלפת מפרק דורש מנתח מקצועי ומיומן, שבקיא ברזי הניתוח, בגישות הניתוחיות. בהתאמה אישית של המפרק ובגישה הנכונה למטופל הספציפי. 

אמנם, שחיקה במפרק הירך או הברך, עלולה לגרום לכאבים, הגבלות תנועה ותפקוד. אבל, לפני שרצים לניתוח, פרופ' דבי ממליץ על טיפול שמרני.

טיפולים שמרניים כוללים, טיפול בעזרת תרופות, הפנייה לטיפולי פיזיותרפיה, טיפולי אפוסתרפיה. המלצה על שינויים באורח החיים, שינויי תזונה, פעילות גופנית ועוד.

פרופ' דבי ממליץ לבדוק את השפעת פיזיותרפיה, טיפולים ביומכנים, ירידה במשקל, (במידה ויש צורך), טיפול תרופתי ועוד. אם הטיפול השמרני, לא מועיל- יתכן שהגיע הזמן לניתוח החלפת מפרק. 

הבשורה היא שעם השנים יש התקדמות טכנולוגית מדהימה. פרופ' דבי ניתח אלפי ניתוחי החלפות מפרקי ירך וברך. ושמח לשמוע ולשתף בסיפורי מטופלים מרוצים שחזרו לבריאות ולאיכות חיים.

ניתוחי החלפות מפרקים

התערבויות ניתוחיות נדרשות במקרים מורכבים יותר, במקרים בהם הכאב הוא כרוני ובמקרים בהם  טיפול שמרני אינו מקל או כאשר הפגיעה התפקודית היא רצינית יותר. ניתוחים אורטופדים כמו ניתוחים להחלפת מפרק הירך או החלפת מפרק הברך מטרתם, לשפר את איכות חייכם ולהחזיר אתכם לתפקוד כמה שיותר מלא וטוב.

החלפת מפרק ירך

פרופ' דבי מנתח את מירב ניתוחי החלפת מפרק הירך, בגישה קדמית עם שולחן ניתוחים ייחודי. השיטה הקדמית מאפשרת ניתוח ללא פגיעה בשרירים. ושולחן הניתוחים – מאפשר לשקף ולדייק את הגישה. 

לרב, הניתוח מתבצע בהרדמה אזורית. חלקי המפרק השחוקים מוחלפים במישתלים מלאכותיים.

וביום הניתוח, לאחר ההתאוששות – המטופל כבר יכול להתחיל בתהליך השיקום וההחלמה המואצת.

לרב יום-יומיים למחרת הניתוח. המטופלים חוזרים לביתם, לשיקום בית והמשך החלמה .עד לתפקוד רגיל ומלא.

החלפת מפרק ברך

גם שחזור מפרק הברך דורש דיוק מרבי, כדי להתאים את כל מישורי תנועת הברך. פרופ' דבי – מומחה ברכיים מיומן. בוחר לכל מטופל את סוג ומידת השתל הייחודי לו. בהתאם להדמיות בדו מימד או תלת מימד, טרם הניתוח.

פרופ' דבי מנתח מזה שנים, ניתוח החלפת מפרק הברך בשיטה קינמטית, מותאמת אישית. שיטה שלא פוגעת ברקמה הרכה. עם משתלים אנטומים, שמותאמים יותר לברך הטבעית. והמטופלים חוזרים לזויות ולתחושה הטבעית, כמו של הברך טרם השחיקה. 

חלק מההתחדשות הטכנולוגית היא גם החלפת ברך עם רובוט חדשני. גם כאן המטרה היא לבצע התאמה אישית של המשתלים. במידה והרובוט מתאים למשתל האינדבדואלי שנכון ביותר לאותו מטופל – פרופ' דבי נעזר גם בזרוע הרובוטית.

שחרור מוקדם והחלמה מואצת

פרופ' דבי ממשיך אתכם, לאורך כל הדרך, מההערכה טרם הניתוח. התמודדות עם קשיים, לחצים ובעיות, שלא תמיד קשורות לבעיה האורתופדית שאיתה הגעתם אליו.

כשיש בעיה אורתופדית, ויש צורך בניתוח. מתחילים בתהליך של הכנה פיזית ונפשית לניתוח. גם פרופ' דבי מתכונן. ועושה כמיטב יכולתו כדי לנתח אתכם בצורה המקצועית והטובה ביותר.

ולאחר מכן? רק התחילה הדרך..

מתחילים בתהליך של החלמה מואצת, הפחתת כאב, תנועה, פעילות וחזרה לפעילות ואיכות חיים.

פרופ' דבי וצוות המרפאה נמצאים שם בשבילכם, לכל אורך הדרך וגם שנים רבות אחרי.

ובהתאם – יש מנותחים שהגיעו אחרי שפרופ' דבי ניתח את הוריהם, או ליווה בני משפחה אחרים בתהליך ניתוחי או אחר.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן