מדריך למתחילים: "שלבים בהחלפת מפרק ברך"

 שלבים בהכנה וניתוח החלפת ברך, פרופ' דבי מספק מעין מדריך לפני ניתוח. שלבים משחיקת הסחוס ועד ניתוח החלפת מפרק הברך. מקבלת ההחלטה לניתוח החלפת מפרק הברך ועד לשיקום :

שלבים בהכנה לניתוח החלפת ברך

קשה להחליט אם הגיע הזמן לניתוח החלפת מפרק. אתר זה יאפשר לכם לקרוא ולראות כל מה שחשוב לפני ניתוח החלפת מפרק הברך.

בשלב הראשון בו חשים כאב או הגבלה בתנועת המפרק, מגיעים לרופא המשפחה, ומתחילים בטיפול שמרני.

במידה והטיפול השמרני לא הועיל, נפגשים במרפאתו של פרופ' רונן דבי.  בתחילה בודקים האם מקור הכאב הוא המפרק הפגוע ולא גב, ירך או מקור אחר. אם אכן יש שחיקה של הסחוס, ומה הטיפולים שעברתם בנסיון להקל על הכאב או הדלקת.

מתי מגיע הזמן לניתוח החלפת מפרק ברך

פרופ' דבי, מסביר כי המטופל של היום לא מקבל אפשרות של מגבלת פעילות. גם בחור בן 40 שאיכות חייו נפגעת וגם בגילאים מבוגרים יותר.

המטופלים רוצים לחיות חיים פעילים ולהמשיך באורח חייהם ללא מגבלות. אם קיימת שחיקה של המפרק, סבל וכאב, הם רוצים להתגבר על המכשול ולחזור לפעילות ולאיכות חיים טובה יותר.

ניתוח החלפת מפרק ברך הוא אחד הניתוחים הנפוצים והמוצלחים באורתופדיה המודרנית. ופרופ' דבי רונן הוא אורטופד מומחה ברכיים מוביל בתחום. מנתח  החלפת ברך בשיטה הקינמטית. והחלפת ברך רובוטית.

פרופ' דבי מאמין ברפואה מותאמת אישית – החל מרצון ומוכנות המטופל לניתוח, בחירת זמן הניתוח המתאים לו, השתל המדוייק, וכמובן הגישה הניתוחית.  ובהתאם – החלטה משותפת לגבי הניתוח, הגישה ושילוב הזרוע הרובוטית.

במידה והחלטתם שהגיע הזמן לניתוח החלפת מפרק הברך. פרופ' דבי מסביר את משמעות הניתוח למטופל ומשפחתו. במטרה שיתכוננו בצורה המיטבית לניתוח. יבינו את תהליך הניתוח, ואת חשיבות הטיפול בכאב והשיקום.

המטופל מקבל תיק אישי עם הסבר על ההליך הניתוחי ועל ההכנות אליו. בתיק מידע על הבדיקות הנדרשות, מכתב לרופא ומידע מקצועי לגבי הניתוח ותהליך השיקום.

מתאמת הניתוחים תקבע אתכם את מועד מפגש טרום הניתוח ואת מועד הניתוח.

מדריך בשלבים ניתוח החלפת מפרק ברך

מדריך לפני ניתוח – מפגש טרום ניתוח

במפגש טרום הניתוח יש להגיע עם מכתב מהרופא המטפל. כל מידע רלוונטי בנוגע לטיפול תרופתי, מחלות רקע, רגישויות וניתוחים קודמים.

במפגש זה מקבלים מידע נוסף לגבי הניתוח, עונים לשאלות שעלו, חותמים על הסכמה לניתוח. מקבלים מרשם לרכוש את התרופות המומלצות לאחר הניתוח והסבר לגבי אופן נטילתם.

טרם הניתוח -נפגשים גם עם המרדים שיבדוק את כשירותך לניתוח.

זיכרו, מטרת הצוות היא לתת לכם את הטיפול המקצועי והאישי ביותר. אל תהססו לשאול כל דבר שמטריד אתכם. מודעות והבנת התהליך היא מרכיב עקרוני ומשמעותי בהליך ההחלמה, ההבראה והשיקום.

זיכרו –ניתוח החלפת פרק הברך הוא אופציה טיפולית יעילה ומוצלחת ושיעור ההצלחה בניתוח זה גבוה מאוד. פרופ' דבי – מנתח מיומן, שניתח אלפי ניתוחים כאלה.

ניתוח החלפת מפרק ברך

פרופ' דבי, אורתופד מומחה ברכיים, יעשה את המקסימום במטרה לנתח כל אחד ואחד, בגישה המתאימה ביותר. ועם המשתל הנכון ביותר עבורו.

בניתוח החלפת ברך בגישה הקינמטית , פרופ' דבי מנסה לשחזר את מפרק הברך, כך ששחזור המפרק, יהיה מותאם אישית למיקום ולזוויות של המטופל. כמו שהיו בטרם התהליך השחיקתי.

לכן- אין צורך בחיתוך השרירים והרקמות הרכות . לאחר הניתוח המטפלים מדווחים על תוצאות משופרות, תחושה טבעית יותר והחלמה מהירה יותר. פרופ' דבי מנתח בגישה זו מזה שנים והמטופלים מדווחים על שיפור מדהים באיכות החיים.

ניתוח רובוטי להחלפת ברך – גם כאן, פרופ' דבי מנתח בגישה קינמטית, בהתאמה אישית. במידה וניתן לנתח אם רובוט. כאשר המשתל הוא המתאים ביותר לאותו מטופל. פרופ' דבי יכול להיעזר במערכת הרובוטית, ככלי עזר לחתוך את העצם ולדייק את מיקום המשתל.

זיכרו – קצב ההחלמה אישי, ותלוי מאד במוטיבציה האישית של המטופל ובשיתוף הפעולה עם הצוות. שעות בודדות לאחר ניתוח החלפת מפרק כמעט כל מטופל מסוגל לרדת מהמיטה ולהתחיל את השיקום.

ביממה הראשונה מתניידים למרחקים של עשרות מטרים ותוך 24 – 48 שעות, חוזרים לשיקום ביתי. דבר שמקטין את שיעור הזיהומים לאחר הניתוח. בסביבה הביתית תחושו טוב יותר, ותוכלו לחזור מהר יותר לחיים פעילים.

מחפשים אורטופד ברכיים? פרופ'  דבי מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובהרצליה. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן