החלפת מפרק – מתי מגיעים להחלטה על ניתוח נוסף

מתי מגיעים להחלטה על ניתוח נוסף

פרופ' דבי מומחה מוביל בניתוחי החלפות מפרקים. משתף בהתלבטות ובחשיבה: מתי מגיעים להחלטה על ניתוח נוסף. החלפת מפרק נוסף, אחרי השיקום הראשון, או 2 ניתוחים ביחד.

מטופלים רבים שוקלים לעשות 2 ניתוחים ביחד. אחרים, עברו ניתוח החלפת מפרק ירך או ברך, בצד אחד. ראו כי טוב. ונשאלת השאלה: מתי מגיעים להחלטה על ניתוח נוסף, החלפת מפרק בצד השני, או במפרק השני.

מצורף כאן עבורכם , סרטון הדרכה. מתי מגיעים להחלטה על ניתוח החלפת מפרק – החלפת מפרק הירך או החלפת מפרק הברך.

ניתוח החלפת מפרק נוסף

פרופ' דבי, מומחה מוביל בניתוחי החלפות מפרקים. ניתח אלפי החלפות מפרק ירך וברך, במיומנות ומקצועיות רבה. ועם אלפי מוטופלים מרוצים. ובכל זאת, הוא לא ממליץ להחליף את שני מפרקי הברכיים או הירכיים, בניתוח אחד.

לדבריו, היעד העיקרי הוא שמירה על בריאותכם ואיכות החיים שלכם. ניתוח של מפרק אחד ( השחוק יותר), והמתנה להחלמתו, טרם ניתוח נוסף. מפחית את הסיכון לזיהומים או סיבוכים. זמן ההרדמה קצר יותר, ואתגרי השיקום אפשריים יותר.

לאחר ניתוח החלפת מפרק אחד – ניתן לחזור למחרת היום לשיקום ביתי. כאשר אתם יציבים, אתם יכולים לתרגל ולאמן את השרירים המייצבים. ולחזור תוך זמן קצר יחסית, לתפקוד טוב של המפרק.

למה ניתוח נוסף ולא 2 ביחד

מתי מגיעים להחלטה על ניתוח נוסף? או 2 ניתוחים ביחד
מתי מגיעים להחלטה על ניתוח נוסף? או 2 ניתוחים ביחד
מתי מגיעים להחלטה על ניתוח נוסף? או 2 ניתוחים ביחד

בניתוח החלפת מפרק העומס על המערכות החיוניות יכול להגיע לעומס מאוד גבוה, אפילו כמו לריצת מרתון. לכן כשעושים 2 צדדים עלול להיות כשל של אחת המערכות.

בתור רופא, אני בוחר לעזור למטופל, ולא לאתגר את המערכות שלו. כשהפוקוס הוא על המטופל – אני לא מוצא סיבה לעשות 2 צדדים בו"ז.

כדי לא להגיע לקיצון או לתחלואה, כשהבטיחות מעל הכל. יותר בטיחותי למטופל לעשות ניתוח של צד אחד, ואח"כ את הצד השני.

אם היינו עובדים של חברת ביטוח, אולי היינו מעדיפים 2 ניתוחים ביחד – רק אשפוז אחד, 2 ניתוחים – כלכלי גם למנתח. חופשת מחלה – קצרה יותר מ2 חופשות מחלה נפרדות. אבל הסיכון לסיבוכים גדול יותר.

בנוסף, גם אם עברתם את הניתוח ללא סיבוכים. שיקום לאחר החלפת 2 מפרקים בו"ז, מקשה על התנועה. התחושה יותר מוגבלת . והנטיה היא לשיקום מוסדי על פני ביתי.

אם השיקול הוא שיקום איכותי, בריאות נפש והגוף ואיכות חיים. גם אם 2 המפרקים שחוקים, פרופ' דבי ממליץ לעבור שני ניתוחים , גם אם מפרידים ביניהם, רק שבועות או חודשים מועטים.

ניתוח החלפת מפרק ירך וניתוח החלפת מפרק ברך, שניהם, ניתוחים אורתופדיים נפוצים ומוצלחים ביותר.

פרופ' דבי, מומחה מוביל בניתוחי החלפת מפרק ירך, והחלפת מפרק ברך. בשיטות מתקדמות, התאמה אישית ושיקום מואץ. ומטופלים רבים שלו, חזרו ולאחר שיקום ניתחו גם את המפרק השני (וגם השלישי).

למידע נוסף והתייעצות – צרו קשר עם המרפאה.

פרופ’  דבי מקבל מטופלים במרפאה ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה.  מנתח ניתוח ירך וניתוח ברך, בגישות מתקדמות ומותאמות אישית. צוות המרפאה – לשירותכם .



פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן