כאבים בירך, הזמן להחלפת מפרק ירך ?

מפרק הירך הוא מפרק כדורי חזק ויציב , כל עוד יש התאמה בין ראש עצם הירך לבין הגומחה הכדורית באגן. והשרירים, הרצועות והסחוס של המפרק מתפקדים כראוי. פגיעה בשכבת הסחוס גורמת לכאב וקושי בהנעת הירך. לאחר שהטיפול השמרני לטיפול בכאב ובמגבלות לא צלח. ואתם סובלים מכאב ופגיעה בתפקוד . יתכן צורך בניתוח להחלפת מפרק הירך.

ניתוח להחלפת מפרק הירך השחוק, במשתל מלאכותי. במטרה לאפשר תנועה חלקה וחזרה לאיכות החיים שקדמה לשחיקה.

מכיון שהסחוס המפרקי אינו יכול להתחדש מעצמו. כאשר אתם ופרופ' דבי, מחליטים כי הגיע הזמן לניתוח החלפת מפרק. מתחילים בתהליך טרום ניתוח.

פרופ' דבי יערוך את הבדיקות הגופניות, ישוחח אתכם ועם המשפחה, ויסביר על הליך טרום הניתוח, על הניתוח ועל השיקום.

בהמשך, תקבלו מידע כתוב, דיגיטלי וסרטונים. בכל מקרה – הוא והצוות יהיו זמינים לשאלות.

ניתוח החלפת ירך בגישה קדמית – זה אחד הניתוחים השכיחים בתחום האורטופדיה. וכיום בעזרת הטכנולוגיה החדישה, גישת הניתוח. מיטת הניתוחים והמשתלים החדישים. מירב המטופלים מדווחים תוך זמן קצר על עליה משמעותית באיכות החיים ושיפור ניכר בתנועתיות הירך.

איך מנתחים ניתוח להחלפת ירך (Total Hip Replacement)

מדובר בניתוח לשיפור איכות החיים.לרוב, זה לא ניתוח מציל חיים. אחוזי ההצלחה בניתוח זה גבוהים ועומדים על כ 95% .
ניתוח זה מבטיח אחוזי הצלחה גבוהים ותקופת החלמה קצרה ביותר יחסית לגישות האחרות.
במהלך הניתוח פרופ' דבי , מחליף את חלקי הירך השחוקים במשתלי מתכת. כדי שמפרק הירך החדש יאפשר תנועה חלקה וחופשית של המפרק.

ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית

פרופ' דבי מנתח החלפת מפרק ירך בגישה הקדמית, מזה שנים רבות. לניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית, הגישה המתקדמת והחדשנית ביותר בתחום החלפת המפרקים כיום, החוסכת מהמטופל זמן החלמה ארוך והגבלות שונות הנוצרות בגישות הניתוחיות האחרות. ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית הוא הניתוח המתקדם ביותר בתחום החלפות מפרקים.

החלפת מפרק ירך בגישה הקדמית, מאפשרת לחשוף את מפרק הירך בלי לחתוך את השרירים.

בניתוח זה מובטח דיוק רב במיקום משתל הירך. בזכות שולחן הניתוח המאפשר שיקוף רנטגן בזמן הניתוח. השיקום קל יותר , כי אין פגיעה בשרירים. ובזכות השיקוף ושולחן הניתוחים מתאפשרת התאמה מדוייקת בין הירכיים כך שיהיה שיוויון באורך הרגליים בסיום הניתוח.

פרופ' דבי הביא את שולחן הניתוחים החדשני. פרופ' דבי השתלם אצל ד”ר ג’ואל מהטה, שפיתח את שולחן הניתוחים. מאז שהביא אותו לארץ, ניתח בעזרתו מאות או אלפי ניתוחים. גם בבית חולים ברזילי וגם בבתי החולים הפרטיים בישראל.

לגישה הקדמית מספר יתרונות:

  1. משך הניתוח קצר יותר.
  2. אין פגיעה ברקמות הרכות – בשרירים ובעצבים.
  3. פחות כאב לאחר הניתוח,
  4. שליטה טובה באורך הרגליים.
  5. זמן החלמה מהיר יותר.
  6. שיקום קצר יותר.
  7. אין הגבלות מיוחדות לאחר הניתוח.

שיפור  זה מועצם בזכות מיטת הניתוחים שמאפשרת את ביצוע הניתוח בצורה האופטימלית, תוך שיקוף ווידוא ייצוב של המשתל ודיוק באורך הרגליים.כך שבסוף תהליך השיקום ,תחושו שיפור משמעותי בהליכה ובתפקוד.

לאחר הניתוח

 לאחר ניתוח בגישה הקדמית המנותחים יכולים  לשאת את משקלם. כמעט ואינם נזקקים לאמצעי זהירות, אין הגבלה מבחינת ישיבה שכיבה או נסיעה לאחר הניתוח.

לאחר שיקום ביתי קצר המטופלים מדווחים על שיפור משמעותי באיכות חייהם.

ניתוח החלפת ירך הוא לא הפתרון היחיד לטיפול בשחיקה ובכאב? מיש טיפולים שונים לכאבים ושמירה על אורח חיים בריא. אחת ההמלצות החשובות היא לבצע טיפולי פיזיותרפיה . כדי לשפר את התנועה במפרק, לחזק את השרירים מסביב, להפחית כאבים, לשפר את איכות ההליכה והתפקוד היומיומי.

החלפת מפרק ירך – שיקם ופיזיותרפיה

לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך, פרופ' דבי ממליץ על החלמה מהירה- Rapid recovery, ושיקום ביתי. חשוב מאוד להתחיל טיפולי פיזיותרפיה באופן מיידי בכדי להאיץ את תהליך ההחלמה, להקל על הכאבים ולשוב במהרה להליכה ותפקוד רגיל.

הדבר המשמעותי ביותר לאחר הניתוח, כדי שתחזרו לתפקוד מיטבי והליכה לאחר ניתוח, הוא השיקום .

עוד באשפוז יגיע אליכם פיזיותרפיסט. שידריך כיצד ללכת עם הליכון, איך לקום מהמיטה או מכיסא, עליית וירידת מדרגות, ועוד.
עם השחרור מבית החולים תקבלו הפנייה לטיפולי פיזיותרפיה בבית או בקופת החולים.

טיפולי הפיזיותרפיה בשילוב פרוטוקול ניהול הכאב. יסייעו להפחתת הכאבים שלאחר הניתוח, לשיפור הנוקשות. חיזוק השרירים, שיפור יכולת ההליכה והתפקוד. בנוסף – תקבלו תכנית אימון אישית .

פרופ' דבי מראשוני המנתחים בגישה הקדמית בארץ, ניתח אלפי מטופלים בשיטה זו. נהנה לראות את המטופלים שחוזרים לשגרה מלאה במהירות מרשימה.צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן