המערך האורתופדי בראשות פרופ' דבי

פרופ' דבי מומחה בכירורגיה אורתופדית . התמחה בבי"ח אסף הרופא וב St george hospital, Sydney Australia. מהאורתופדים המובילים בישראל בתחום החלפות מפרקי ירך וברך ובטיפול במחלות שחיקת סחוס (אוסטיאוארטריטיס).   המערך האורתופדי בראשותו הוא אחת המחלקות המובילות כיום בתחום האורתופדיה בישראל. עם שיעור מעבר בחינות ההסמכה הגבוה בישראל.

מומחה להחלפות מפרקי ברך וירך, החלפת ברך בגישות מתקדמות – קינמטית ורובוטית. החלפת מפרק ירך בגישה קדמית ועוד.  צוות המערך עובד יחדיו מתוך רצון אמיתי לתת את עצמם ולקדם כל מטופל, עם השירות הטוב והמתקדם ביותר לקהל המטופלים. 


בשנים האחרונות משקיע את רוב זמנו בקידום טכנולוגיות חדישות וטכניקות לשם הפחתת הנזק לרקמה הרכה, שיפור ההחלמה  וקיצור משך האשפוז לאחר ניתוחי החלפות פרקים. התמחותו, יחסו האנושי וניסיונו הרב בתחום, מסייעים לחולים רבים לחזור לחיים פעילים. ולמתמחים רבים, ללמוד ולהשתפר בלימודי האורתופדיה. 

במהלך שנות פעולתו כמנהל המערך, קידם תחומים רבים כמו טראומה אורתופדית, ניתוחי ספורט, ניתוחי עמוד שדרה ועוד. 

סרטון מידע- המערך האורתופדי ברזילי, בראשות פרופ' דבי רונן

דר רונן דבי, היה כעשור, מנהל המערך האורתופדי בברזילי. הפך אותו לחזית החדשנות והטכנולוגיה הרפואית. מוקד עליה לרגל למתמחים ומומחים.

המחלקה האורתופדית של בית החולים ברזילי, מהמחלקות המובילות בארץ. בראשה עומד מזה כעשור, ד״ר דבי. מומחה בינלאומי בכירורגיה אורתופדית. מהמובילים בישראל בתחום החלפות מפרק ירך והחלפות מפרק ברך.

החזון של ד״ר דבי תמיד היה לתת למטופל את הטיפול האידאלי והמקיף ביותר. כמו גם לחנך אותופדים צעירים, סטאג׳רים, מתמחים ומומחים. לאנושיות, מקצועיות, מצויינות וחדשנות בטיפול בחולה. ובהתאם זכתה המחלקה במקום הראשון בתחרות הגמר השנתית, לצוותי שיפור מצויינות.

ד"ר רונן דבי, מומחה בכירורגיה של המפרקים – ברך וירך. התאים את תכנית הלימוד ל"דור הדיגיטלי". הוא ומחלקתו בנו כלים לשיפור המיומנות הכירורגית. עם תוכנית מותאמת , שכוללת עדכון יומיומי, מעקב אישי על כל מתמחה ושיקוף הידע.

המחלקה האורתופדית של בית החולים ברזילי היא מהמחלקות המובילות בארץ. אנשי המחלקה חרטו על דגלם להיות נטועים היטב בקהילה, לחנך דור חדש של רופאים ולהיות בחזית החדשנות הרפואית.

ד"ר דבי הפך את המערך האורתופדי בבית חולים ברזילי למוביל מסוגו בארץ ובעולם. מרכז מצוינות, המכשיר מתמחים רבים באורתופדיה. עוסק בשיפור תכנית ההתמחות, עם דגש על דרכים להקניית ידע ומיומנות.

בנה תוכנית להכשרה באורתופדיה, על בסיס חידושים עדכניים בארץ ובעולם. בדגש על הקניית ידע ומיומנויות למנתחי העתיד. כל זה כחלק מהחזון , ללמוד, ללמד ולשאוף להשתפר. לאפשר למתמחים האורתופדים לקבל מקסימום ידע והתנסות טרם הגעתם לעצמאות.

פרופ' דבי מומחה בהחלפות מפרקים, בעל ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחים.

פרופ' דבי דואג ללמוד ולהתקדם בחידושים ובעדכונים באורתופדיה. מנסה להעביר את המסר גם למתמחים. להתמקצע ולשאוף להביא את הידע והטיפול העדכני והיעיל ביותר לכל מטופל.
בכל שנה, ד"ר דבי רונן ומומחים רבים מהמערך האורתופדי בברזילי. מפיקים כנסים ומשתתפים בכנס האורתופדי השנתי, כדי לחלוק ולצבור ידע.

פרופ' דבי עוסק מעל 20 שנה בהחלפות מפרקים, כשיר מומחים רבים בתחום: החלפת מפרק ירך בגישה קדמית, גישות בניתוחי החלפת מפרק ברך . עם התייחסות להכנסת טכנולוגיות חדישות, בהתאמה אישית לכל אחד ואחד. טכניקות להפחתת הנזק לרקמה הרכה. משתלים אנטומיים, ועשייה לשם שיפור ההחלמה, וקיצור משך האשפוז, לאחר ניתוחי החלפות מפרקים.

הוקרה ומצויינות

ד"ר דבי וצוות המחלקה האורתופדית – זכו בפרס מצויינות, על פיתוח תוכנית הכשרת מתמחים. בתחרות הגמר על מצויינות ארגונית בשירות המדינה.

תעודת הוקרה - דר רונן דבי, מנהל המערך האורטופדי בברזילי
הטובים לאורתופדיה- המערך האורתופדי בברזילי במקום הראשון.
תעודת מנהל מעולה - דר רונן דבי, מנהל המערך האורטופדי בברזילי

החלפת ירך בגישה קדמית עם שולחן הניתוחים, במערך האורתופדי בברזילי

פרופ' דבי רונן מומחה מוביל בניתוח החלפת ירך בגישה קדמית.

הביא לבי"ח ברזילי ולבתי חולים פרטיים, את שולחן הניתוחים החדשני. שולחן המאפשר ניתוח החלפת ירך בגישה קדמית, בהתאמה אישית. עם שיקוף המאפשר לוודא דיוק מלא. 

שולחן הניתוחים הייעודי, מאפשר ניתוח בשיטה הקדמית. גישה ללא חיתוך שרירים וגידים בדרך למפרק. כמו שניתן לקרוא בכתבה בYNET – החלפת ירך בגישה קדמית עם שולחן.

המערך האורתופדי בברזילי, היה המרכז היחיד עם שולחן ניתוחים ייעודי זה. ואחריו התחילו גם מרכזים נוספים.

רופ' דבי הכניס לביה"ח ברזילי גם את גישת ניתוח החלפת מפרק הברך – הגישה הקינמטית שמאפשרת לשמר ככל הניתן את הרצועות ואת המבנה האנטומי האישי. וגם ניתוח החלפת ברך בגישה הרובוטית, כלומר בשילוב זרוע רובוטית, בעת הצורך.

המערך האורתופדי בראשות פרופ' דבי – מהמובילים בעולם בניתוחי ברך.

פרופ' רונן דבי הוא אורתופד מומחה מוביל בהחלפות מפרקים, החלפות ברכיים והחלפות ירכיים. הכניס לביה"ח ברזילי את גישת ניתוח החלפת מפרק הברך – הגישה הקינמטית שמאפשרת לשמר ככל הניתן את הרצועות ואת המבנה האנטומי האישי. וגם ניתוח החלפת ברך בגישה הרובוטית, כלומר בשילוב זרוע רובוטית, בעת הצורך.

בהמשך לטכנולוגיות המתחדשות, בעקבות מאמרים בספרות שמדברים על היתרונות של משתל ברך אנטומי מסוג MEDIAL PIVOT. משתל שמדמה את ציר התנועה הטבעי. פרופ' דבי שמאמין בהתאמה אישית, נוטה לנתח עם משתלי ברך כאלה.

השתל החדשני , אשר הושתל לראשונה בישראל, מאפשר תנועתיות הדומה לתנועתיות התקינה של הברך התקנית כלומר: תנועה כדורית בתא הפנימי לעומת תנועה קווית בתא החיצוני – דבר שאמור לתת שיפור תפקודי משמעותי לברך המנותחת לאחר הניתוח.

מברזילי נמסר כי מדובר בפריצת דרך טכנולוגית ובבשורה לאלפי מטופלים הסובלים משחיקת סחוס בברך. "חדשנות זו הינה חלק מפרויקט גדול שנעשה בביה"ח במערך האורטופדי למצוינות בטיפול ולשיפור בטכנולוגיה", נמסר מהנהלת בית החולים.

עוד נמסר כי: "ניתוח חדשני זה שנעשה היום, הינו רצף של חדשנות, כחלק ממדיניות הנהלת בית החולים למתן טיפול מקצועי וחדשני כמו: גישה קדמית עם שולחן ייחודי ללא ניתוק או פגיעה בשריר. וגישה כוללנית להפחתת הכאב לאחר ניתוח כולל חסמים עצביים".

הטיפול בכאב – גישה חדשנית, להפחתת כאב

פרופ' דבי הביא גישה חדשנית וייחודית מסוגה בישראל , למרכז הרפואי ברזילי. גישה שמאפשרת הפחתה בכאב סביב ניתוח החלפת מפרק הברך.פרופ' דבי והצוות איתו הוא עובד, פיתחו פרוטוקול ניהול כאב.

הפרוטוקול מתייחס בעת הצורך לטיפול מניעתי, עוד טרם הניתוח. המטופל מקבל תרופות שיורידו אצלו את תחושת הכאב המרכזית במח. לאחר מספר ימים יש שיכוך של תחושת הכאב . ואז -בנוסף לפרוטוקול הכאב בעת הניתוח. המטופל ירגיש פחות כאב.פרופ' דבי ריכז את האלמנטים המרכיבים את הגישה החדשנית, לאחר השתתפות בכנסים בינלאומיים ובשיתוף עם מנהל מחלקת ההרדמה ב"ברזילי", ד"ר פבלו בוקסנבאום.

החלפת מפרק ירך בגישה קדמית
קורסים וכנסים - ניתוחי החלפות מפרקים

מחלקה עם עמוד שדרה

המחלקה האורתופדית במרכז הרפואי ברזילי פורשת כנפיים. ד״ר רונן דבי, הוא דוגמא לאהבת האדם והמקצוע. מקפיד גם על התקדמות טכנולוגית ואקדמית, בבית החולים האשקלוני. הדבר מתבטא בהתקדמות המערך האורתופדי גם בסקרי דעת קהל וגם בלימודי אורתופדיה.

בקורסי ההעשרה האיכותיים הנערכים בחסות המערך האורתופדי. המתאפיינים ברמה הגבוהה ביותר של ידע עדכני ופרקטיקות רפואיות.


חוויות המתמחים בבית חולים ובמערך האורטופדי בניהול ד״ר דבי .

פרופ' דבי, ניהל את המחלקה האורתופדית- בי"ח ברזילי באשקלון, מעל ל-10 שנים. ידוע במקצועיות ויחס אישי למטופליו. מסייע לחולים רבים לחזור לחיים פעילים. 

כחלק מפועלו הוא גם מלמד ומכשיר אורתופדים מומחים ומתמחים, אחיות ופיזיותרפיסטים רבים במקצוע. ומשתדל לאפשר להם ללמוד ולהשתפר בלימודי האורתופדיה.

תענוג לשתף בחוויות המתמחים בבבית חולים ברזילי ובמערך האורטופדי בניהול ד״ר דבי.

סרטון מידע על החזון ועל המתמחים בבית חולים ברזילי.

שיתוף פעולה עם אינטל לשיפור הטיפול בחולים.

המצוינות התפעולית של אינטל עם המצוינות הטיפולית של בית חולים ברזילי. המחלקה האורטופדית בניהול דר׳ רונן דבי,  בשיתוף פעולה עם חברת אינטל, עשו שינוי משמעותי :

שיפור טכנולוגי וניהול זמן, סביבה מסודרת ואיכותית, נצילות מקסימלית של חדר ניתוח, הפחתת זמן ההמתנה של המטופלים.

צוות מנצח – התוצאות מדברות בעד עצמם.

סבב מצטיין ללימודי הרפואה.

תודה רבה לסטודנטים לרפואה, שבחרו שוב: מחלקת אורתופדיה בבי"ח ברזילי, בראשות ד"ר רונן דבי. "סבב מצטיין" ללימודי הרפואה. בתקווה להמשיך ללמד ולחנך את דור הרופאים הבא לרפואה, למצויינות ולאהבת האדם. להיות  חלק בלתי נפרד מהקהילה, לחנך דור חדש של רופאים. לקדם את ההתמחות באורתופדיה בישראל, ולהיות בחזית החדשנות הרפואית.

מחלקת אורתופדיה, בראשות ד"ר דבי

חינוך הדור הבא – חדשנות ברפואה

ד"ר רונן דבי, אירח את תלמידי מסלול "מאירים" מנס ציונה. ליום עיון בנושא חדשנות ברפואה, בו הדגים טכנולוגיות חדשניות. ניתנה סקירה בחדשנות של ניתוחים אורתופדיים. הוסבר על  תכנון ניתוחי ממוחשב ושיטות הרדמה. כמו כן נעשה סיור במכשיר ה- MRI בבית החולים,  ובוצעו סדנאות תפירה וגבס.

התלמידים שמעו הרצאות והתנסו בגיבוש. כמו כן, הפנימו את הצורך בלימודים ובערכים, כתשתית להתקדמות ואקדמיה בעתיד.

חדשנות ברפואה, רונן דבי

חינוך דור האורתופדים הבא

בשנים האחרונות, משקיע פרופ' דבי את זמנו. בקידום השיקום ואיכות החיים של מטופליו, לאחר ניתוח החלפת מפרק. כמו גם בחינוך דור העתיד של האורתופדים בישראל.

שם דגש על חינוך רפואי ואורתופדי של דור העתיד של האורתופדים בישראל. הניתוחים המתבצעים במחלקה עוברים תכנון ממוחשב ומתודרכים בסגנון צוות אויר. טכניקה שפרופ' דבי מעביר הלאה למערך החינוך הרפואי .

פרופ' דבי ממלא גם תפקידים אקדמיים רבים כמו ריכוז קורס לימודי האורתופדיה לפיזיותרפיסטים באוניברסיטת בן גוריון. בין האחראים למבחני  ההסמכה הארציים באורתופדיה בישראל. יו"ר הכינוס הארצי בנושא אוסטיאוארטריטיס. יו"ר הקורס להעשרה בכירורגיה של הברך והירך בבי"ח ברזילי ועוד.

בנה תוכנית הכשרה כירורגית הכוללת תחקיר ניתוח, סימולציות, הטמעת מודלים שנלמדו מחיל האויר הישראלי.והקמת מערכת תדריך ותחקיר חדשנית ולמידה ארגונית. עם התייחסות משמעותית ללמידה הארגונית ולבטיחות הטיפול. כמו גם למידה משגיאות אופייניות.

ד"ר דבי הפך את המערך האורטופדי , למרכז למידה של מתמחים. מתמחי המחלקה מגיעים להישגים במבחני השלב. והסקרים של משרד הבריאות, מראים שביעות רצון גבוהה.  וכמו שאומר ד״ר דבי- כשיש סטנדרט של מצויינות ורצון להגיע לטוב ביותר, השמיים הם הגבול.

פרופ' דבי מקפיד להמשיך ולהוביל בניתוחי החלפות מפרקים: החלפת ירך והחלפת ברך. מקפיד להשתמש בטכנולוגיה מתקדמת בהתאמה אישית.

בתשובה לשאלות מטופלים רבים, לדבריו: לפני הכל עלינו, כאנשים וכמנתחים, להכיר באופן אישי כל מטופל על צרכיו הייחודיים. להתאים לכל מטופל פתרון מותאם אישית , הנכון ביותר עבורו.

במרפאת פרופ' דבי  תקבלו מידע לגבי ההכנה לניתוח, מהלך הניתוח, השיקום וההתנהלות לאחר הניתוח. פרופ' דבי וצוות המרפאה לשירותכם לכל שאלה.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן