ניתוח אורטופדי להחלפת מפרק ברך

מתי מומלץ לעבור החלפת ברך?

הברכיים שלנו נושאות חלק ניכר ממשקל הגוף. אנו נעזרים בברכיים כמעט בכל פעולה שאנו מבצעים: הליכה, ישיבה או קימה, כניסה ויציאה מרכב, ופעילות גופנית.

לרב, בגילאים צעירים מפרק הברך מתפקד כראוי. למעט מצבים של עיוות מולד, טראומה או פציעה. שחיקת סחוס (אוסטיאוארטריטיס), עלולה לגרום לכאבים בברכיים.

איך נדע שהגיע הזמן לעבור החלפת מפרק ברך?

כאשר הכאבים מופיעים גם בזמן הפעילות וגם במנוחה. אם אתם סובלים מצליעה, נוקשות בוקר, והגבלה בתנועה. והכאבים מחמירים בזמן כיפוף הברך (נמנעים מפעולות אלה). הכאב מגביל את הפעולות היומיומיות. מרגישים כאב גם במהלך מנוחה ביום ובלילה. אם טיפולים שמרניים לא עזרו, הכאבים פוגעים באיכות החיים, ומפריעים לכם לחיות חיים פעילים. יתכן שהגיע הזמן לניתוח אורטופדי להחלפת מפרק ברך.

טרם החלטה על ניתוח החלפת ברך, מומלץ לנסות טיפול שמרני, לא ניתוחי. כלומר – טיפול תרופתי, אפוסטרפיה, תזונה שיקומית, תוספי מזון, פיזיותרפיה, שינוי הרגלים ועוד.

אם אין הקלה גם לאחר טיפול לא ניתוחי ונטילת משככי כאבים, נוגדי דלקת שאינם סטרואידים (אספירין, אדוויל, נורופן) או שאינכם יכולים ליטול אותם מסיבות רפואיות שונות.

אז – הגיע הזמן לשוחח עם אורתופד מנתח. שיכול לשחזר את מפרק הברך, ולסייע לכם לחזור לאיכות החיים אליה היתם רגיל טרם שחיקת המפרק.

פרופ' רונן דבי, מבכירי האורתופדים בארץ. מומחה ברכיים. מנתח החלפת מפרק ברך בגישה קינמטית והחלפת ברך רובוטית.

ניתוח אורטופדי להחלפת מפרק ברך

כאשר עצמות הברך חשופות ומתחככות זו בזו. גורמות לדלקת, כאב, נוקשות והגבלה בתפקוד. אתם סובלים מכאב ופגיעה באיכות החיים, והטיפול השמרני לא הועיל.

ניתוח אורטופדי להחלפת מפרק ברך הוא הפתרון האידאלי.

לניתוח החלפת מפרק הברך, אין באמת הגבלת גיל. אם יש שחיקת סחוס, כאב ופגיעה באיכות החיים, גיל צעיר או מבוגר אינם התווית נגד לניתוח זה. במידה והמטופל רואה כי הטיפול השמרני לא משפר את איכות חייו, ניתוח אורטופדי להחלפת מפרק ברך בהחלט יוכל להועיל.

טרום ניתוח החלפת מפרק ברך

לפני שמבצעים ניתוח אורטופדי להחלפת מפרק ברך,  חשוב לבצע תיאום ציפיות. לשמור ולהיות בבריאות טובה לפני החלפת הברך, מה שיעזור לכם במהלך ההתאוששות.

מומלץ להקדים ולבצע חיזוק ממוקד של השרירים באמצעות סדרת תרגילים או פיזיותרפיה, שד"ר דבי או הפיזיוטרפיסט ימליצו עליהם. זה יקל על ההחלמה ויסייע לחזור על התרגילים המוכרים לאחר הניתוח.

בסרטון: הכנה לניתוח החלפת מפרק ברך בגישה הקינמטית- טרום ניתוח.

במפגש – תקבלו מידע והסבר על ניתוח אורטופדי להחלפת מפרק ברך.

גישות ניתוח החלפת ברך:

החלפת ברך בשיטה קינמטית- שחזור אנטומי של מפרק הברך

החלפת מפרק ברך בגישה הקינמטית – גישה ניתוחית, בהתאמה אישית. שמאפשרת הרגשה טבעית ככל הניתן, עם משתל הברך החדש. פרופ' דבי לא משחרר רצועות ולא פוגע בשרירים. ומקבע את המשתל באותה זווית, מישור ומנח של הברך הטבעית טרם השחיקה.

החלפת ברך רובוטית

ניתוח החלפת ברך רובוטית– הרובוט הוא כלי עזר, המאפשר לדייק בחיתוך העצם. החלפת ברך בעזרת רובוט מבוצעת מספר שנים בעולם. ע"י חברות שונות עם משתלים שונים. חשוב להתאים את המשתל הנכון לאותו מטופל. ורק אז, אם יש צורך, לנתח ניתוח רובוטי.

החלפת מפרק ברך – שימו לב

  1. חשוב שהניתוח יבוצע ע"י מנתח מיומן, שניתח ניתוחי החלפת מפרק רבים. מנתח שתוכלו לסמוך על יכולת ההתמודדות שלו עם "הפתעות".
  2. גישת הניתוח – קינמטית, בהתאמה אישית.
  3. סוג המשתל המתאים לאותו מטופל.
  4. אם מתאים למשתל ולמטופל – ניתוח החלפת ברך בשיטה רובוטית – עם מערכת רובוטית שעוזרת לתכנן ולהתאים את המשתל באופן מדויק. ולבצע את חיתוך העצם, בהתאם לתכנון.

שיקום

ניתוח החלפת מפרק הברך הוא ניתוח קצר יחסית. לאחר ניתוח החלפת מפרק יש חשיבות מירבית לתהליך השיקום. כבר בלילה הראשון או ביום שלמחרת יסייעו לכם לרדת מהמיטה. הפיזיותרפיסט ימליץ על תרגילים עבור המפרק החדש, ואתם צפויים להתחיל להתנייד יותר ויותר.

הכנה נכונה, ניתוח מוצלח בגישה המתאימה. מנתח מיומן ו- שיקום מהיר ואיכותי – Rapid recovery   הם סוד ההצלחה.

שיקום יעיל – כולל תקגול וטיפול בכאב. ומאפשר לכם להתחיל ללכת, לתפקד, להרגיש בריאים יותר, לישון טוב יותר. ולחזור במהרה לחיים רגילים ופעילים. כך, שיקום קצר יותר ובעל תוצאות טובות יותר. ההתאוששות מהניתוח, ואז החזרה לחיים ולאיכות חיים – קרובה מאי פעם.

יום וחצי אחרי ניתוח החלפת מפרק ברך בגישה הקינמטית

פרופ'  דבי מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובהרצליה. 
מנתח החלפות מפרקים: ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית והרובוטית.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן