יתרונות ניתוח החלפת ברך בגישה קינמטית

יתרונות ניתוח החלפת ברך בגישה קינמטית:

  1. השתל ממוקם בהתאמה אישית- שחזור האנטומיה המקורית של הברך.
  2. יישור וכיפוף הברך לאחר הניתוח, נעשה באופן טבעי.
  3. זמן התאוששות קצר יותר.
  4. שביעות רצון רבה. בקרב מנותחים 
  5. הרגשה שהברך חזרה לתפקד, כמו בימים שלפני שחיקת המפרק.
  6. הקלה משמעותית בכאב
  7. התאמה מדוייקת של מיקום השתל.
  8. אין פגיעה, או שחרור של רצועות הברך
  9. יש פחות סיכון לזיהומים וסיבוכים. לעירוי דם, או לאשפוז חוזר.
  10. הניתוח קצר יותר, ואתם מרוצים יותר.
יתרונות החלפת מפרק ברך בגישה קינמטית

מה ההבדל בין גישה מכנית לשיטה קינמטית?

לאחר שכבר הגעתם להחלטה, מתחילים לבחון את האפשרויות. ובראש וראשונה: החלפת ברך בגישה קינמטית או החלפת ברך בשיטה המסורתית – מכנית.

בניתוח החלפת ברך, שתל ימוקם במקום מפרק הברך שנשחק.

בשיטה של החלפת ברך מכנית ממקמים את השתל במצב "ממוצע" עבור כל המטופלים.

אבל, מכיוון שכל אחד יחיד ומיוחד. וכך גם בברכיים ובגוף שכולו. החלפת ברך מכנית, לעתים קרובות, תשנה את היישור הטבעי של הברך ושל הרגל. ואכן ממצאי מחקרים מדווחים על תלונות של מעל 20% מהמנותחים בשיטה זו. אשר מתלוננים על כאב, נוקשות וחוסר יציבות, למרות הניתוח.

החלפת ברך בשיטה קינמטית, השיטה המובילה בתחום החלפת ברכיים. היא שיטה, או גישה, שמטרתה למקם את השתל בדיוק כמו בברך הטבעית. בגישה קינמטית להחלפות ברכיים – השתל ממוקם בהתאמה אישית, כדי לשחזר את התנועה הטבעית של המפרק

בגלל שהמיקום מותאם אישית, יש שביעות רצון רבה. בקרב מנותחים לאחר החלפת ברך, בהתאמה קינמטית. ודיווחים על הרגשה שהברך חזרה לתפקד, כמו בימים שלפני שחיקת המפרק.

המטופלים שעברו יישור קינמטי מדווחים על הקלה משמעותית בכאב. כמו גם בתפקוד וכיפוף של הברך. גם בהשוואה, למטופלים שבחרו בהחלפת ברך מכנית. או להחלפת ברך מכנית, ברגל השניה שלהם. 

המטופלים לאחר החלפת מפרק ברך בגישה קינמטית, דיווחו גם כי מהם חזרו לשגרה מהר יותר לאחר הניתוח. כלומר – זמן התאוששות קצר יותר. 

מירב המנותחים חוזרים להליכה כבר ביום הניתוח, משתחררים הביתה למחרת והולכים ללא מקל, זמן קצר אח"כ. 

מה הייחוד של השיטה הקינמטית

יישור קינמטי משתמש במדידות קליפר כדי להתאים את מיקום השתלים לטווח של 1/2 מילימטר. התאמה מדוייקת יותר מכל מכשיר עזר, ניווט, או רובוט, המשמש לביצוע יישור מכני. 

בגישה הקינמטית, אין פגיעה, או שחרור של רצועות הברך. בגלל שהמיקום של השתלים, מותאם וטבעי. זמן החלמה מהיר יותר, יש פחות כאבים, ופחות סיכון לזיהומים וסיבוכים. 

מטופלים רבים מדווחים כי החלפת הברך המיושרת מבחינה קינטית מרגישה כאילו הברך שלהם חזרה לימי טרום דלקת המפרקים.

יש חשיבות מירבית למציאת המנתח המתאים, עם ניסיון, ידע ומיומנות לבצע ניתוח קינמטי.

פרופ' דבי, אורטופד מומחה להחלפות מפרקים, ניתח אלפי אנשים בגישות מתקדמות, בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי מוביל. מעביר קורסים והדרכות בגישה זו.

הודות לכישוריו ולמומחיותו, המטופלים של פרופ' דבי מדווחים על: הקלה בכאב, תפקוד גבוה וחזרה מהירה לאיכות החיים.

אם אתם חשים שהגיע הזמן לניתוח החלפת מפרק ברך. מעונינים בניתוח החלפת מפרק ברך בשיטה הקינמטית. צרו קשר עם פרופ' דבי , רופא ומנתח מנוסה ומצטיין שזכה להוקרה ולשבחים מקיר לקיר.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן