מבט לחדשות – ניתוח החלפת מפרק ירך

החלפת ירך בגישה קדמית

כמו שהסביר פרופ' דבי בכתבה במבט לחדשות. יש חידוש משמעותי סביב ניתוח החלפת מפרק ירך: גישה קדמית, עם שולחן ניתוחים ייעודי. מאפשרת ניתוח מדוייק, ללא חיתוך שרירים, עם החלמה מואצת.

מפרק הירך הוא אחד המפרקים הגדולים בגוף.  במידה ויש הרס של סחוס במפרק, נוצר חיכוך בין העצמות.  שמוביל לכאבים עזים, ולהגבלה בתנועה.שחיקת סחוסים אינה הפיכה. בתחילה, אנו נוטים להתחיל לטפל בטיפול שמרני – תוספי מזון, פיזיוטרפיה, אפוסטרפיה, תזונה משקמת וטיפול תרופתי להקלת הכאב.

במידה והטיפול השמרני אינו מספיק, ויש צורך בניתוח החלפת מפרק הירך. ניתוח, בו  מחליפים את המפרק הפגוע במשתל מלאכותי, שמדמה את התנועה הטבעית של מפרק הירך. 

ניתוח החלפת מפרק ירך, הוא אחד הניתוחים המוצלחים ביותר מכל הניתוחים הכירורגיים. החלפת ירך בגישה הקדמית, עם שולחן הניתוחים הייעודי – הוא הניתוח המתקדם ביותר.

בניתוח החלפת מפרק הירך בגישה קדמית (Direct Anterior Approach). מגיעים למפרק דרך החלק הקדמי העליון של הירך (בניגוד לגישות אחוריות או צדדיות). ושומרים על מעטפת השרירים של המפרק. אין חיתוך שרירים, יש פחות טראומה לגוף והמפרק המלאכותי מיוצב טוב יותר.

אחרי הניתוח, המטופל יכול לחזור במהרה לתפקוד, ולהתחיל תהליך שיקום מהר יותר. לאחר הניתוח, אין צורך בהגבלות המוכרות מהניתוח הרגיל (כמו ישיבה על כיסא נמוך, הגבהת האסלה או כרית בין הרגליים).  בניתוח בגישה הקדמית, עם שולחן הניתוחים. גם השליטה באורך הרגליים, טובה יותר.

החלפת מפרק ירך בגישה קדמית - מה עושים בניתוח

שולחן הניתוחים הייחודי

שולחן הניתוחים החדשני, מאפשר ניתוח קל ומדוייק, בשיטה קדמית. ד"ר רונן דבי, מנהל המחלקה האורתופדית, בבי"ח ברזילי, ניתח החלפת ירך בשיטה קדמית עם שולחן.

לאחר הניתוח שעברה מרים אורן, בת 72 מאשקלון. מנותחת שסבלה משחיקה של פרק הירך,  מדווחת שהיא חזרה לתנועה לאחר זמן קצר.

תוך 15 שעות בלבד היא חזרה ללכת בכוחות עצמה.  ללא עזרת הליכון,  כפי שהיה צפוי בשיטה האחורית.

ד"ר דבי הוא אחד המנתחים המובילים בארץ וניתח מאות מנותחים בהחלפת מפרק ירך בגישה קדמית ובעזרת שולחן הניתוחים הייחודי. 

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן