הכנה לניתוח החלפת מפרק – סרטון בנקודות

10 שאלות לבדוק עם עצמכם לפני החלטה על החלפת מפרק.

בהמשך – הכנה לניתוח החלפת מפרק – סרטון בנקודות. מידע מקצועי, וכל מה שצריך טרם ניתוח החלפת מפרק .

  1. סובלים מכאבים חזקים, מתגברים שלא מרפים, ופגעים באיכות החיים?
  2. מתקשים בהליכה, בעלייה וירידה במדרגות ,בטווחי תנועה של המפרק ובפעילות היומיומית?
  3. קיבלתם המלצות לעשות ניתוח, בגלל שחיקה במפרק. וכבר ניסיתם אופציות אחרות?
  4. טיפולים שמרניים, שינוי תזונתי, ירידה במשקל – לא הקלו על הכאב?
  5. ניסיתם טיפול בתוספי מזון, וטיפולים תרופתיים והם כבר לא מועילים?
  6. אתם עושים פיזיותרפיה כדי לחזק את השרירים ולהוריד את העומס מהמפרק ועדיין סובלים?
  7. עברתם טיפולי הזרקת PRP (למפרק הברך), או טיפולים אחרים, והכאב חזר?
  8. אתם מתקשים לישון או מתעוררים עם כאב?
  9. החיים השתנו, אתם כבר לא יכולים לעשות פעולות שעשיתם עד לא מזמן, וזה פוגע לכם בשגרת החיים?
  10. קיבלתם מידע מקצועי, ואתם מרגישים שהגיע הזמן להכנה לניתוח?

זיכרו – מי שמחליט על ניתוח הוא רק אתם. כי רק אתם יודעים מה אתם מרגישים. גם אם יש לכם מגבלה משמעותית בטווחים, אבל היא לא מגבילה אתכם ואת התנהלותכם היומיומית. ולא מלווה בכאב – אז אין מה למהר.

שוחחו עם פרופ' דבי – אורתופד מנתח שניתח אלפי החלפות מפרקים. אבל לפני הכל בנ"א, אכפתי ואמפתי. שיודע להקשיב גם למלים וגם למה שמאחורי המלים. יכול להיות שבעזרת הכוונה ממנו, תחשבו על אופציות נוספות ושעדיין אין מה למהר לניתוח. ובמידת הצורך יעזור לכם עם הכנה לניתוח החלפת מפרק, מידע מקצועי ועוד

מידע מקצועי – ניתוח החלפת מפרק.

אם בחרתם בניתוח, כנראה שאתם סובלים מכאבים משמעותיים שפוגעים באיכות החיים שלכם. אם הכאבים והמגבלה מקשים עליכם לצאת ולהכנס מרכב או אפילו מהמיטה, אם בגללם הפסקתם פעילות. וכעת החלטתם שהגיע הזמן לחזור לשגרת החיים ואיכות החיים שאתם רוצים.

החלטתם שאתם מעונינים לעבור ניתוח להשתלת מפרק מלאכותי. ומוכנים להתמודד עם תהליך השיקום שאחריו. התחילו בהכנה עצמית – פיזית ונפשית.

התעדכנו במידע מקצועי: קיראו את המידע הרב שיש לכם כאן באתר של פרופ' דבי. בפייסבוק ובסרטוני היוטיוב.

אם אתם עומדים לפני ניתוח החלפת מפרק הברך או הירך. הבשורה הטובה היא שהכנה נכונה טרם הניתוח. ניתוח ע"י אורתופד מיומן ומקצועי, כמו פרופ' דבי. ושיקום ביתי מהיר ואיכותי . יקדמו אתכם, טוב יותר לקראת חזרה מהירה לפעילות ולשגרת חיים בריאה.

סרטון בנקודות – הכנה לניתוח החלפת מפרק

איך להכין את עצמנו לתקופה שלפני הניתוח.

הכנת הגוף והנפש לניתוח

הנפש

חשוב להגיע לניתוח כשאתם מבינים היטב את המשמעות, תהליך ההחלמה. ההתמודדויות. הסיבוכים האפשריים,הליך השיקום הצפוי ( מספר חודשים עם עליות ומורדות, ברמת הכאב ובתחושה הכללית).

הכנה טובה, תעזור לכם להקטין את הכאב, החשש והחרדה. ולהאיץ את תהליך השיקום. כך שכל יום יהיה טוב יותר מהיום שקדם לו.

תיאום ציפיות

חשוב מאוד, שטרם ההחלטה לעבור ניתוח החלפת מפרק. תבינו מה ההליך יכול לעשות, ומה לא.

רוב האנשים שעוברים ניתוח החלפת מפרק, חווים הפחתה דרמטית של כאבי המפרק ושיפור משמעותי ביכולת לבצע את פעילויות היום יום. ההמלצה הרווחת היא להפחית פעילויות בעומס גבוה, כמו ריצה, או קפיצה. בעוד שאין כל הגבלה על שחייה, נהיגה, טיולים, רכיבה על אופניים, ריקוד ועוד.

עם זאת. מדובר על מפרק מלאכותי שטוב בהרבה מהמפרק השחוק, אבל לא מדובר על המפרק והשרירים של גיל 18. אנשים שמגיעים לניתוח אחרי תקופה ארוכה על כסא גלגלים, או קביים. הניתוח פותר את הביומכניקה ולא מייצר שריר. לכן חשוב מאוד לחזק את השריר ולעבוד על הכנה וחיזוק שריר ועל שיקום איכותי.

הניתוח לא פותר בעיות שלא קשורות למפרק. למשל איך הגוף ומערכות אחרות יתנהגו, כמו ב תחתון, מפרקים אחרים וכו'. לרב כשהניתוח מבוצע כהלכה – מערכת היציבה והמערכות האחרות יתפקדו טוב יותר.

הגוף

חשוב לזכור, שבניתוח – פרופ' דבי מסיר את הסחוס השחוק ואת העצם הפגועה ומחליף את המפרק, לכזה שמאפשר תנועה מלאה. אבל – עליכם לעבוד על התבניות השריריות והעבודה השרירית הלקויה. לכן, תרגול פיזיותרפיה וחיזוק השרירים לפני הניתוח, יכולים לעזור רבות לקיצור תהליך ההחלמה והשיקום לאחריו.

הכרות עם שגרת תרגילי הפיזיותרפיה, אותה תצטרכו לבצע מיד בתום הניתוח תקל עליכם.פרופ' דבי ממליץ בחום, להכיר את התרגילים עוד לפני הניתוח. כך שגרת האימונים תהיה קלה ופשוטה בעבורכם.

טיפולי שיניים והכנת העור לניתוח

חשוב להגיע לניתוח ללא זיהומים בעור או בכל איבר אחר בגוף. אם יש זיהום, צרו קשר עם פרופ' דבי לקבלת המלצות.

חשוב לדעת שלמרות שזיהומים לאחר הניתוח לא שכיחים. יתכן זיהום אם חיידקים יחדרו למחזור הדם . למשל במהלך טיפולי שיניים. מומלץ להשלים הליכים דנטליים גדולים (כגון עקירות שיניים ועבודה חניכיים) לפני ניתוח החלפת מפרק. ניקוי שגרתי של השיניים צריך להתעכב מספר שבועות לאחר הניתוח.

אנשים עם היסטוריה של דלקות שתן לאחרונה או תכופות צריכים לעבור הערכה אורולוגית לפני הניתוח. גברים מבוגרים עם מחלת ערמונית צריכים לשקול להשלים את הטיפול הנדרש לפני הניתוח.
תכנון חברתי

ירידה במשקל – כן או לא?

אם אתם סובלים מעודף משקל, מומלץ לרדת קצת במשקל, כדי להפחית את העומס על המפרקים. אבל – לא מומלץ לעשות דיאטות מסיביות טרם הניתוח. אנאנחנו בעד עבודה מאוזנת ושמירה על כוחכם ואיכות חייכם.

הכנת הבית

הכינו גם את הבית. ניתן להתאים את הבית לקראת החזרה המהירה מבית החולים (לדוגמא להפחית סיכון להחלקה : להוציא שטיחים, kשם הנוחיות – להביא הגבהה למושב האסלה).

ריכשו את הטיפול התרופתי, הכינו הליכון מבעוד מועד, לימים הראשונים.

פרופ' דבי דוגל בשיטת השחרור המהיר והשיקום הביתי. כלומר, תוכלו ללכת עם מקל, קביים, הליכון, או בלי זמן קצר לאחר הניתוח. עם זאת, אתם אחרי ניתוח משמעותי ורצוי להשקיע את מירצכם בהחלמה שכוללת גם תרגול וגם תזונה נכונה ומנוחה.
במידת הצורך, עובד סוציאלי יוכל לעזור לכם בהתארגנות מראש ובמידת הצורך – באבטחת ההתנהלות הבית.

אז מה עכשיו?

אחרי שצפיתם בסרטון, עם נקודות חשובות לגבי ההחלטה על ניתוח החלפת מפרק ירך, או החלפת מפרק ברך. כמו גם מה לעשות טרם הניתוח, מה קורה ביום הניתוח ומה לאחריו.

מצורפים עבורכם קישור לכל הפרטים לגבי ניתוח החלפת מפרק.

פרופ' דבי מנתח ניתוח ירך וניתוח ברך, בגישות מתקדמות ומותאמות אישית. במרפאתו תקבלו מידע לגבי ההכנה לניתוח, מהלך הניתוח, השיקום וההתנהלות לאחר הניתוח. פרופ’  דבי מקבל מטופלים במרפאה ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה.   צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן