חוברות תרגול להורדה

ריכזנו עבורכם, את כל המידע שחשוב שתזכרו לפני הניתוח ולאחריו. חוברות תרגול להורדה, טפסים ומידע. הכל על החלפת מפרק ברך וירך.

תוכלו להוריד את החוברות והטפסים, לעיין בהם ולסמןל עצמכם איפה אתם עומדים.איזה בדיקות עליכם לעשות, מתי יש לכם מפגשים נוספים. מה כדאי לקרוא או לתרגל.

מידע לגבי ניהול הכאב לאחר הניתוח, פעילות, תרגילי פיזיותרפיה. כל מה שיעזור לכם להגיע לשיקום מהיר, החלמה מהירה, וחזרה מהירה לאיכות חיים. 

חוברת הכנה לניתוח החלפת מפרק ירך 

בחוברת דפי מידע טרם ניתוח החלפת מפרק הירך , הבדיקות הנדרשות טרם הניתוח. סיכום תאריכים חשובים לניתוח החלפת המפרק, מה להביא לבית החולים. מה צפוי ביום האשפוז, מהו הניתוח אותו אתה עומד לעבור, מהי החלפת ירך בגישה קדמית. מה קורה ביום הניתוח ולאחריו, דגשים חשובים, השיקום והביקורת.

**לחץ לסרטון של מהלך ניתוח החלפת הירך, החלפת מפרק ירך בגישה קדמית וקינמטית 

** טפסים נוספים בקישור –ניתוח החלפת מפרק ירך


חוברת הכנה לניתוח החלפת מפרק ברך 

בחוברת דפי מידע טרם ניתוח החלפת מפרק הברך , הבדיקות הנדרשות טרם הניתוח. סיכום תאריכים חשובים לניתוח, מה להביא לבית החולים. מה צפוי ביום האשפוז, מהו ניתוח החלללפת הברך, אותו אתה עומד לעבור. מהי החלפת ברך בשיטה קינמטית, מה קורה ביום הניתוח ולאחריו, דגשים חשובים, השיקום והביקורת.

**ניתן לראות גם בסרטון פירוט של מהלך ניתוח החלפת הברך, והחלפת מפרק ברך קינמטית ורובוטית 

**ניתן גם להוריד טפסים נוספים בקישור –ניתוח החלפת מפרק ברך


חוברת מידע לגבי הטיפול בכאב

בחוברת דפי מידע על הטיפול בכאב טרם ניתוח החלפת מפרק הברך או הירך, על הטיפול בכאב במהלך הניתוח והטיפול למניעת כאב לאחר הניתוח. דפי הסבר  על התרופות והמינונים המומלצים , דגשים חשובים ועוד

**ניתן לראות גם סרטון הסבר לגבי הטיפול בכאב


חוברת תרגול להפחתת כאבי ברכיים

הטיפול השמרני באוסטיאוארטריטיס כולל גם מנוחה, תזונה נכונה, תוספי מזון או תרופות. פיזיוטרפיה או אפוסתרפיה. חוברת התרגילים, יכולה לעזור לכם להפחית את נוקשות המפרק ולחזק את השרירים סביבו. להקלה על התנועה והפחתת כאב. החוברת אינה חלופה לייעוץ רפואי ורצוי להתייעץ ברופא או בפיזיוטרפיסט לשם התאמתה אליך.


חוברת תרגול והמלצות לאחר החלפת מפרק – בתקופת הקורונה

תרגילים לאחר ניתוח החלפת מפרק , גם בתקופת הקורונה. בחוברת תרגילים לאחר ניתוח החלפת מפרק ברך. וקישורים למען שיקום מוצלח. פיזיוטרפיה ותרגול, תזונה נכונה, טיפול בכאב, שינה מספקת ואנרגיה חיובית.

** קישורים לגבי ניתוח החלפת מפרק ירך 

**קישורים לגבי ניתוח החלפת מפרק ברך

חוברת תרגול והמלצות לאחר החלפת מפרק . החלפת מפרקים - תקופת קורונה

חוברת הסבר – דלקת מפרקים ניוונית

הסבר על אוסטיאוארטריטיס, דלקת הנגרמת משחיקה ואיבוד הסחוס המצוי בין עצמות המפרק. הפגיעה בסחוס מסיבה נזק, גורמת לשינויים מבניים במפרק ומובילה להיווצרות דלקת.

בחוברת: הסבר על דלקת מפרקים ניוונית, התמודדות עם כאב בהיבט הרגשי. הסבר על אוסטיאוארטריטיס של הברך ואוסטיאוארטריטיס של הירך.  על דרכי הטיפול הלא תרופתי, על הטיפול התרופתי ועל הטיפול הניתוחי. וגם על פעילות גופנית והמלצות לתזונה נכונה.

חוברת הנחיות לטיפול באוסטיאוארטריטיס

המלצות איגוד רופאי המשפחה, האגודה הישראלית לכאב, האיגוד לאורטופדיה. האיגוד לרפואה פיזיקלית ושיקום, האיגוד לראומטולוגיה. העמותה לקידום הפיזיוטרפיה, והחברה הישראלית לרפואה מוסקולוסקלטלית. פרופ׳ רונן דבי היה בין חברי הועדה יוצרי החוברת. חוברת זו מיועדת בעיקר לרופאים העוסקים באוסטיאוארטריטיס.

בחוברת – מטרות הטיפול, טיפול בשלבי המחלה השונים, הגישה הטיפולית. טיפולי ליבה, חינוך והדרכה ,פעילות גופנית. הפחתת משקל, הקניית כלים להתמודדות עם כאב כרוני ומוגבלות.  טיפולים נלווים, תרופות, תוספי מזון ותזונה, הנחיות כלליות לתרגול, ועוד.

פרופ'  דבי מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובהרצליה. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן