כנסים – החלפות מפרקים

פרופ' רונן דבי –  אורתופד מנתח, מומחה בהחלפות מפרקים. מומחה מוביל בניתוחי החלפת מפרק ברך והחלפת מפרק ירך

פרופ' דבי משתתף בכנסים ומפיק קורסים וכנסים. במטרה להגשים את חזונו, לטפל מכל הלב ולא להפסיק ללמוד וללמד.  ד"ר דבי מנסה להעמיק ידע, להתקדם עם הקדמה. לעשות את המקסימום, במטרה להגיע לטיפול הטוב ביותר. כמו גם, לשיקום המהיר ביותר למטופלים.

ובהתאם – הוא מקפיד לערוך כנסים, להשתתף בכנסים. פרופ' דבי הוא יו”ר הכנס הישראלי לאוסטיאוארטריטיס, ואורטופדיה מזה שנים. עורך כנסים להעשרה ולכירורגיה של מפרק הברך והירך ובהם אף מדגים ניתוחים במעגל סגור. 

בכנסים בהפקת פרופ' דבי, מוצגים חידושים ועדכונים בתחום ניתוחי החלפות מפרקים. גישות ניתוחיות, משתלים חדשניים. מידע על בחירה מושכלת בטכניקה ניתוחית, ועל ניתוחים בהתאמה אישית .

הרצאות ומידע לגבי גישות חדשות לא פולשניות. גישות שמטרתן להפחית אתת הסבל של החולה, לקצר את משך ההחלמה ולהשיג תוצאות טובות יותר.

כנסים – החלפות מפרקים

קורס העשרה – החלפת מפרק ירך. 

כחלק מפועלו של פרופ' דבי, בחינוך הדור הבא של האורתופדים בישראל. פרופ' דבי מעביר מדי שנה לפחות קורס אחד, בנושא החלפת מפרק ירך או ברך. על היבטים שונים של ניתוחי החלפת מפרק ירך.
בסיום הכנס, ד"ר דבי, הדגים ניתוח של החלפת מפרק ירך בגישה קדמית וקינמטית. גישה המתאימה את זווית המפרק המלאכותי לאנטומיה הטבעית של המטופל. תוך התאמת זווית המרכיב האגני של המשתל לאנטומיה הטבעית של המטופל. הקורסים מיועדים למתמחים ומומחים העוסקים או מתעתדים לעסוק בתחום החלפות מפרקים. כמו גם למתמחים העומדים לפני בחינות שלב ב'.

קורס העשרה לכירוגיה של מפרק הירך

חלק מהרצאתו של ד״ר דבי למנתחים, על החלפת ירך קינמטית

פרופ' דבי מזמין אורחים מובילי דעת מהארץ והעולם. למען שיפור הידע באורתופדיה והחלפות מפרקים. כמו גם לשיפור תכנית ההתמחות, עם דגש על דרכים להקניית ידע ומיומנות. מכשיר מתמחים רבים באורתופדיה. מעביר קורסים והכשרות למומחים ולאורתופדים. מקפיד ללמוד, ללמד ולשאוף להשתפר. להתקדם בחידושים ובעדכונים באורתופדיה. בניתוחים בהתאמה אישית, מקצועיות, מיומנות, שיפור קצב ההחלמה, שיקום מהיר והפחתה ברמת הכאב.

קורס העשרה מפרק הירך והברך

ד"ר דבי והמחלקה האורתופדית אירחו מדי שנה, קורס העשרה בכירורגיה של מפרק הירך והברך. בכנסים פרופ' דבי שיתף מידע לגבי השיטה החדישה של החלפת מפרק הירך בגישה קדמית, במיטה הייעודית. ובהמשך פרופ׳ דבי הדגים את ניתוח החלפת מפרק הברך בשיטה הקינמטית. להרצאות מהכינוס .

 גם מהכנס השנתי הישראלי למפרקי ירך וברך.

כנס חברת הברך

עדכונים בטיפול הכירורגי בברך הארטריטית

לדברי בית החולים, לכנס הגיעו כ-100 מומחים ומתמחים מבתי חולים בכל הארץ, לרבות מנהלי מחלקות ויחידות בתחומי האורתופדיה. כנס העשרה בכירורגיית הברך או הירך נערך מדי שנה במחלקה האורתופדית בניהול ד"ר רונן דבי.

חידושים בכירורגיית הברך הוצגו על ידי אורחים מחו"ל בכנס העשרה מקצועית שקיימה באחרונה המחלקה האורתופדית במרכז הרפואי "ברזילי" באשקלון.

בכנס, שאורגן בידי מנהל המערך האורתופדי בבית החולים, ד"ר רונן דבי, בוצע ניתוח שמהלכו הועבר למשתתפים בשידור במעגל סגור. בין האורחים מחו"ל שהגיעו לכנס: ד"ר קורט ננה, אורתופד מנתח מהולנד וד"ר קוסטס דרטקיס מיוון.

הטכנולוגיה שהוצגה היא של התאמה אישית ממוחשבת של השתלים על-פי מבנה הברך הספציפי של המטופל. שתלים אלה נבנו במיוחד למטופל כדי לקבל דיוק מרבי במיקום. האורח מיוון הציג טכנולוגיה חדישה של שימוש ברובוט לשם החלפת מפרק הברך – טכנולוגיה שבה מתעניינת עתה המחלקה לאורתופדיה בבית החולים.

לכנס הגיעו כ-100 מומחים ומתמחים באורתופדיה מבתי חולים רבים בארץ, לרבות מנהלי מחלקות ויחידות שמתמחות בהחלפת מפרקים. בנוסף להרצאות, הדיונים המקצועיים והסדנאות למתמחים בכירורגיה, גם נעשתה הכנה לבחינות שלב באורתופדיה.

קורס העשרה בכירורגיה של הברך

פרופ' דבי ערך גם קורס העשרה לכירורגיה של הברך. בקורס, ד"ר דבי מומחה ברכיים  ביצע ניתוח החלפת מפרק הברך במעגל סגור. הדגמה של ניתוח החלפת מפרק ברך בגישה הקינמטית. באופן שמאפשר לראות וללמוד את כל השלבים והטכניקות הניתוחיות בזמן אמת. את הניתוח  עשו ד"ר רונן דבי – מנהל המערך האורטופדי במרכז הרפואי ברזילי. בשיתוף עם ד"ר קורט ננה –אורתופד מנתח מהולנד וד"ר קוסטס דרטקיס מיוון. מדובר על ניתוח עם שימוש בטכנולוגיה של התאמה אישית ממוחשבת. שתלים אנטומים עפ"י מבנה הברך האישי של המטופל. ודיוק מירבי של מיקום השתלים בברך, בהתאם לשיטה הקינמטית. במקביל נערכו הרצאות ודיונים מקצועיים, סדנאות מעשיות למתמחים בכירורגיה והכנה לבחינות השלב באורטופדיה.

זה אחד מקורסי העשרה מהטובים והאיכותיים ביותר בכל קני מידה. השתתפו בו כ-100 מומחים ומתמחים מכל רחבי הארץ, הגיעו אליו רוב מנהלי המחלקות ומנהלי היחידות להחלפות מפרקים בישראל.

כירורגיה של הברך - רונן דבי

כנס החברה הישראלית לירך וברך

ד"ר דבי רונן ישב בועדה המארגנת, ליום עיון, השתלמות ותרגול בנושא החלפת ברך חלקיתהעביר הרצאה בנושא ביומכניקה וקינמטיקה של מפרק הברך והציג תאור מקרה לדיון  ביום העיון, ההשתלמות והתרגול לרופאים אורטופדים בנושא החלפת ברך חלקית. ביום עיון, השתלמות ותרגול בנושא החלפת ברך חלקית  – THE SECOND ISRAELI OXFORD PKR MEETING

כנסים – אוסטיאוארטריטיס

לכנס הישראלי לאוסטיאוארטריטיס.

ד"ר רונן דבי יו"ר הכינוס לאוסטיאורטריטיס. ולכנסים לחידושים בנושאי החלפת מפרק ירך וברך
ד"ר רונן דבי יו"ר הכינוס לאוסטיאורטריטיס. ולכנסים לחידושים בנושאי החלפת מפרק ירך וברך
כתבות - כנסים - החלפת מפרק ירך וברך -כנס אוסטיאוארטריטיס

כנסים עמותת צעדים

פרופ' דבי יועץ מקצועי ומשתתף בכנסים של עמותת צעדים -עמותה ישראלית, בהתנדבות, למען חולי ומושתלי מפרקים. הוקמה בשנת 2002ביוזמת העוסי"ת, גב' קרולה אופנהיימר-רוזנטל.

שירותי העמותה כוללים – שירותי ייעוץ ותמיכה ע"י חברי העמותה. בטלפון, ווטסאפ, פייסבוק ועוד. כמו גם תמיכה רגשית, טרם ואחרי ניתוח החלפת מפרק. עזרה בהכנה לשיחה עם האורתופד המנתח ולתיאום ציפיות איתו. כמו גם מתן מידע מעודכן. ועזרה ותמיכה לאחר החזרה הביתה.

העמותה משתפת במידע במדיות החברתיות השונות , מספקת מידע, מגייסת משאבים ומארגנת כנסים. ובעצם מהווה מעין קשר בין מנותחי החלפות המפרקים ("מושתלי המפרקים") לבין גורמים שונים. 

פרופ' דבי ממליץ להיעזר בעמותת צעדים ושמח להשתתף בכנסים, להרצות ולשתף במידע. כמו לדוגמא בפאנל רופאים בהשתתפותו: "כל מה שרצית לדעת על ניתוחי השתלת מיפרקים", בכנס של "צעדים".

חשוב לציין שקבוצת מושתלי מפרקים צעירים (שקדמה לעמותה) , היא זו שפעלה בכנסת למען זכות המושתלים לניידות (הנחה במיסים על רכב ,קצבת ניידות ותו נכה). ובהתאם -הוספת סעיף בחוק הביטוח הלאומי .

ישנן אגודות נוספות שדואגות לבריאותנו וביניהן  האגודה לזכויות החולה בישראל . ניתן לקרוא מידע לגבי גמלת ניידות, גם באתר כל זכות .

כנסים וארועים בהשתתפות פרופ' דבי

כנסים שנתיים של האיגוד האורתופדי

 השתתף ד"ר רונן דבי בכנס ה33 של האיוגוד הישראלי לאורטופדיה בו הוצגו  עבודות שנעשו במחלקתו

ד"ר דבי רונן – ממחה החלפת מפרק ירך וברך בכנס ה33 של האיגוד הישראלי לאורטופדיה

הכנס השנתי של החברה לרפואת ספורט בשיתוף עם כנס מפרק ירך

פרופ' דבי הוא חלק מהועדה המדעית המארגנת את הכנס. כנס משותף זה תוכנן ונבנה תוך שיתוף פעולה עם  נציגי רפואת הספורט הצבאית, האיגוד לפיזיותרפיה, פיזיולוגיה, קרדיולוגיה  ועם חברות הבת של האיגוד האורתופדי, במטרה להרחיב את היריעה ולעסוק במגוון רחב של תחומים בהם פעילים ומתעניינים חברי החברה. פרופ' דבי הרצה בכנס ואף הזמין את ד"ר ג'ואל מהטה, המנתח שפיתח את שולחן הניתוחים. והציג מקרה וערך דיון בנושא גישות בהחלפת מפרק ירך. לדבריו, הקו הראשון בטיפול באוסטיאוארטריטיס של הירך. הוא פעילות גופנית וירידה במשקל. מטרת הפעילות הגופנית הינה להחזיר את שליטת השרירים במפרק ולחזק אותם. בעזרת תרגול, פיזיותרפיה ואפוסתרפיה. במקביל למנוחה והורדה בעומס. ירידה במשקל – במידת הצורך. וטיפולים שמרניים נוספים.  רק. אם עדיין קיימים כאבים משמעותיים ופגיעה בתפקוד, יתכן שהגיע הזמן לשקול ניתוח החלפת מפרק.פרופ' דבי היה חלק מהמושב שדן בגישה הכירורגית – באיזו גישה לבחור:הגישה האחורית, הצידית או הגישה הקדמית. במושב זה דנו גם על תוכנית ההתאוששות והשיקום המהיר. 

הכינוס הישראלי ה-3 של Exercise is Medicine

ד"ר דבי רונן אורתופד מומחה בהחלפות מפרקים,ממשיך לללמוד וללמד גם בכנס exercise is medicine

הכינוס הישראלי ה-3 של Exercise is Medicine

ד"ר דבי כיהן כיו"ר מושב בכינוס הישראלי ה-3 של Exercise is Medicine. המיועד לכל רופאי הארץ ומטרתו לעודד את המטפל והמטופל לעסוק בפעילות גופנית ולהקנות ידע לגבי חשיבות הפעילות למניעה וטיפול במחלות. לתוכנית הכינוס הישראלי ה-3 EIM -EXERSICE IS MEDICINE

רפואה בגובה העיניים- סדרת הרצאות בריאות לתושבי אשקלון והסביבה

ד"ר דבי, מנהל המחלקה האורתופדית, וצוות המחלקה השתתפו בסדרת הרצאות בריאות לתושבי אשקלון והסביבה. לדוגמא, לגבי שחיקת סחוסים והטיפול בהם.לצפייה בעמוד הכנס

כנס הדרום והשפלה לרפואת משפחה וקהילה

רופא המשפחה מחזיק בנקודות ההשקה הרבות ביותר מול ציבור המטופלים. הוא מהווה את הכתובת הראשונה לפנייה בשל בעיה רפואית, ובעקבותיה ינווט, במקרה הצורך, את המטופל לקבלת הטיפול המתאים אצל רופא מומחה. הכנס עסק בתחומים שונים של רפואת המשפחה. ד"ר דבי הסביר את החידושים בטיפול באוסטיאוארטריטיס בכנס הדרום והשפלה לרפואת משפחה וקהילה

הכינוס לרפואת משפחה

ד"ר דבי ניהל פאנל על הגישה הרב תחומית באוסטיאוארטריטיס.בכינוס לרפואת משפחה.

על הגישה הרב תחומית בתהליך הטיפול בחולה במהלך המחלה, לפני ואחרי ניתוח . בפאנל דנו על תוכנית ההחלמה סביב ניתוח אורתופדי. מקום המטופל סביב הניתוח, בראיית רופא המשפחה. הכנת מטופל לניתוח והגישה הפיזיותרפיסטית לאחר הניתוח. 

בסיום הפאנל התנהל דיון לגבי מי מנהל את הטיפול בחולה ואיך, מי צריך להחליט על הניתוח (החולה!), מה הכלים להחליט על הפניית מטופל לניתוח, הטיפול בכאב סביב הניתוח ומתי צריך פיזיותרפיה ובאיזו תדירות. לעמוד הכנס

הכינוס לרפואת משפחה

רון שחר מראיין את ד״ר דבי  על  טיפול שמרני מקדים בשחיקת סחוסים ועל חשיבות אורח חיים בריא ופעילות גופנית לשימור הסחוס המפרקי בירכיים ובברכיים. ד"ר דבי מסביר לגבי שחיקת סחוס, מדוע נשחק המפרק, פעילות גופנית והמלצות לאורח חיים בריא. חיזוק השרירים סביב המפרק, הגברת יציבותו והפחתת הסיכון לשחיקת סחוס.

 

כנס- תפיסות אורתופדיות בקהילה

ד"ר רונן דבי השתתף בכנס האורתופדי, "מכף רגל ועד צוואר- תפיסות אורתופדיות בקהילה" והרצה על כאב וטיפול בכאב, לפני במהלך ולאחר ניתוח

 Workshop on Advances in Gait Analysis and Orthopedics

ד"ר דבי השתתף בכנס בנושא: Workshop on Advances in Gait Analysis and Orthopedics

כנס אורתופדיה בקהילה

כנס שנערך בחיפה האיגוד הישראלי לאורתופדיה  וכוון לאורתופדים העובדים בקהילה, כשעניינו העיקרי היה הנושאים הנגועים לאורתופדיה בקהילה. הרצה ד"ר דבי לגבי הכאב והטיפול בו לפני , במהלך ואחרי ניתוח אורתופדי.

אורטופדיה בקהילה

הכנס של החברה לרפואת ספורט

השתתף ד"ר דבי רונן, למד ולימד, בכנס השנתי ה-29 של החברה לרפואת ספורט

הכנס השנתי למחלות מפרקים

הכנס השנתי למחלות פרקים – איחוד כוחות

כנס אורתופדיה עכשווית

כנס שנערך בחיפה האיגוד הישראלי לאורתופדיה  וכוון לאורתופדים העובדים בקהילה, כשעניינו העיקרי היה הנושאים הנגועים לאורתופדיה בקהילה. הרצה ד"ר דבי לגבי הכאב והטיפול בו לפני , במהלך ואחרי ניתוח אורתופדי.אורטופדיה בקהילה

הכנס השנתי למחלות מפרקים

הכנס השנתי למחלות פרקים – איחוד כוחות לטיפול בישראל ד"ר דבי ירצה בכנס, על חידושים בהחלפת מפרקים באוסטיאוארטריטיס

פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח
פרופסור רונן דבי, אורתופד מנתח

פרופ' דבי מנתח החלפות מפרקים, ניתוח החלפת מפרק ירך, החלפת ירך בגישה קדמית. החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית ובשיטה הרובוטית. לפרופ' דבי ניסיון מקצועי של אלפי ניתוחי החלפות מפרקים, בטכנולוגיות מתקדמות בהתאמה אישית. מומחה בינלאומי, מעביר כנסים, הדרכות וקורסים לרופאים וקולגות בארץ ובחו"ל. מקבל מטופלים במרפאות ברמת החייל-תל אביב, ובמרפאה בהרצליה. מנתח בבתי החולים הפרטיים: אסותא רמת החייל, אסותא ראשון לציון, הרצליה מדיקל סנטר, רפאל-עתידים. ובמסגרת בית החולים ברזילי. צוות המרפאה זמין לכל שאלה, שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן